Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بر اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های محلی تأکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد مظاهریان در  آیین بازدید از پروژه‌های توسعه محلی شهرداری منطقه 13 ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران منطقه  برای آغاز اجرای پروژه‌های توسعه محلی، بر لزوم توجه به وصول مطالبات شهرداری منطقه برای ارتقای وضعیت عمرانی منطقه و انتصاب جوانان و بانوان در مجموعه بر اساس مصوبه شورای شهر تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به محلات را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه شهر دانست  و در خصوص ویژگی‌های پروژه‌های توسعه محلی گفت: این پروژه‌ها باید سه شاخص محله‌ای بودن، دخیل بودن شهروندان در انتخاب پروژه و مشارکت آن‌ها در اجرای پروژه را دارا باشند.

مظاهریان بابیان اینکه مشارکت شهروندان در اجرای پروژه، تضمین‌گر نگهداشت این پروژه‌هاست، افزود:  اعمال نظرات و سلیقه شهروندان در اجرای پروژه‌ها نه‌تنها هزینه اضافه‌ای به شهرداری تحمیل نمی‌کند بلکه توجه به نیازهای آن‌ها، حس مشارکت مردم را در نگهداری از  پروژه‌ها  تقویت و نهادینه می‌کند.

معاون شهردار تهران، مجموعه اقدامات شهرداری منطقه 13 را در اجرای پروژه‌های توسعه محلی مثبت و رضایت‌بخش توصیف کرد و ادامه داد: نمونه‌هایی از پروژه‌هایی که امروز بازدید داشتیم، نشانگر توجه شهرداری منطقه به فرهنگ مشارکت عمومی است.

مظاهریان ضمن اشاره به روال اداره شهر در طول یک قرن گذشته تصریح کرد: اگر شهرداری در ساختار خود، مدیریت مشارکتی را اعمال نماید، بهتر  می‌تواند به اهداف خود در خدمت به شهر و شهروندان برسد، به‌نحوی‌که مردم تعیین‌کننده نیاز و اولویت محله خود باشند.

وی اذعان داشت: پیشرفت خوبی در روند پروژه‌های محلی منطقه 13 حاصل‌شده‌ است که نشانگر بهبود عملکرد منطقه در شش‌ماهه اول سال جاری است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران یادآور شد:  مرحله دوم پروژه‌های محلی مناطق در حال جمع‌بندی است و منطقه 13 نیز نسبت به معرفی پروژه‌های محلی اقدام کند.

به گفته مظاهریان، با توجه به فرآیندی که پروژه‌ها در لزوم ارتباط با مردم دارند تعریف طرح و کفایت اسناد، نسبت به سایر پروژه‌های شهری معمولاً از اعتبارات عقب هستند که نیازمند ارتباط تنگاتنگ بین ستاد و منطقه است تا این پروژه‌ها روبه‌جلو برود.

پیگیری قراردادها و اعتبارات شهرداری منطقه 13 و  کمک و حمایت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از دیگر محورهای صحبت‌های  مظاهریان در این نشست بود.

 تشریح اقدامات شاخص شهرداری منطقه 13

همچنین مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه 13 نیز در این نشست، ضمن معرفی مشخصات، ویژگی‌ها و موقعیت کلی منطقه ، اماکن شاخص و همچنین نقاط قوت و ضعف منطقه 13، گزارش کامل و جامعی در زمینه فعالیت‌های عمرانی، ترافیکی، شهرسازی،  اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری ارائه کرد.

