Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، داداشی رئیس کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود خشک تا نیمه خشک کشور مشکل کمبود بارندگی از یک طرف و عدم توزیع زمانی و مکانی بارش‌ها از طرف دیگر، اهمیت و لزوم بهره برداری مناسب از منابع آب موجود در نقاط مختلف کشور و همچنین کنترل فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی را با روش کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌های سطحی ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
داداشی افزود: جلوگیری از افت سالانه سطح آب زیرزمینی دشت ابهر و خرمدره در سال‌های اخیر در حدود ۱.۵ متر و تبعات منفی این موضوع و احتمال فرونشست ناحیه‌ای دشت در آینده، پدیده‌ای که درتعداد قابل توجهی از دشت‌های کشور ایجاد شده است مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را بر آن داشت که به صورت جدی درجهت حفظ منابع آب و خاک منطقه اقدام کنند.

او ادامه داد: معاونت آبخیزداری در همین راستا حوزه‌های استان زنجان را مورد بررسی قرار داده و اقدامات موثری در جهت کنترل سیلاب‌ها و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیر زمینی از جمله احداث سازه‌های آبخیزداری و اجرای پروژه‌های آبخوان داری انجام داده است که یکی از مهمترین این حوزه ها، حوزه آبخیز خراسانلو از توابع شهرستان ابهر است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون در حوزه آبخیز خراسانلو بند‌های چند منظوره سنگ ملات و خاکی با حجم حدود ۶۰ هزار مترمکعب احداث شده است.

رئیس کنترل سیلاب و آبخوانداری استان زنجان گفت: اثرات دیگر این پروژه‌ها ایجاد مکان‌های تفرجگاهی و گردشگری و در نتیجه توسعه اشتغال و ارتقاء سطح معیشت روستا نشینان حوزه‌های آبخیز بوده است.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری آبخوانداری کنترل سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر