Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان اینکه منابع و بودجه‌های کم دولتی را باید به خوبی مدیریت کرد، گفت: متأسفانه برخی از مدیران کل برای اینکه ثابت کنند در دوران مدیریت خود کاری کرده‌اند و دستاوردی داشته اند، یک پروژه عمرانی را بدون نیازسنجی نهایی و اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار داشت: متأسفانه درآمدهای کشور مبتنی بر فروش نفت بوده و تا زمانی که این وابستگی‌ به حداقل برسد نیازمند زمان است، از سوی دیگر دولت در شرایط کنونی در حال پرداخت حقوق‌ها و پیشبرد پروژه‌های عمرانی است بنابراین نمی‌تواند به تنهایی به ساخت و تکمیل مدارس بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه منابع کم دولتی را باید به خوبی مدیریت کرد، افزود: متأسفانه برخی از مدیران کل برای اینکه ثابت کنند در دوران مدیریت خود، کاری کرده‌اند و دستاوردی داشته‌اند، یک پروژه عمرانی را بدون نیازسنجی نهایی و اجرا می‌کنند، امروز شاهد این هستیم که در بیشتر ادارات و به ویژه نواحی آموزش‌وپرورش سالن اجتماعات وجود دارد که بدون شک نیازی به ساخت این همه سالن نبود. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مشارکت چشمگیر خیران اصفهانی در ساخت و تکمیل مدارس افزود: مردم اصفهان همواره برای کار خیر پیشگام هستند و گاهی اوقات پولی که می‌توانند برای خود هزینه کنند را برای کمک به هم‌وطنان در بحران‌های مختلف همچون سیل و زلزله و محرومیت‌زدایی هزینه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه انسان باید همواره از کارهای معروف و پسندیده حمایت کند، گفت: در روایت داریم که امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرماید خداوند لعنت کند کسانی که جلوی معروف را می‌گیرد، به آن حضرت گفتند مقصود شما چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند: آن کسانی که هنگامی که مردم کاری برای آنان انجام می‌دهند، تشکر نمی‌کنند؛ بنابراین باید کار خوب خیران بازگو و از آنان به شکل شایسته تقدیر شود. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از این اداره کل اظهار داشت: در سال 1399، 119 پروژه آموزشی و پرورشی شامل 124 هزار متر مربع وسعت  و780 کلاس درس به آموزش‌وپرورش تحویل می‌دهیم، این پروژه‌ها با مشارکت 85 درصدی خیران انجام می‌شود.

سید مهدی میربد افزود: سال گذشته 118 پروژه شامل 637 کلاس به آموزش‌وپرورش تحویل داده شده که خیران 75 درصد مشارکت داشتند و مدارس را به صورت کامل و یا مشارکتی احداث کردند.  

وی گفت: به رغم اینکه گمان می‌شود استان اصفهان استانی برخوردار است اما نیاز فضاهای آموزشی در این استان زیاد است؛ در شهرستان فریدون‌شهر، چادگان و بویین میان دشت 17 مدرسه کانکسی داریم، 46 مدرسه سنگی شامل سنگ و ملات در سمیرم و بویین میاندشت وجود دارد که هیچ‌گونه ایمنی ندارند و 130 مدرسه بدون دیوار و محوطه است که خطراتی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کند. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: بیش از 100 مدرسه در فلاورجان، دامنه، داران، شهرضا و شرق اصفهان به واسطه کاهش آب‌های زیرزمینی برای استفاده ایمنی لازم را ندارند و به دلیل فرونشست سقف و یا دیوار آن آسیب دیده است. 

وی گفت: در سال گذشته به کمک خیران مدارس خشت و گلی و تمامی مدارس داری بخاری نفتی کاملاً جمع‌آوری شد و در رویکرد جدید قصد داریم مدارس کانکسی در سراسر استان جمع‌آوری شود. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان دولت نماینده ولی فقیه روحانی مرمت بازگشایی مدارس استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه آهن خواف هرات

امیر حمزه مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بخش نهایی این خط ریلی است که از رباط پریان شروع و تا شهرک صنعتی و فرودگاه هرات امتداد می‌یابد.

قرارداد 53 میلیون دلاری ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات با حضور «ملابرادر» معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات حکومت طالبان و همچنین «ایالیا کازاکوف» معاون راه آهن روسیه ماه گذشته امضا شد.

راه‌ آهن هرات- خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن که از راه آهن خواف-هرات 47 کیلومتر طول دارد به عنوان بخش نهایی از این پروژه، افغانستان و ایران را به بازار‌های بین‌المللی متصل می‌کند.

گفته می‌شود با تکمیل خط آهن خواف-هرات، افغانستان به بنادر دریایی ایران و از طریق آن به ترکیه و از آنجا به اروپا وصل می‌شود و این ترانزیت از طریق افغانستان باعث تقویت روابط تجاری بین آسیای مرکزی و جنوبی خواهد شد.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه‌ گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد