Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل از ایالت ماتو گروسو این کشور روابط ایران با این ایالت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در بازدید از ایالت ماتو گروسو با مائورو مندس، رییس این ایالت دیدار کرد و در خصوص راه‌های گسترش روابط تجاری به ویژه در زمینه کشاورزی و کشت فراسرزمینی تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر کشورمان در این دیدار بر آمادگی ایران برای حفظ، گسترش و متنوع‌سازی روابط اقتصادی با ایالت ماتو گروسو به ویژه در زمینه تجارت محصولات کشاورزی و زمینه های وابسته با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصادی این ایالت تاکید کرد.
سفیر ایران همچنین به آمادگی شرکت های ایرانی برای  فعالیت در زمینه کشت فراسرزمینی در این ایالت تاکید کرد.
رییس ایالت ماتو گروسو برزیل هم در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه کشورمان در تجارت با این ایالت و آمادگی برای ارائه تسهیلات به تجار و فعالان ایرانی برای استفاده از ظرفیت های این ایالت، خواستار همکاری نزدیکتر دو طرف برای رسیدن به سطح بالاتری از همکاری های دوجانبه شد.
دیدار با فعالین اقتصادی ایالت ماتو گروسو و بازدید از چند مجموعه فعال در زمینه های مختلف کشاورزی از دیگر برنامه های این بازدید بود.
ایالت ماتو گروسو با 900 هزار کیلومترمربع مساحت سومین ایالت بزرگ برزیل به شمار می رود و از مهمترین  قطب های تولید محصولات کشاورزی برزیل می باشد. این ایالت بزرگترین تولید کننده سویا، ذرت، پنبه، گوشت گوساله، و دانه آفتابگردان برزیل می باشد. تولید سویای این ایالت به 35 میلیون تن می رسد که به ترتیب سهم 27 و 10 درصدی از کل تولید این محصول در برزیل و دنیا را در اختیار دارد.
ماتو گروسو اولین شریک تجاری ایران در برزیل می باشد و ایران دومین شریک تجاری این ایالت (بعد از چین) است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: برزیل جمهوری اسلامی ایران ایران ایالت ماتو گروسو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها



به گزارش خبرگزاری صداوسیما عباس علی‌آبادی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

رویداد‌های مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملاً به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است