Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا در بازدید از ایالت ماتو گروسو با «مائورو مندس» رئیس این ایالت دیدار کرد و در خصوص راه‌های گسترش روابط تجاری به ویژه در زمینه کشاورزی و کشت فراسرزمینی به گفت‌وگو پرداخت. 

سفیر کشورمان در این دیدار بر آمادگی ایران برای حفظ، گسترش و متنوع‌ سازی روابط اقتصادی با ایالت ماتو گروسو به ویژه در زمینه تجارت محصولات کشاورزی و زمینه‌های وابسته با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصادی این ایالت تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریبی همچنین به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای  فعالیت در زمینه کشت فراسرزمینی در این ایالت اشاره کرد.
رئیس ایالت ماتو گروسو برزیل هم در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه کشورمان در تجارت با این ایالت و آمادگی برای ارائه تسهیلات به تجار و فعالان ایرانی برای استفاده از ظرفیت‌های این ایالت، خواستار همکاری نزدیک‌تر دو طرف برای رسیدن به سطح بالاتری از همکاری‌های دوجانبه شد. 
دیدار با فعالان اقتصادی ایالت ماتو گروسو و بازدید از چند مجموعه فعال در زمینه‌های مختلف کشاورزی از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. 

ایالت ماتو گروسو با ۹۰۰ هزار کیلومترمربع مساحت سومین ایالت بزرگ برزیل به شمار می‌رود و از مهمترین  قطب‌های تولید محصولات کشاورزی برزیل است. این ایالت بزرگترین تولید کننده سویا، ذرت، پنبه، گوشت گوساله و دانه آفتابگردان برزیل است. تولید سویای این ایالت به ۳۵ میلیون تن می‌رسد که به ترتیب سهم ۲۷ و ۱۰ درصدی از کل تولید این محصول در برزیل و دنیا را در اختیار دارد.

ماتو گروسو اولین شریک تجاری ایران در برزیل است و ایران دومین شریک تجاری این ایالت (بعد از چین) می‌باشد.

«حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا مرداد ماه سال جاری نیز با «راتینیو جونیور» رئیس ایالت پارانا برزیل دیدار و گفت‌وگو وکرد.در این ملاقات راه‌های گسترش روابط تجاری به ویژه در زمینه کشاورزی، پتروشیمی و فعالیت مشترک در بخش‌های فناوری در زمینه‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین قریبی سفیر ایران برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتسال ایران با سه پیروزی مقابل افغانستان، بحرین و کویت در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا راهی مرحله حذفی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد تا حالا خود را برای دیدار با قرقیزستان آماده کند.

بهروز عظیمی جوان‌ترین بازیکن حاضر در جمع ملی‌پوشان فوتسال ایران که در دیدار با بحرین هم توانست گل زیبایی را به ثمر رساند در خصوص آخرین وضعیت خود و هم تیمی‌هایش با رسانه فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را انجام داد.

عظیمی در خصوص حال و هوای تیم پس از صعود به دور حذفی جام ملت‌های آسیا گفت: خدا را شکر آخرین بازی گروهی را مقابل کویت با پیروزی پرگل و بدون گل خورده پشت سر بگذاریم. جو تیم خیلی خوب است. خدا را شکر جو تیم روز به روز بهتر و تمرکز بالاتر می‌رود. همدل‌تر از همیشه شده‌ایم تا هر آنچه کادر فنی برای ما منظور کرده‌است را در مسابقه اجرا کنیم و بتوانیم نتیجه خوبی برای ملت ایران بگیریم.

بازی مقابل قرقیزستان می‌تواند سخت باشد. چند ماه پیش با آنها بازی کردیم. قرقیزستان در همان بازی توانست در چند دقیقه ابتدایی فشار بیاورد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروز شویم و جشن صعود به مرحله بعدی را بار دیگر بگیریم.

او در خصوص اولین تجربه اش در جام ملت‌ها گفت: سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست. همه تیم‌ها خیلی پیشرفت کرده اند و دیگر هیچ دیداری ساده نیست. من در دوره‌های قبلی نبودم اما از باتجربه‌ها می‌شنوم که چقدر همه تیم‌ها عوض شده‌اند. تمام تیم‌ها پیشرفت داشته اند. وقتی ژاپن قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف شد معنی اش جام شگفتی‌ها در این دوره است. از کادر فنی بابت اعتمادی که داشتند خیلی تشکر می‌کنم. احساس خوبی دارم در جمع فعلی هستم و برای موفقیت کشورم تلاش می‌کنم.

این بازیکن جوان در خصوص هدف تیم ملی در این بازی‌ها هم گفت: وقتی به قهرمانی فکر می‌کنید هیچ چیز دیگری مهم نیست. واقعاً قرقیزستان با برزیل در مسیر قهرمانی فرق نمی‌کند. باید با تمام توان بازی کرد و به پیروزی در هر دیدار رسید. تیم ملی ایران به هیچ چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند.

کد خبر 6087003

دیگر خبرها

  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی