Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال تعاونی حوزه چرم با تاکید بر توان بالای صادراتی صنعت چرم ایران، گفت: با توجه به سرانه مصرف کفش و محصولات چرمی در کشور،این صنعت از اشتغالزایی و ارزآوری بسیار بالایی برخوردار است.

علیرضا جعفری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ایران به دلیل شرایط اقلیمی، یکی از ۱۰ کشور برتر درحوزه مواد اولیه چرم است و کیفیت چرم خام گاوی و گوسفندی یا به عبارتی خام سبک و سنگین ایران نسبت به سایر کشورها در شرایط مطلوبی به سرمی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه تولید کفش، تولیدکنندگان محصولات چرمی نیز پتانسیل بسیار خوبی را کشورمان دارد و اگر در داخل مشکلات نقدینگی، انتقال تکنولوژی و در دسترس قرار دادن ماشین آلات به روز دنیا مرتفع شود، نه تنها نیازی به واردات و خروج ارز از کشور نیست بلکه ایران یقینا جزو صادرکنندگان برتر دنیا خواهد بود و از این طریق ارزآوری بسیاری نصیب کشورمان خواهد شد.

آسیب صنعت چرم و کفش از کرونا و رکود بازار

این فعال تعاونی حوزه چرم ادامه داد: در حال حاضر وضعیت صنعت چرم را به دلیل مشکلات اقتصادی نمی توان خوب ارزیابی کرد؛ مشکلات ناشی از کرونا ضربات سنگینی را به بسیاری از صنایع از جمله صنعت چرم و کفش وارد کرده است، از طرفی رکود بازار، واردات کالای قاچاق، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، عدم حمایت واقعی از این صنعت و اتخاذ برخی سیاستها در حوزه قوانین و مقررات و نظایر آن مشکلات این صنعت را دوچندان کرده است.

جعفری، صنعت چرم و کفش را صنعتی اشتغالزا توصیف کرد و گفت: با توجه به سرانه مصرف کفش و محصولات چرمی در کشور و همچنین رویکردهای صادراتی، این صنعت می تواند سهم بسزایی در اشتغالزایی و درآمدزایی ایفا کند.

مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش در کشور

وی گفت: سالیانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش مصرف داریم ولی اینکه چه مقدار از این حجم در داخل تولید می شود جای سوال است. بنابراین در صورتی که مشکلات اشاره شده برطرف و موانع از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود، این صنعت به یکی از صنایع اشتغالزای کشور تبدیل خواهد شد.

این کارآفرین حوزه تعاون درعین حال بر نقش موثر بنگاههای تعاونی در رفع مشکلات تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: موضوع تعاونی ها و استفاده از ظرفیت تعاونی های کشور می تواند بخشی از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع کند. در حوزه تامین مواد اولیه و در حوزه خرید ماشین آلات یا برگزاری دوره های آموزشی توسط استادان مطرح دنیا و حتی در زمینه فروش از طریق مشارکت بخش تعاون نتایج بهتری حاصل می شود.

حل مشکل نقدینگی و تامین مواد اولیه ارزان در قالب تعاونی

جعفری خاطرنشان کرد: اگر بسیاری از تولیدکنندگان در قالب یک یا چند شرکت تعاونی فعالیت کنند، می توانند مواد اولیه را با قیمت تمام شده کمتری خریداری کنند و در ادامه روند تولید کار جمعی در قالب تعاونی ظرفیتهای بزرگی خلق کنند.

به گفته وی بخش اعظمی از مشکلات نقدینگی می تواند با مشارکت جمع کثیری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری در شرکتهای تعاونی صورت پذیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0038SS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کفش صنعت کفش مواد اولیه صنعت چرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا