Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:14:09 GMT

توزیع بذر هیبریدی بین کشاورزان اصفهانی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۱۵۵

توزیع بذر هیبریدی بین کشاورزان اصفهانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد مرادمند  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به بذور هیبرید پرمحصول یارانه دار که به مقدار کافی تهیه شده است، گفت: این بذور در حال توزیع بین کشاورزان متقاضی کشت محصول کلزا است.   او با اشاره به ابلاغ برنامه توسعه کشت کلزا در سطح دو هزار هکتار در استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۰۰ هکتار کلزا در شهرستان‌های غرب استان اصفهان و شهرستان سمیرم زیر کشت کلزا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: پیش بینی می‌شود با نرخ جدید خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری جهش قابل ملاحظه‌ای در تولید محصول کلزا فراهم شود.

مرادمند با اشاره به اینکه در تابستان امسال بیش از هزار و ۷۰۰ تن دانه روغنی کلزا در بیش از ۸۰۰ هکتار از مزارع استان اصفهان تولید می‌شود، اظهار داشت: محصول کشاورزان توسط دولت در قالب خرید تضمینی خریداری می‌شود و در اختیار کارخانه‌های روغن کشی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه کشت محصول کلزا تا اواسط مهرماه در استان اصفهان ادامه دارد، تصریح کرد: گیاه کلزا علاوه بر تأمین روغن نباتی کشور، نقش بسیار بارزی در حاصلخیزی خاک و پایداری کشت غلات در تناوب با کلزا دارد.

او میزان تولید نهایی محصول کلزا را به پایان کشت واگذار کرد و گفت: بیشترین کشت محصول کلزا در شهرستان‌های گلپایگان، شاهین شهر و میمه انجام می‌شود و با توجه به اینکه هنوز کشت این محصول به پایان نرسیده است نمی‌توان برآورد قطعی از افزایش دقیق نسبت به سال گذشته ارائه کرد.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت کلزا بذر هیبریدی کشاورزان اصفهان شهرستان سمیرم استان اصفهان محصول کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد