Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار شاکرمی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان در ۸۸ سرفصل و با اجرای ۷۳۷ برنامه گرامی داشته می شود، گفت: گر مدیریت جهادی در کشور حاکم باشد مشکلات پیش روی کشور حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست خبری هفته دفاع مقدس در استان ایلام با حضور سردار « جمال شاکرمی»  و اصحاب رسانه و مطبوعات استان به منظور تشریح برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این نشست، با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری با  شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان برگزار می شود، تصریح کرد: اجرای  ۷۳۷ برنامه مختلف فرهنگی و  ویژه هفته دفاع مقدس، توسط رده های مختلف بسیج و سپاه استان در دستور کار قرار دارد.

 

سردار« جمال شاکرمی»  با بیان اینکه دوران دفاع مقدس فصل مشترک همه آحاد ملت ایران است، افزود: دفاع مقدس آزمایش فداکارانه و دفاع مظلومانه مردم ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی و نظام استکبار جهانی بوده و در قاموس حادثه های ماندگار عمر با برکت نظاتم مقدس جمهوری اسلامی، عزت آفرین بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس هستیم، یادآور شد:  دفاع مقدس یک مدل حقیقی فرهنگی، نظامی، اجتماعی، سیاسی و در عرصه های مختلف استف گفت:  دفاع مقدس دارای سبک است  و  فرماندهان بزرگی از دل دفاع مقدس رشد کردند که نمونه بارز آن سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه نقش دفاع مقدس می تواند الگویی کامل برای گام دوم انقلاب باشدف یادآور شد: هم اکنون در شرایطی قرار داریم که مشابهت های زیادی با دوران دفاع مقدس دارد. و  برای برون رفت از مشکلات فعلی باید دفاع مقدس را الگو قرار داد.

 

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه نگاه دفاع مقدس به جوانان موجب پیروزی در دوران هشت ساله دفاع مقدس شد، افزود: دفاع مقدس چهار نکته اساسی و نقش برای ما داشت که یکی از مهم ترین این نقش ها، تربیت نسل جوانی بود که جنگ را اداره کردند،امام راحل به جوانان اعتماد کردند و همین جوانان، دفاع مقدس و کشور را در زمان جنگ اداره کردند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه اعتماد و باور به جوانان باید  به دوران دفاع مقدس بخوریم، ابراز کرد: دشمنان امروز در فکر این هستند که مردم را از نظام و انقلاب اسلامی دور کنند اما انقلاب اسلامی ریشه دار است و مردم پایبند انقلاب اسلامی هستند. 

 

سردار شاکرمی بیان کرد: یکی دیگر از شاخصه های دفاع مقدس شکوفایی  ظرفیت ها و استعدادهای نهفته است که در دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه های بارزی از نوآوری ها و ابتکارات رزمندگان دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی وجود دارد.


فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: توانمندی های زیادی در درون نظام و کشور اسلامی وجود دارد که باید به این ظرفیت ها و توانمندی ها توجه کرد که این توجه موجب اقتدار کشور در عرصه های مختلف نظامی و حتی اقتصادی می شود.

 

وی با بیان اینکه امروز از همین جوانان کشور فرماندهانی را در کشور ساخته ایم که در عرصه های مختلف می توانند نقش های مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: ایجاد بازدارندگی یکی دیگر از شاخص های مهم دفاع مقدس است، ما در دفاع مقدس به باز دارندگی رسیدیم، در دوران دفاع مقدس بسیاری از ادوات جنگی را نداشتیم و امروز به بسیاری از سلاح های استراتژیک دست یافته ایم.

 

سردار شاکرمی با بیان اینکه امروز برخی در داخل زمین خودی به دشمن پاس می دهند، گفت: عظمت ایران اسلامی، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری نظام اسلامی سه واقعیت امروز است که البته باید مدیریت شود و باید گفت که دفاع مقدس  نمایشگاهی از مجاهدت های جهان اسلام در طول تاریخ است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام  ابراز کرد: دفاع مقدس عاشورایی گسترده بوده است که همه صحنه های عاشورای حسینی از جمله مظلومیت ها و‌ حماسه ها در دفاع مقدس کاملا مشهود است و باید گفت که شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، مدیران مدرسه های مکتب دفاع مقدس هستند.

 

وی با بیان اینکه جانفشانی ها، ایثار و شکیبایی مردم در در دوران دفاع مقدس از دیگر شاخص های دفاع مقدس است، افزود: منطق ما در دفاع مقدس، منطق امام حسین(ع) و قیام عاشورای حسینی بوده است،  دشمن ما را نمی شناسند و با ابزارهای مختلف به دنبال خستگی ماست.

 

سردار شاکرمی با تاکید بر اینکه مدیریت الان از مدیریت دوران دفاع مقدس سخت تر است،  بیان کرد: رسانه ها در امر مردم یاری و در شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، بسیار کمک کردند و در امر مبارزه با کرونا مشارکت گسترده ای داشتند و امروز، رسانه ها صادقانه و‌ آگاهانه از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام  در پایان خاطرنشان کرد:  نشر تفکر اینکه ما قوی هستیم پیام دارد که باید در هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شود و اگر مدیریت جهادی در کشور حاکم باشد مشکلات پیش روی کشور حل خواهد شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه ایلام چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فرمانده سپاه امیرالمومنین ع سردار شاکرمی دوران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس انقلاب اسلامی دفاع مقدس استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالگرد عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، مصاحبه ای از سرتیپ بازنشسته توپخانه و ستاد «مسعود بختیاری» از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افسر عملیاتی قرارگاه کربلا از طراحان عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) در خصوص نحوه طرح‌ریزی، اجرای و در نهایت موفقیت عملیات بیت‌المقدس در سایت جماران منتشر شد.

در بخش ابتدایی این گفتگو امیر بختیاری توضیحاتی درباره نقش ارتش در مدیریت جنگ پرداخته و می گوید؛« مدیریت صحنه جنگ را ارتش بر عهده داشت. به این دلیل که در آن زمان هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انسجام سازمانی پیدا نکرده بود. اساساً سپاه به عنوان فرماندهی کل تشکیل نشده بود و به صورت سپاه شهری با وظیفه انتظامی عمل می‌کرد. آقای ابوشریف و مرتضی رضایی که هر دو به فرماندهی سپاه منصوب شدند، اساساً معتقد به جنگیدن سپاه با دشمن خارجی نبودند و اعتقاد داشتند که سپاه وظیفه دیگری دارد. اما تعدادی دیگر که از فرماندهان سپاه که عمدتاً متعلق به استان خوزستان بودند مثل آقای شمخانی، سردار رشید، احمد غلامپور و شهید احمد سوداگر اعتقاد داشتند که سپاه باید در جنگ برون مرزی نیز شرکت کند. غرض این بود که بگویم در سال اول جنگ مدیریت صحنه بر عهده ارتش است، زیرا نیروهای سپاه هم فاقد سازمان و هم فاقد تجربه هستند.»

خبرآنلاین در بازنشر این گفتگو در رسانه خود، این بخش از اظهارات امیر بختیاری را محور تیتر خود قرار داده و سهوا نام آقای محسن رضایی را به جای مرتضی رضایی آورده بود، که به این وسیله از این اشتباه سهوی عذرخواهی می کند.

متن کامل این گفتگو با تیتر «امیر سرتیپ بختیاری: در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند» را بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901285

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی