Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همدلی مدیران خراسان رضوی ، عزم جدی در زمینه تغییر بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و تصویب طرح جدید با حفظ حقوق همه ذینفعان در این موضوع شکل گرفت.

به گزارش قدس آنلاین ، پس از کش و قوس های فراوان در رابطه با طرح جدید بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و با ابتکار ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان و دادگستری خراسان رضوی، طی هفته های گذشته جلساتی با هدف ایجاد وفاق بر روی مسایل طرح تفصیلی جدید بافت پیرامون حرم مطهر برگزار و نسبت به بخش های اصلی طرح جدید توافقات مهمی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نتایج حاصل از این جلسات که مورد تاکید کلیه مدیران استانی است حاکی از عزم جدی برای تغییر شرایط فعلی و حرکت به سمت تصویب طرح جدید آن هم بر پایه حفظ حقوق همه ذینفعان است.
در این جلسات که با حضور اعضای ستاد تدابیر ویژه اقتصادی (استانداری،دادگستری،سازمان بازرسی و سپاه پاسداران) و نیز قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار مشهد، رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد و نماینده مشاور طرح تفصیلی جدید برگزار گردیده، بر حفظ و تثبیت بخش های عمومی که براساس طرح گذشته تملک و اجرا شده تاکید گردیده است. همچنین برپایه این توافق، تملک بخش های باقیمانده از طرح گذشته که تملک املاک مردم در آن صورت نگرفته متوقف و در طرح جدید مالکیت مردم تثبیت می شود. در یکی دیگر از مصوبات این جلسات نسبت به کاهش عرض مقطع خیابان شارستان در محدوده نوغان تاکید گردیده است که می تواند موجب جلوگیری از تملک ها و تخریب های اجباری شود که اخیرا مورد اعتراض فعالان مردمی و ساکنان نوغان قرار گرفته است. همچنین بر اساس این توافق، پنج شنبه گذشته، مراسم آغاز عملیات اجرایی ره باغ حضرت زهرا (س) نیز با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار گردید. علیرضا رزم حسینی  در این مراسم ضمن تاکید بر وجود انسجام مدیریتی در مساله طرح بافت پیرامون حرم رضوی خاطر نشان کرد با وفاق صورت گرفته در استان طرح جدید به زودی در شورایعالی معماری و شهرسازی کشور تصویب خواهد شد. غلامعلی صادقی ، رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم به واسطه توافقات و هم افزایی خوبی که بین بخش های مختلف در مشهد و استان شکل گرفته است، در بخش های باقیمانده به خصوص مسیرها و معابر، شاهد اتفاقات ارزنده ای باشیم. طرح توسعه بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) که از سال ۱۳۷۱آغاز گردیده است به دلیل نادیده گرفتن حقوق مردم، در سال ۱۳۸۶ با تذکرات جدی رهبر انقلاب به مدیران وقت مواجه شد ولی این دستورات صریح رهبری در عدم نگاه انتفاعی به این محدوده و توجه به حقوق ساکنان مورد بی اعتنایی واقع شد و مشکلات بسیاری را به نام توسعه ایجاد نمود.  اکنون با فضای مثبت ایجاد شده در استان انتظار می رود طرح جدید بافت پیرامون حرم هر چه سریعتر در شورایعالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسیده و قفل مشکلات این منطقه مهم که به خسارت گسترده مردم و اختلال در خدمت رسانی شایسته به همه زایران منتهی شده است باز شود. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی علیرضا رزم حسینی جدید بافت پیرامون حرم خراسان رضوی طرح جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت

فرماندار صحنه، گفت: مقرر شده سد قشلاق در شهرستان صحنه استان کرمانشاه که در ۱۵ سال گذشته بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده، تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. - اخبار استانها -

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سد قشلاق در واقع یک مگاپروژه عمرانی در استان است که کار ساخت آن از سال 88 توسط آب منطقه‌ای آغاز شده است و می‌توانست برای رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی مؤثر باشد، اما به دلیل برخی مشکلات به یک معضل تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: چند روستا در مخزن این سد قرار گرفته‌اند و آب منطقه‌ای نسبت به تملک اراضی و املاک این روستاها اقدام کرد از 330 هکتار حدود 80 هکتار تملک شد و نام دولت سند خورد.

شهبازی گفت: در سال 94 اداره کل اوقاف و امور خیریه طی نامه‌ای از آب منطقه‌ای خواست که هزینه‌ای بابت اراضی و املاک این روستاها به مردم پرداخت نشود زیرا این املاک از املاک اوقاف و وقف خاص هستند.

فرماندار شهرستان صحنه با بیان اینکه همین موضوع دوگانگی برای آب منطقه ای ایجاد کرد افزود: با وجود اینکه این پروژه عمرانی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید آبگیری می‌شد اما متاسفانه به واسطه مشکل اوقاف این اتفاق نیفتاده و با وجود پیگیری چند استاندار نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: در نهایت پیشنهاداتی ارائه شده که باید کارشناسی شود و تا 31 اردیبهشت ماه فرصت داده شده که به موضوع رسیدگی و مشکلات مردم رفع شود.

شهبازی گفت: جانمایی روستاها توسط بنیاد مسکن انجام شده و تعدادی از خانواده‌ها نیز براساس اولویت‌بندی مستقر شده تا ساخت و ساز را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند