Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد که با حضور آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، فرمانده سپاه فتح و طلاب و مسئولان برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه پایه‌های رشد و بالندگی جامعه و مهد تولید معنویت، اخلاق، فرهنگ و انسانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از شاهکاری حوزه علمیه انقلاب اسلامی است و انقلاب یکی از ظرفیت‌های حوزه علمیه است که توانسته استکبار را از حیث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و در بُعد فرهنگی و قدرت نظامی به چالش‌ بکشاند‌.

وی با بیان اینکه امروزه حرف نو را انقلاب اسلامی می‌زند، افزود: افکار جدیدی که جامعه بشری را متعالی و جهان تشنه آن است سخنان جمهوری اسلامی است و حوزه علمیه مولد انقلاب اسلامی است که توانسته مثل خورشید بدرخشد.

وی با اشاره به ستاره درخشان انقلاب اسلامی در ابعاد فرهنگی و سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ایران اسلامی گفت:  رمز برجسته این درخشش تفکر و اندیشه حوزوی است و خون علمای بزرگ این درخشش عظیم را برای انقلاب اسلامی به وجود آوردند.

حسینی ادامه داد: هر جامعه‌ای که عالم فرزانه و حوزوی داشته باشد آن رشد یافته است در همین منطقه خودمان هر منطقه‌ای که عالم داشت چگونه بود اما هر منطقه‌ای که عالم و حوزوی نداشت چگونه شد.این حوزه علمیه است که می‌تواند بشریت را نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علما و بزرگان و مراجع ما در این مسیر زحمت کشیدند و احکام اسلام را از منابع خودش استخراج کرد لذا هر جامعه‌ای بخواهد در مسیر استقلال و عزت قدم بردارد اگر عالم فرزانه و حوزوی داشته باشد عزت پیدا می‌کند و استقلال آن حفظ می‌شود که تاریخ گواه این سخن است چرا که علما هیچ‌گاه زیر بار ذلت نرفتند و در راه عزت و آزادی بشر قدم برداشتند تا جایی که جان خود را دادند.

وی تصریح کرد: حوزه‌ها جایگاه رشد هستند جامعه حوزوی جامعه‌ای است که انسان‌ها را در مسیر بالندگی تربیت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر آیت‌الله اعرافی گفت: در این سفر کاری مصوبات ارزشمندی در بحث راه‌اندازی رشته‌های جدید و همچنین توسعه حوزه‌های علمیه در مرکز استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد انقلاب اسلامی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است