Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، 
سید مجتبی حسینی پور با اشاره به  جزییات تفاهم نامه ۳۸ طرح جهش تولید فی مابین استاندار یزد و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: صنعت و معدن، توسعه اقتصاد دانش بنیان، آب و کشاورزی، گردشگری، انرژی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای از محورهای طرح های جهش تولید در استان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی طرح های جهش تولید در استان  را شامل ۱۶طرح عمرانی و ۲۲ طرح اقتصادی بیان و تصریح کرد: از این تعداد چهار طرح تامین برق  هشت طرح مرتبط با آبرسانی و احداث تصفیه خانه آب، دو طرح مرتبط با شبکه گاز ۱۱ طرح مرتبط با احداث واحدهای اقامتی در حوزه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و نیز مجتمع خدمات رفاهی بین راهی ،۱۲ طرح بزرگ عمرانی و یک طرح در حوزه علم و فناوری است. 
وی مهمترین این طرح را شامل بهسازی محور یزد- خاتم، باند دوم جاده اردکان- چوپانان،سد مخزنی هرات، احداث آب شیرین کن شهر بافق ، جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره فولاد در استان در قالب ۴ طرح بزرگ صنعتی و تولید شمش طلا و نقره  بیان کرد.

حسینی پور اضافه کرد:توسعه طرح های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان ، تولید انواع پودرهای صنعتی و معدنی ،تولید کربن فعال در هرابرجان هرات و نیز کمک به مرمت و تامین زیرساخت کارخانه نوآوری درخشان در راستای گسترش اقتصاد دانش بنیان از دیگر طرح ها است. 
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گفت : بر اساس برآوردهای صورت گرفته اجرای کامل این طرح ها در مجموع بیش از ۱۱ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان به افزایش تولید در استان یزد کمک خواهد کرد.
حسینی پور گفت :منابع مالی برای تمام این ۳۸ پروژه در قالب اعتبارات ملی، استانی، بودجه شرکتهای دولتی، تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل منابع داخلی موسسه عامل و سرمایه گذاری بخش خصوصی دیده شده است که در قالب بیش از ۹۸۰ میلیارد تومان اعتبارات ریالی و بیش از ۱۲۹ میلیون دلار اعتبارات ارزی تأمین خواهد شد. 
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: ۱۱۳ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات از منابع بودجه عمومی کشور تأمین خواهد شد و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در قالب کمک های فنی و اعتباری به منظور تأمین یارانه سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.
حسینی پور تامین مالی از محل تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل منابع داخلی موسسه عامل ، سرمایه گذاری بخش خصوصی و بودجه شرکت های دولتی را از دیگر محل های تامین منابع مالی ذکر کرد. 

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد خاطر نشان کرد:بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان ، بالفعل نمودن ظرفیت ها و مزیت های مندرج در سند آمایش سرزمین استان و تامین سرمایه در گردش طرح ها و پروژه های صنعتی و معدنی در انتخاب این طرحها برای استان مد نظر قرار گرفته است . 
حسینی پور تکمیل و توسعه واحدهای صنعتی بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی با هدف ارتقاء ظرفیت، فناوری و کیفیت تولید توسعه صادرات صنعتی و معدنی و توسعه و تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی و معدنی از دیگر راهبردهای جهش تولید در استان ذکر کرد. 
وی پیش بینی تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات کمک های فنی و اعتباری ، پیش بینی کمیته های بررسی و رفع موانع پروژه های مصوب در چارچوب ضوابط و مقررات و قرارگرفتن اولویت طرحهای مصوب در روند تخصیص بودجه از محل اعتبارات استانی و یا شرکت های دولتی را از اقداماتی دانست که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای بهره برداری به موقع این طرحها در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها افتتاح طرح یزد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح یزد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افتتاح طرح یزد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اخبار کنکور سازمان مدیریت تولید در استان میلیارد تومان صنعتی و معدنی برنامه ریزی حسینی پور جهش تولید طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله

سید مصطفی موسوی در خصوص اقدامات آب منطقه‌ای گلستان در طرح آبرسانی به شهر کلاله گفت: این طرح تا قبل تا ابتدای سال ۱۴۰۰ صرفا ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که با اهتمام ویژه دولت محترم سیزدهم و وزارت نیرو برای رفع مشکلات حوزه آب شرب و پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این طرح اعتبار اختصاص و هزینه شده است.

او ادامه داد: براین اساس با تجهیز و بهره برداری ۶ حلقه چاه، اجرای خطوط جمع آوری آب چاه‌ها و خطوط انتقال، تکمیل مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طوقه، ایستگاه پمپاژ اضطراری با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، بالغ بر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه شرب شهری کلاله اضافه شد. 

موسوی افزود: تکمیل ایستگاه پمپاژ جانبی و احداث مخزن کمکی ۲۰۰۰ متر مکعبی کوسه از برنامه‌های این شرکت برای تکمیل اجزای طرح آبرسانی به شهر کلاله در سال‌های آتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت