Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رفسنجان گفت: دفاع مقدّس ما نسخه مطابق با اصل است و اصل دفاع مقدس همان دفاع امام حسین(ع) است که آغازگر جنگ هم نبود و تا روز عاشورا هم فرمود ما آغازگر جنگ نخواهیم بود در صورتی که دشمن جنگ را شروع کند ما می جنگیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری شنبه ( 29 شهریور ) در جلسه هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس در محل فرمانداری بیان کرد: یکی از باارزش ترین و پرافتخارترین دوران انقلاب ما دوران دفاع مقدس است، جریان های مختلفی در دوران انقلاب داشته و پشت سر گذاشتیم اما سرنوشت سازترین دوران های 40 ساله انقلاب، دوران دفاع مقدس  و برای جامعه ما درس آموز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در ابتدای این دوران نه سپاه و نه بسیج داشتیم و ارتش هم با مسائل اوّل پیروزی انقلاب دست به گریبان بود و انسجام لازم را نداشتیم، تمام دنیا در مقابل ما به صحنه آمد و در دوران دفاع مقدّس از 11 کشور اسیر داشتیم و قدرت های بزرگی هم که نیروی پیاده نظام در جنگ ایران وعراق نداشتند مثل آلمان، فرانسه، آمریکا، شوروی  و ...؛ حضور و حمایت خود را از صدام با در اختیار گذاشتن هواپیماهای جنگی، بمب افکن شیمیایی به عراق نشان دادند.

 

کفاره عید فطر مسلمانان کشورهای عربی به عراق و صدام پرداخت شد

 

وی تصریح کرد: آن ها هواپیماهای خود را برای مبارزه به کمک عراق فرستادند آمریکا هم نتوانست حضور خود در این جنگ را رد کند، این کشور کار اطلاعاتی و جاسوسی را برای عراق انجام می داد و کشورهای عربی هم برای اینکه روز قدس را خراب کنند، روز عید فطر را یک روز جلو انداختند و گفتند روز عید فطر روز قدس است بعد معلوم شد عید فطر نیست  و گفتند چون به دستور حکومت روزه را افطار کردید ما کفاره افطار روزه شما را به عراق و صدام می پردازیم چون درگیر جنگ با ایران است.

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: امّا ایران اسلامی با توکل بر خدا و نگاه به ظرفیت های درونی و نیروهای داخلی توانست در این جنگ پیروز شود؛ هیچ کس ما را حمایت نکرد از سوریه چند موشک آوردند و چون گره هایی داشتند رزمنده ها نمی توانستند آن ها را شلیک کنند؛ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در خطبه های نماز جمعه با سخنانش وضع جنگ را مدیریت می کرد و با اعلام به دشمنان " که کاری نکنید ما انبارهای موشکی را باز کنیم " یأس را در دل دشمن می انداخت، با اینکه موشک و انبار موشکی وجود نداشت در عین حال هیچ قدرت خارجی نه کمک کردند و نه کمک خواستیم لذا کسی نمی تواند ادعا کند ما را حمایت کرده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند " دفاع ما؛  دفاع از اسلام، قرآن، نوامیس، مملکت و انقلاب بود و هر دفاعی که این ویژگی ها را داشته باشد دفاع مقدّس است " پس هر دفاعی مقدّس نیست دفاع از ارزش ها و تمامیت ارضی، دین و مملکت و نوامیس مقدّس است.

 

 

وی با اشاره به اینکه هر دفاعی مقدّس نیست؛ به اعدام نوید افکاری اشاره کرد و افزود: این شخص کشتی گیر بوده و این همه ضد انقلاب ها از داخل و خارج  از او دفاع می کنند این دفاع از یک جانی و قاتل است کسی که فردی را کشته است 2 سال هم صبر کردند تا رضایت بگیرند امّا رضایت کسب نشد؛ حکم قصاص از زمان حضرت موسی (ع) است و در قرآن آمده و این حکم ادامه خواهد داشت، برخی از جانی دفاع می کنند که مقدس نیست.

 

 

امام جمعه رفسنجان گفت: دفاع مقدّس ما نسخه مطابق با اصل است و اصل دفاع مقدّس همان دفاع امام حسین(ع) است که آغازگر جنگ هم نبود و تا روز عاشورا هم فرمود ما آغازگر جنگ نخواهیم بود در صورتی که دشمن جنگ را شروع کند ما می جنگیم.

 

 

وی افزود: هرچه برای زنده نگهداشتن این ارزش ها تلاش کنیم و واقعیت های دوران دفاع مقدّس را به نسل جوان امروز منتقل کنیم در جهت حفظ و تداوم انقلاب اسلامی اقدام کردیم.

 

 

دفاع مقدس الگویی برای ایجاد وحدت و همدلی باشد

 

مجید فصیحی هرندی هم در این جلسه گفت: در ابتدای انقلاب، جبهه استکبار علیه انقلاب نوپای ما شکل گرفت، همچنان هم این جنگ ها ادامه دارد و در حال حاضر هم با دشمنی هایی روبرو هستیم و امروز باز نعره های شومی از حلقوم آن ها در قالب پرتاب ماشه بیرون می آید که نه از نظر سیاسی و نه حقوقی قابل قبول نیست.

 

 

فرماندار رفسنجان افزود: آن ها در دوران جنگ تحمیلی به هر نحوی می خواستند برای کسب منافع خود با ایران جنگ کنند؛ آمریکا با این جنگ می خواست انتقام بگیرد و با ایجاد تشکلی در ایران به مقاصد بعدی خود دست پیدا کند، صدام هم نفع خود را در تصاحب خوزستان و اروند و چاه های نفتی می دید.

 

 

وی ادامه داد: مقاومت و پایداری در خرمشهر توسط نیروهای مردمی، بسیج و ارتش باعث شد این ها نتوانند به سادگی به اهداف اولیه خود برسند و نیروهای ارتش و سپاه در مهرماه سال 59 محاصره آبادان را شکستند و ما ریل پیروزی را با مقاومت پایه گذاری کردیم و باعث شد عراق از تهاجم به ایران برگردد و  نهایتاً با اعتراف صدام و پذیرش شروط ایران در مرداد سال 69 و با آزادی اسرا متوجه شد که هیچکس نمی تواند وجبی از خاک ایران را تصاحب کند.

 

 

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در دوران جنگ ایران و عراق، امام، رهبری، شهدا، رزمندگان، مردم، فرماندهان و ... با همدلی و وحدت جنگ را به سمت پیروزی سوق دادند و دوران دفاع مقدس می تواند الگویی برای ایجاد همدلی و وحدت باشد؛ با مدیریت ایثارگرانه و جهادی و چشم پوشی از ضعف ها و پرداختن به نقاط قوت کشور را به تعالی برسانیم.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام حسین ع ارزش های اسلامی دفاع مقدس آغازگر جنگ دفاع مقد س دفاع مقدس عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