Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@12:44:03 GMT

خیز سوم کرونا؛ همه استان‌ها قرمز شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۴۹۰

خیز سوم کرونا؛ همه استان‌ها قرمز شدند

رویداد۲۴ از دیروز (۲۸شهریور) آمار ابتلا به کرونا به بالاترین میزان آن طی ماه‌های گذشته رسید و روی عدد ۳هزارو۴۹ قرار گرفت تا بار دیگر پیک جدیدی از این بیماری ثبت شود.

از اول فروردین تا ۲۸شهریور، کشور چندین پیک بیماری را تجربه کرده که شدیدترین آنها در ۷فروردین با ثبت ۲هزارو۳۸۹مورد ابتلا و ۱۵۷مرگ، در۹ اردیبهشت با ۲هزارو۸۱۹ ابتلا و ۵۰فوت، در ۱۵خرداد با ۳هزارو۵۷۴ ابتلای جدید و ۵۹فوت، در ۳۱تیر با ۲هزارو۶۲۵ ابتلا و ۲۲۹مرگ و در ۲۸شهریور با ۳ هزار و ۴۹ مورد جدید و ۱۴۴ فوتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به میزان شیوع کووید-۱۹ در ۲فصل بهار و تابستان، مشخص می‌شود که با هربار تعطیلی یا اقدامات مخاطره‌آمیز مثل بازگشایی اصناف، برگزاری آزمون‌ها و برپایی مدارس، بر تعداد موارد ابتلا و در ادامه فوت بیماران افزوده شده است. به‌ طوری که تحت تأثیرات این اقدامات، به فاصله ۱۰ تا ۲۰روز بعد، آمارها افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاهش استفاده مردم از ماسک همزمان با قرمز شدن وضعیت سراسر کشور

بررسی میزان شیوع بیماری در نخستین‌ ماه از سال نشان می‌دهد بالا رفتن آمار ابتلا در این ماه، به‌دلیل شروع سفرهای نوروزی از هفته قبل از تعطیلات و پیک طبیعی بیماری پس از نزدیک به ۳۵روز شیوع بیماری در کشور اتفاق افتاد. در اردیبهشت روند صعود شیوع از نهمین روز آغاز شد که نتیجه تعطیلات نوروز و مسافرت رفتن‌ها بود.

در خرداد بالاترین میزان مربوط به پانزدهمین روز ‌ماه بود که آمار ۳ هزار و ۵۷۴ ابتلای جدید را ثبت کرد. روند صعود شیوع تا ۱۸خرداد ادامه داشت که تحت‌تأثیر بازگشایی اصناف بود. در تمام ۳۱روز تیر اما آمار ابتلای روزانه از ۲هزار نفر پایین نرفت که نشان می‌دهد ۲دوره مسافرت در خرداد، در بالا بردن آمارها نقش داشته است.

در مرداد تعداد ابتلای روزانه کووید-۱۹ بالاتر از ۲ هزار نفر ماند. افزایش موارد ابتلای روزانه در شهریور از هفدهمین روز آغاز شد و در ۲۸ شهریور به ۳ هزار و ۴۹ نفر رسید. به‌نظر می‌رسد این آمار هم تحت‌تأثیر تعطیلات اوایل شهریور و اواسط مرداد و همچنین برگزاری آزمون‌های سراسری و بازگشایی مدارس باشد.

منبع: همشهری آنلاین

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک