Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری با بیان اینکه طی هفته های اخیر حدود ۱۲ تن شیر خشک از شترداران خراسان جنوبی جمع آوری شده است، گفت: احداث کارخانه شیر خشک شتر به عنوان یکی از نیازهای شترداران استان، در دست پیگیری است.

«علی اکبر اکبری راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و به منظور پروژه های مرتبط با طرح هاب شتر در خراسان جنوبی، تاکنون حدود چهار میلیارد تومان با همکاری دستگاه های اجریی هزینه شده، همچنین در سال جاری و سال 1400 به تعداد هزار نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره چهار درصد برای ایجاد مرکز منطقه ای هاب شتر پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از پروژه های در دست اجرای تفاهم نامه هاب شتر و آخرین اقدامات انجام شده، تصریح کرد: پروژه ایستگاه قرنطینه و پایش دام حیدرآباد نهبندان با ظرفیت 500 نفر شتر و پنج هزار راس دام سبک با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی دولت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره برداری است.

 

وب با بیان اینکه میدان عرضه دام و کشتارگاه شهرستان نهبندان با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی در حال عملیات پی کنی و احداث دیوار پروژه در زمینی به مساحت 2 هزار کیلومتر مربع در نزدیکی شهر حاجی آباد است، گفت: برای کشتارگاه 10 میلیارد ریال و برای میدان دام 10 میلیارد ریال هزینه خواهد شد و 22 بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به پروژه ایستگاه اصلاح نژاد و پروار و تکثیر شتر روستای بجد، افزود: این پروژه با اعتباری به مبلغ 70 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پروژه در حال راه اندازی است و امیداریم تا آبان ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

 

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی همچنین در خصوص پروژه 2 هزار و 400 هکتاری کشت الگویی خار شتر عنوان کرد: پروژه الگویی 400 هکتار کاشت خارشتر در اراضی حیدرآباد نهبندان با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال انجام شده که پس از طی فرآینده قانونی برگزاری مزایده اراضی و مشخص شدن برنده نهایی، در حال حاضر منتظر تهیه و طراحی قرارداد واگذاری اراضی توسط منابع طبیعی است.

 

اکبری راد ادامه داد: در همین راستا تامین 40 تن بذر خارشتر و همچنین ۲ هزار و 400 هکتار از اراضی مستعد استان در شهرستان های نهبندان و زیرکوه تا پایان سال جاری زیر کاشت خارشتر خواهد رفت.

 

وی از واردات 150 نفر شتر از کشور پاکستان خبر داد و گفت: دو دستگاه شیر سرد کن توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خرید و تحویل نماینده های مردم در شهرستان های خوسف و نهبندان شده است.

 

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دو آزمایشگاه دامی در بیرجند و نهنبدان راه اندازی شده است و آماده بره برداری است، گفت: طی هفته های اخیر حدود 12 تن شیر خشک (هر هفته هزار و 500 کیلوگرم شیر) از شترداران استان جمع آوری شده است که تبدیل به دوغ و در سردخانه موجود است.

 

اکبری تصریح کرد: احداث کارخانه شیر خشک شتر که یکی از نیازهای شترداران استان هست، در دست پیگیری است.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: هاب شتر خراسان جنوبي بیرجند میلیارد ریال سرمایه گذاری خراسان جنوبی سال جاری شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد

 علیزاده، با اشاره به اینکه بالاترین میزان تولید را در این کارخانه داریم، گفت: روزانه ۱۶۷ هزار، ماهیانه ۵ میلیون پاکت و سالانه بیش از ۶۰ میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌شود.
 
 علیزاده با بیان اینکه تنوع تولید داریم تصریح کرد: در این کارخانه از کیسه‌های ۳۵ سانتی تا ۹۰ سانتی را تولید می‌کنیم و با دانش متخصصین و تغییراتی که در دستگاه‌ها انجام شده انواع تولیدات کیسه سیمان، کیسه رافیان و کیسه حبوبات را تولید می‌کنیم.
 
 مدیرعامل این کارخانه خاطرنشان کرد: باهمت جوانان و نیروهای متخصصان بومی تحریم‌ها علیه کشورمان هم نتوانست چرخ‌های این شرکت را از حرکت باز دارد به‌طوری‌که یک سری قطعات در این مجموعه توسط متخصصین ما مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده است و در حال حاضر ماشین‌آلات این کارخانه بیش از هفت سال به نحو احسن با ماکسیمم تولید کار می‌کنند .
 
 با توجه به بخش صنعت در سیستان و بلوچستان که از جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود علاوه بر بهره‌گیری از فرصت مناسب اشتغال، سرمایه‌گذارانی که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند از بازده خوب سرمایه‌هایشان برخوردار شوند.
 
 چرخ صنایع سیستان و بلوچستان و رفع موانع پیشروی صنعتگران و فعالان عرصه صنعت این استان با توجه به نقش مؤثر آنان در رونق و آبادانی منطقه نیازمند عزم ملی و حمایت دولت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی