Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@22:01:01 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۲۹|برنت ۴۳ دلار و ۱۵ سنت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۳۳۹

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۲۹|برنت ۴۳ دلار و ۱۵ سنت شد

در حالی که محاصره تاسیسات صادرات نفت لیبی برای یک ماه لغو شده و در عین حال گروه اوپک پلاس اعضای خود را برای تبعیت بهتر از مفاد توافق کاهش تولید تحت فشار قرار داده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد تغییر اندکی بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که محاصره تاسیسات صادرات نفت لیبی برای یک ماه لغو شده و در عین حال گروه اوپک پلاس اعضای خود را برای تبعیت بهتر از مفاد توافق کاهش تولید تحت فشار قرار داده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد تغییر اندکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 15 سنت معادل 0.35 درصد کاهش به 43 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 14 سنت معادل 0.34 درصد رشد به 41 دلار و 11 سنت رسید. در این هفته نفت برنت 8.3 درصد و نفت خام آمریکا 10.1 درصد رشد را شاهد بود.

پس از آنکه عربستان متحدان خود را برای پایبندی به سهمیه های کاهش تولید تحت فشار قرار داده و طوفان گرمسیری سالی سبب کاهش تولید نفت آمریکا گشته است، قیمت نفت در طی هفته گذشته شاهد رشد بوده است.

پس از آنکه ژنرال هفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی اعلام کرد که محاصره نفتی تاسیسات نفتی این کشور را برای یک ماه برداشته است، قیمت ها در بازار نفت شاهد کاهش بود. محاصره تاسیسات نفتی در ماه های گذشته تولید نفت این کشور را از حدود 1.2 میلیون بشکه به اندکی بیش از صد هزار بشکه در روز رسانده است.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفته اگر بازار به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش شیوع کرونا باز هم تضعیف شود، اوپک پلاس در ماه اکتبر نشست ویژه ای تشکیل خواهد داد.

بجورنار تونهاگن رئیس بخش بازار نفت موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «اوپک پلاس نمایش قدرت خوبی داشته و به بازار اطمینان داده که اگر اقدام بیشتری لازم باشد حتما اتخاذ خواهد شد.»

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرده که بازار تا سه ماهه پایانی امسال با کمبود عرضه روزانه 3 میلیون بشکه ای نفت مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش تولید اوپک پلاس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز

امتداد - قیمت طلا و ارز در بازار تهران امروز با کاهش همراه شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال ۳.۳ میلیونی، سکه طرح جدید به کانال ۴۰ میلیونی و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان،  سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و … از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که تا ۳٫۳ میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال ۳٫۵ میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد.قیمت سکه هم تا ۴۳ میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز ۶۰ هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز وارد کانال ۳٫۳ میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز ۶۰ و ۵۰ هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار امروز هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال ۵۹ هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد