Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه موردی از تعارض منافع ندیدم، درباره چرایی جلسه با ناشران کمک درسی توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره مصادیق تعارض منافع در این سازمان اظهار کرد: تا امروز به موردی از تعارض منافع نرسیده‌ایم و اگر موردی را می‌شناسید به ما اعلام کنید؛ قطعاً رسیدگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش " هم اکنون مؤلفان کتاب‌های درسی، کتاب کمک آموزشی تدوین می‌کنند و این یکی از مصادیق تعارض منافع است"، عنوان کرد: این موضوع دو گونه است و ما به صراحت ندیده‌ایم افرادی که مؤلف کتاب درسی هستند کتاب کمک آموزشی نیز تألیف کنند و اگر موردی باشد تذکر می‌دهیم از سوی دیگر اینکه این موضوع را مصداق تعارض منافع بدانیم نیاز به بررسی کامل حقوقی دارد.

 سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره جلسات این سازمان با ناشران کتاب‌ های کمک درسی و اینکه این کار به نوعی رسمیت بخشیدن به ناشران کتاب‌‌های کمک ‌آموزشی برای توزیع تولیدات خود در مدارس و از سوی دیگر تضعیف انتشارات مدرسه است، متذکر شد: مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش این اجازه را به ما می‌دهد و مصوبات شورای عالی نیز برای آموزش و پرورش در حکم قانون است همچنین سند تحول بنیادین در چند جا اشاره کرده است که وزارت آموزش و پرورش در بحث تألیف و تولیدمحتوای آموزشی باید حتماً از ظرفیت‌های برون سازمانی استفاده کند.

استفاده از ظرفیت‌های بیرونی برای سیاست چند تألیفی کتاب های درسی

محبی ادامه داد: برای اجرایی کردن مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، شورای سیاست گذاری و اجرایی داریم و آیین‌نامه‌ای برای آن تدوین می‌شود تا تمام دغدغه‌ها و اشکالات مطرح لحاظ شود. ظرفیت‌هایی وجود دارد که از این ظرفیت‌ها در جهت ارتقای محتوای تولید شده سازمان پژوهش و کمک به تعلیم و تربیت جامعه استفاده می‌کنیم و اینگونه نخواهد بود که هر محتوای تولیدی اجازه ورود به مدرسه را داشته باشد و باید مسیر ممیزی را طی کنند  اگر شرایط لازم را متناسب با اسناد تحولی داشته باشند اجازه ورود به مدارس داده می‌شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگر بحث چند تألیفی کتاب‌های درسی است و استفاده از ظرفیت‌های بیرونی به ما کمک می‌کند. این شیوه در تمام دنیا مرسوم است که به مدرسه و اولیای دانش‌آموزان حق انتخاب می‌دهند.

 سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که "چرا برای اجرای سیاست چند تألیفی از معلمان استفاده نمی‌کنید"، افزود: کجا گفته است که از معلمان استفاده نشود یا اینکه ما می‌خواهیم چنین کاری را انجام دهیم، استفاده از ظرفیت‌های مختلف مدنظر است و یکی از مهمترین آنها ظرفیت معلمان است. اگر به سراغ موسسات خصوصی بروید درصد بسیار زیادی از آنها معلمان هستند که موسساتی را تشکیل داده‌اند و آنهایی هم که موسسه ندارند هیچ محدودیتی ندارند، کجا گفتیم افراد فقط در قالب موسسات می‌توانند با ما همکاری کنند.

محبی در پاسخ به این پرسش "شما به مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش اشاره می‌کنید اما قبل از آن اساسنامه سازمان پژوهش را داریم که در آنجا اشاره شده است این سازمان باید در بحث تولید کتاب های کمک آموزشی ورود کند،  زمانی انتشارات مدرسه در این حوزه فعال بود اما هم اکنون تضعیف شده است"، تصریح کرد: به تازگی به عنوان هیئت امنای انتشارات مدرسه منصوب شدم و آنجا مطرح کردیم، آسیب شناسی بشود تا اهداف تشکیل این موسسه چیست، چه میزان در راستای اهدافش موفق عمل کرده و اگر در جاهایی موفق نبوده دلیل آن چیست.

وی بیان کرد: اساسنامه سازمان پژوهش، مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش و آنچه ما انجام می‌دهیم به هیچ وجه در تعارض نیستند یعنی اگر اساسنامه‌ای وجود دارد به دنبال آن سند تحول بنیادین وجود دارد و اینها تکالیفی است که ما باید براساس آنها حرکت کنیم. هم اکنون مدیریت تولید بسته‌های تربیت و یادگیری به هیچ وجه از سازمان پژوهش به جای دیگر واگذار نمی‌شود و کاملاً در اختیار ما است و چیزی هم برون سپاری نمی‌شود بلکه از ظرفیت‌های بیرونی برای رفع مشکلات کمک گرفته می‌شود.

گزارش/ سم مهلک "تعارض منافع‌ در وزارت آموزش‌و‌پرورش" از ابتدا تا به امروزمعاونان و مدیران مشمول "تعارض منافع" این هفته از وزارت آموزش‌و‌پرورش می‌روند!دانش‌آموزان قربانی "تعارض منافع" در ماجرای کتابهای کمک‌درسی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی كتاب هاي درسي سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی كتاب هاي درسي سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش برنامه ریزی درسی تعارض منافع کمک درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی

تین نیوز

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی یکی از برنامه های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش تین نیوز از ایسنا، درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

در یکی از این پرونده های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند