Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 «علی جراح الصباح» وزیر دیوان امیری کویت اعلام کرد که در مراسم ویژه‌ای که امروز جمعه در کاخ سفید برگزار شد، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا را به «صباح جابر احمد الصباح» امیر کویت اعطا کرد.

او گفت: ترامپ از تلاش‌های بزرگ و مستمر امیر کویت و نقش بزرگی که در منطقه و جهان بر عهده دارد تکریم کرد و در رأس آن روابط تاریخی و ویژه دولت کویت و آمریکا قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم همزمان با شصتمین سالگرد برپایی روابط دیپلماتیک میان دو کشور برگزار شد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ امروز جمعه میزبان شیخ «ناصر الصباح الأحمد الجابر» فرزند بزرگ امیر کویت، به نمایندگی از او بود تا نشان لیاقت نظامی را دریافت کند.

در این بیانیه آمده است: امیر کویت رهبر خاورمیانه طی ده‌ها سال است و حقیقتا دوست و شریک استواری برای آمریکاست.

کاخ سفید در این بیانیه از میانجیگری‌ها امیر کویت در حل و فصل درگیری‌های خاورمیانه در سایه سخت‌ترین شرایط تقدیر کرد.

دونالد ترامپ نیز پس از دیدارش با هیئت کویتی مدعی شد که این هیئت برای پیوستن به توافق‌های صلح با رژیم صهیونیستی مشتاق بودند و به زودی کویت هم به کشور‌هایی که با این رژیم عادی سازی روابط کردند، ملحق می‌شود.

بنا بر اعلام کاخ سفید نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا، بالاترین نشان والا و خاصی است که تنها از سوی رئیس جمهور اعطا می‌شود و از سال ۱۹۹۱ تاکنون این نشان به هیچ فردی اعطا نشده بود.

دیوان امیری کویت پیش از این اعلام کرد که امیر کویت که ۹۱ سال دارد و از سال ۲۰۰۶ بر این کشور حکمرانی می‌کند، وضع جسمانی خوبی دارد و پس از انجام یک عملیات جراحی موفقیت آمیز از بیمارستان ترخیص شده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کاخ سفید ترامپ امیر کویت کاخ سفید امیر کویت ترامپ امیر کویت کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد