Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا والدین کودکان، حضور فزندانشان را در مهد کودک‌ها به تأخیر انداخته اند و حتی در خانوده های با والدین شاغل نیز این مورد صدق می‌کند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار نهایی مهدهای کودک فعال در استان اصفهان، اظهار کرد: آمارهای کلی حضور کودکان در مهدهای کودک بهزیستی ظرف یک ماه آینده مشخص شود، گفتنی است آمارگیری بهزیستی از مهدکودک‌های استان، منوط به شروع مهر ماه نیستند و این مراکز در همه طول سال فعالیت پیوسته و همیشگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده بیشتر والدین شاغل از مهدهای کودک، افزود: والدینی که شاغل هستند، برای نگهداری فرزندانشان بیشتر به مهدکودک‌ها نیاز دارند، بنابراین با لغو دورکاری ادارات والدین شاغل به مراکز مهدکودک‌ها مراجعه می‌کنند و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آتی پذیرش کودک در مهدهای کودک بیشتر باشد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش، پیش دبستانی و مهدهای کودک را در یک رده می‌بیند در حالی که کودکان زیر ۳ سال نیز جز مهدهای کودک محسوب می‌شوند.

وی در خصوص تعلیق تعدادی از مربیان مهدها با شیوع کرونا در کشور، اضافه کرد: برآورد این است که در حال حاضر اگر در مهدهای کودک به طور میانگین تنها ۳ مربی حضور داشته باشند، حدوداً ۲۰۰ مربی بر اثر شیوع کرونا در استان اصفهان بیکار شده‌اند.

ناجی در خصوص نظارت بر مهدهای کودک استان اصفهان، افزود: معمولاً دستوراتی که از بهزیستی کشور و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به معاونت اجتماعی بهزیستی ابلاغ می‌شود به مراکز مهدها ارسال می‌شود، این در حالی است که در شهرستان‌ها، کارشناس مشخصی برای امور مهدهای کودک حاضراست و فعالیت این اشخاص، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی است. علاوه بر بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان نیز مأمور نظارت بر پروتکل‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: شایان ذکر است، مهدکودک‌ها در رعایت دستورات بهداشتی پیش‌گام هستند چرا که مربیان و مسئولان مهدها می‌دانند در صورت شیوع بیماری در مراکزشان مجبور به تعطیلی دوباره هستند. علاوه بر موارد مذکور والدین نیز ناظران بسیار خوبی بوده و با حضور در مهد کودک‌ها می‌توانند موارد عدم رعایت را تذکر و به مراجع ذیربط گزارش دهند. در کل می‌توان ادعا کرد، از نظر رعایت پروتکل‌ها نگرانی نیست چرا که چندین لایه نظارت وجود دارد.

ناجی، در خصوص توزیع غذای گرم در روستا مهدها، خاطر نشان کرد: بنا بر اعلام سازمان بهزیستی کل کشور در روزهای اخیر، سرانه ۸۰ میلیارد تومانی برای یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای کشور اختصاص یافته است و با توجه به آمار ۱۵۰ روستا مهد در استان اصفهان، بخشی از این سرانه به معاونت اجتماعی بهزیستی اصفهان تعلق می‌گیرد.

کد خبر 445046

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مهدکودک روستا مهدها غذای گرم مربیان مهدکودک نوآموزان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اجتماعی بهزیستی استان اصفهان مهدهای کودک مهدکودک ها کودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با حکم مقام قضلیی، علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر به مدت شش ماه از حضور در جلسات تعلیق شد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری حکم تعلیق علیرضا تاج شهرستانی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از سوی یکی از شعب دادسرای رشت به ما ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اتهام این عضو شورای اسلامی شهر به ما اعلام نشده است، افزود: با توجه به اینکه بر اساس حکم مقام قضائی علیرضا تاج شهرستانی به مدت شش ماه حق حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت را ندارد، بنابراین روز گذشته طی نامه‌ای به فرمانداری رشت اعلام کردیم تا نسبت معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی شهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه غیبت یک عضو در برگزاری جلسات شورای شهر خللی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جلسات شورای اسلامی شهر رشت با دو سوم اعضا (هشت نفر) به صورت رسمی برگزار می‌شود.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: امیدواریم فرمانداری رشت بر اساس ضوابطی که قانون تعیین کرده است در اسرع وقت نسبت به معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی رشت اقدام کند.

به گزارش ایمنا، شورای اسلامی شهر رشت، مرکز استان گیلان، دارای ۱۱ اصلی و هفت عضو علی‌البدل است.

کد خبر 747985

دیگر خبرها

  • به دخترم برای تعلیق از دانشگاه افتخار می‌کنم | ویدئو
  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • وعده گواردیولا: مجانی به بارسا برمی‌گردم!
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان