Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-28@20:56:15 GMT

۵ میلیون تن متانول مازاد کشور به پروپیلن تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۱۴۱

۵ میلیون تن متانول مازاد کشور به پروپیلن تبدیل می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به بومی‌سازی دانش تولید متانول به پروپیلن در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ۵ میلیون تن متانول مازاد کشور با اجرای طرح‌های جدید به محصول ارزشمند پروپیلن تبدیل می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در بازدید از پتروشیمی مارون و مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، طرح تولید اتیلن اکساید خالص مجتمع مارون را یکی از طرح‌های ارزشمند صنعت پتروشیمی معرفی کرد و گفت: این واحد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، می‌تواند اتیلن اکساید خالص را با ظرفیت ۴۵ هزار تن تولید کند و در اختیار طرح پترونادآسیا که قرار است MDEA مورد نیاز پالایشگاه‌های گاز را تأمین کند، قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی مارون محصولات متنوعی را تولید می‌کند، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح‌های توسعه‌ای حمایت می‌کند و در این مسیر سبد تولید این مجتمع نیز با تولیدی شدن طرح EO دارای اهمیت بیشتری خواهد شد و توسعه زنجره ارزش در مارون به خوبی در حال تحقق است و همچنین با در نظر گرفتن بحث خوراک در سال‌های آینده می‌توان رشد تولید را در پتروشیمی مارون تحقق بخشید.

محمدی تصریح کرد: طرح پتروناد هرچند ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن در سال را دارد اما با راه‌اندازی ۶ واحد در این پتروشیمی، کشور را از واردات بسیاری از محصولات بی‌نیاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه کشور با کمبود تولید پروپیلن روبه‌روست که این محصول با ارزش با ساخت طرح‌های جدید در پارک پروپیلن عسلویه، منطقه امیرآباد و طرح اسلام‌آباد غرب و نیز چند طرح دیگر ۵ میلیون تن متانول مازاد کشور را به محصول ارزشمند پروپیلن تبدیل می‌کند، اظهار کرد: در این مسیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بومی‌سازی دانش تولید متانول به پروپیلن یک دستاورد مهم را رقم زده است.

معاون وزیر نفت از حضور سرمایه‌گذاران در هفته‌های آینده در مرکز ماهشهر پژوهش و فناوری پتروشیمی خبر داد و گفت: خوشبختانه تلاش پژوهشگران و کارشناسان این مرکز به نتیجه رسیده است و با تجاری‌سازی کامل هر ۶ کاتالیست مورد نیاز در فرآیند تبدیل گاز به پلیمر در آینده نزدیک با دانش‌فنی ایرانی به‌طور کامل به ثمر خواهد نشست.

منبع: شانا

کلیدواژه: بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی متانول پژوهش و فناوری پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال بخشی از مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تا پایان امسال بخشی از مشعل های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع آوری شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مشعل های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می کنند، تا سه سال آینده مهار می شوند. 

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل های گازی، یادآور شد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که مشعل ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح ها و پروژه ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می شود.

شاهمیرزایی با اشاره به وجود ذخایر عظیم هیدروکربوری در منطقه پر برکت پارس و نامگذاری سال 1403 با عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری، گفت: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد افتتاح طرح های مختلف خواهیم بود. 

معاون وزیر نفت با اشاره به  بهره برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: امسال 12 طرح از طرح های پتروشیمی وارد مدار تولید می شوند که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در بحث ارزآوری نیز نقش آفرین خواهند بود. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند