Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:09:03 GMT

شهرکرد| الگوی دفاع مقدس نسخه نجات بخش کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۲۲۶

شهرکرد| الگوی دفاع مقدس نسخه نجات بخش کشور است

گروه استان‌ها - مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت: سبک مدیریت و فرماندهی اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، الگوی بی نظیر و نسخه نجات بخش کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سیدامان‌الله حسینی‌صدر در گردهمایی بصیرتی فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در فضای باز برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه صفر، ایام حزن و غم واندوه آل الله را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و شیعیان جهان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح مصائب کاروان اسرای آل الله در مسیر کربلا تا شام، دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام و استقامت آزادگان در برابر شکنجه های ضدانسانی مزدوران رژیم بعث عراق در 8سال جنگ تحمیلی را الگوگرفته از اهل بیت عصمت و طهارت و واقعه کربلا و عاشورا دانست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) با گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: الگوی دفاع مقدس مسیر نورانی و نشان دهنده عظمت انقلاب اسلامی است، که راه آیندگان را روشن می کند و معجزه ای است که در تاریخ می‌ماند.

حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس روشن ترین و طلایی ترین نقطه گام اول انقلاب است که باید چراغ راه گام دوم برای مسئولین و مردم باشد و با عظمت بیشتر در چله ی دوم انقلاب اسلامی گام برداریم.

بوشهر| 2000رزمنده جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوندفیلم‌های سینمایی تلویزیون در "هفته دفاع مقدس"کرمان| 40 برنامه کمیته بانوان ستاد ترویج مکتب حاج قاسم در هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شوند

وی افزود: به برکت خون مطهر شهیدان، هر روز و هر سال ، دفاع مقدس درخشان تر از قبل می‌شود و به واسطه برکات نورانی خون پاک شهیدان این فرهنگ در تاریخ می‌ماند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تحریم و تهاجم همه جانبه دشمنان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ... از بدو پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و همیشگی است، اظهار کرد: دشمنان با مشاهده اینکه انقلاب اسلامی شاخ غول استکبار را در هم شکست، احساس خطر کردند و جنگ تمام عیار علیه ملت ما را از روزهای نخست پیروزی انقلاب شروع کردند، ولی دفاع مقدس یک اعجاز به تمام معناست که باید از سبک مدیریت اسلامی و سبک فرماندهی اسلامی در آن دوران الگو بگیریم.

حسینی‌صدر یادآور شد: سبک فرماندهی و مدیریت اسلامی در دوران دفاع مقدس برگرفته از سیره پیامبر اعظم (ص) و معصومین (ع) بود که حضرت امام خمینی(ره) نیز بدون اینکه یک ساعت در پادگان نظامی آموزش دیده باشد، این جنگ را در برابر دشمنانی که همه تکنیک‌ها و تجهیزات نظامی تا بُن دندان مسلح بودند، به صورت حکیمانه با تکیه بر جوانان انقلابی مؤمن که اغلب سن آن‌ها کمتر از 30 سال بود با موفقیت اداره کرد.

وی ولایت فقیه را الگویی برای جهانیان دانست و با اشاره به مشکلات اقتصادی و گرانی و تورم در سطح جامعه، تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی نیز باید الگوهای دفاع مقدس را مسئولین ما سرلوحه کار خود قرار دهند و بدانند ضعف های موجود ناشی از ضعف در ایمان و باورهای ما در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع)  تأکید کرد: اگر مردم در هشت سال دفاع مقدس در میدان‌ها حاضر بودند و به یاری مسئولین می‌شتافتند، عزم جزم آن‌ها برای نجات کشور را مشاهده می‌کردند و امروز نیز باید مسئولین این عزم جدی برای حل مشکلات با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را نشان دهند تا مردم نیز بصورت جدی در کنار آن‌ها قرار گیرند.

وی مدیریت جهادی و معنویت فرماندهان و مسئولان را عامل اصلی پیروزی در میادین جنگ تحمیلی هشت ساله دانست و بیان کرد: امروز نیز باید در جنگ اقتصادی و پیشبرد اهداف نظام از این الگوی بزرگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

حسینی‌صدر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را یادآوری کرد و افزود: با کنار رفتن خط تحریف، خط تحریم نیز شکسته می شود. خط تحریف همین است که از فرهنگ و الگوی مدیریت و فرماندهی اسلامی در دوران دفاع مقدس فاصله گرفته ایم و باید این نگاه به مدیریت جامعه برگردد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) هیچ‌گاه نگفتند باید آمریکا در کنار ما باشد تا پیروز شویم، امروز نیز شرم آور است که کسی مقاومت مردم را پای کارهای خود بنویسد و بگوید باید بیگانگان از ما حمایت کنند تا بر مشکلات فائق آییم. اگر می‌بینیم که مردم پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و استقامت می‌کنند، نتیجه برجام و این چیزها نیست، بلکه بیانگر ولایتمداری و ولایت‌پذیری آنان و الگوگیری از عظمت انقلاب اسلامی است که باعث شده کشورهای بزرگ در شورای امنیت نیز مقابل آمریکا بایستند و مانع صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران شوند.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس انقلاب اسلامی حسینی صدر هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان زارع معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله در یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد با اشاره به مواجه مستقیم جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی ابراز کرد: در این مواجهه غول‌های تکنولوژی دنیا در حوزه پدافند در مقابل ما قرار گرفتند و یک جنگ تمدنی در حوزه تسلیحات نظامی شکل گرفت.

وی با اشاره به دلیل این که طرف مقابل مغلوب شد، اظهار کرد: یک بار کشورهای عربی جمع شدند تا کوچک‌ترین ضربه‌ای به اسرائیل بزنند؛ ولی با وجود این که تا بن دندان مسلح بودند و در زمان خود هیچ کسری تسلیحاتی نداشتند ولی شکست خورده جنگ را ترک کردند ولی دلیل اینکه امروز این پیروزی رقم خورد این بود که الگوی تهیه تسلیحات نظامی ما بومی بود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه وقتی کشوری یک اسلحه تولید می‌کند توان مقابله با آن را هم دارد، گفت: آن چیزی که امروز باعث شد که طرف مقابل مقهور و مغلوب شود این بود که با تسلیحات و تکنولوژی روبرو شد که هیچ اطلاعی از آن نداشت.

وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با حاج قاسم این بود که با الگوی تصمیم گیری او آشنا نبودند و آن را نمی‌شناختند، گفت: هر ایده جدید حکمرانی که متولد می‌شود باید بتواند ساختارهای مخصوص به خود را گسترش دهد و سبک زندگی مختص خود را شکل دهد و اگر این کار را نکنند شکست می‌خورد.

زارع با بیان اینکه اگر ما نتوانیم ساختارهای زندگی برخاسته از ایده مرکزی ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را شکل دهیم این ایده به تحقق نخواهد رسید، گفت: ما نمی‌توانیم یک سیستم غربی را وارد کشور کنیم و برداشت نهایی ما تمدن اسلامی باشد؛ بنابراین اگر ما نتوانیم ساختارهای بومی مبتنی بر مردم سالاری دینی را شکل دهیم هیچ گاه تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت.

وی موفقیت موشکی ایران در مواجهه با اسرائیل را نمونه کوچکی از بلوغ مردم سالاری دینی در حوزه امنیتی و تسلیحاتی دانست و گفت: وقتی تکنولوژی غرب را وارد می‌کنیم در حقیقت فکر، ارزش و چارچوب‌های فرهنگی آن کشور را وارد کرده ایم و همین مشکل ما با رژیم پهلوی بود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه این نکته تمدنی در دیگر حوزه‌ها هم باید شکل بگیرد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دهه هشتادی‌ها به آنها فرمودند که شما ایران را در قله تمدن دنیا خواهید دید و در جای دیگر فرمودند این تمدن شکل نخواهد گرفت مگر با کشور مستقل، پیشرفته، معنوی و الهام بخش.

وی مأموریت ویژه جامعه قرآنی عصر را ارتقای ظرفیت‌های معنوی جامعه بر مبنای ترویج انس با قرآن دانست و گفت: الگوی تمدنی مردم سالاری دینی با حضور و نقش آفرینی مردم مؤمن به وجود آمده است و این حضور باید به صورت پر رنگ تر ادامه پیدا کند.

زارع با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به دو دلیل باید الگوی عمل در گام دوم انقلاب تغییر کند و یک حرکت عمومی شکل بگیرد، افزود: دلیل اول اینکه مسائل گام دوم انقلاب از جنس فرهنگی و غیر ملموس است و دلیل دوم اینکه حرکت‌های فرهنگی و نرم نیاز به استمرار و امتداد اجتماعی و اتخاذ یک سبک زندگی مجاهدانه دارد.

وی با بیان اینکه یک تمدن به صورت تدریجی شکل می‌گیرد و به اوج می‌رسد گفت: هر چه تعداد جلسات خانگی بیشتر شود جامعه اسلامی‌تر می‌شود و نباید از این کار خسته شویم بلکه باید به این فعالیت خود ادامه دهیم و نتایج آن را بعدها ببینیم.

کد خبر 6089237 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است