ارتقای عملکرد درآمدی و  دستیابی به جایگاه مناسب این منطقه در بین مناطق 22 گانه، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط مناسب با شورایاران و ائمه جماعات، نوسازی بافت فرسوده در قالب (پروژه‌های کوچک‌مقیاس ، ایجاد پاتوق محلات، رنگ در شهر، پیاده‌روسازی و آسفالت و جمع‌آوری تیرهای چراغ‌برق و... )، سد معبر اصناف و دست‌فروشان در خیابان شهرستانی، جمع‌آوری پاتوق معتادان در ناحیه یک در راستای زیست پذیر کردن محدوده ، طرح ضربتی ساماندهی جگرفروشی‌ها و دست‌فروشان خیابان پیروزی و دماوند ،اجرای طرح‌های مختلف رنگ در شهر با مشارکت دانش آموزان هنرستان‌ها ، احیای شبکه  قنات‌ها  و رفع آب‌گرفتگی‌ها به‌صورت زیر بنایی، احداث میادین میوه و تره‌بار، روکش آسفالت در بوستان جنگلی سرخه‌حصار، سه‌شنبه‌های بدون خودرو و احداث ساختمان‌های  دوستدار دوچرخه، مزین کردن کلیه اصناف منطقه به پرچم تا سال آینده، اجرای طرح موزه نیروی هوایی، توزیع 30 هزار ماسک در بین معلولان شهر تهران و تقدیر از مدافعان سلامت و..  در راستای مقابله با کرونا، اجرای طرح نانوایی دوستدار محیط‌زیست با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، ایجاد امکان ساخت پارکینگ مکانیزه در املاک ریزدانه، رسیدگی به پیام‌های مردمی و.... بخشی از محورهای گزارش شهردار منطقه 13 در این جلسه بود.

رحمان‌زاده در خصوص وضعیت پروژه قطب گردشگری شرق تهران تصریح کرد: باتدبیر شهردار تهران، جلسات متعدد و مختلفی برای تهیه، تدوین و واگذاری دفترچه مدیریت بهره‌وری پارک به شهرداری برگزار و حدود 56 پروژه تعریف و طراحی شد که در حال حاضر این پروژه‌ها  در دست پیگیری و انجام است.

گفتنی است؛ پروژه‌های توسعه محلی منطقه 13 شامل نقاشی دیواری شهیدان افراسیابی، پروژه پیاده‌روسازی و روکش مکانیزه

آسفالت خیابان پرواز ، بازار آشتیانی، پروژه مسیر دوچرخه بوستان پیروزی، طی آیینی با حضور مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه 13، در محلات این منطقه مورد بازدید قرار گرفت.

در این مراسم پنج‌ساعته، مدیران شهری ضمن بازدید چندین پروژه توسعه محلی، از دفتر توسعه محلی و بافت فرسوده، مسیر دوچرخه‌سواری میدان شهدا و اتوبان دوران، کارواش تهرانپارس، ایمن‌سازی مسیل براری، فلکه دوم‌ نیروی هوایی و... بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهروندان در اجرای پروژه پروژه های توسعه محلی اجرای پروژه ها شهرداری منطقه 13 اجرای پروژه پروژه های محلی پروژه ها توسعه شهر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که با موضوع پروژه محور جلفا- کلاله برگزار شد، افزود: از روزی که قرار شد این پروژه شروع شود، قرارگاه عاشورا به بهترین شکل ممکن کار را آغاز کردند، هرچند که انتظار بیش از اینهاست.

وی ادامه داد: همه باید با تسهیل‌گری و همراهی با این پروژه نقش خود را ایفا کنند تا به هدف بزرگی که نظام به دنبال آن است با کمک همدیگر برسیم.

رحمتی افزود: آن‌چه که در این پروژه اتفاق افتاده یک پیگیری بسیار مهم و دیپلماسی موفقی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد، چرا که در ترانزیت بین‌المللی به دنبال یک شیطنتی بودند که ایران را حذف کنند، اما به برکت دیپلماسی و پیگیری موفق و مؤثر دولت، کشورهای همسایه نقش فعال ایران را در این حوزه پذیرفتند و در حال حاضر، حفظ جایگاه استراتژیک ایران در منطقه قفقاز و عینیت‌بخشی به اثرگذاری بین‌المللی کشورمان منوط به اتمام این پروژه است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه متوازن استان‌ها از اولویت‌های دولت است، گفت: ما در آذربایجان شرقی منطقه آزادی را داریم که برای کشور ارزآوری دارد و برای استان نیز یک شاهراه اقتصادی محسوب می‌شود و اگر ما بین‌المللی، ملی، استانی، شهرستانی و حتی روستایی به موضوع نگاه کنیم، اهمیت بالای این جاده مشخص می‌شود و از همه ابعاد، استراتژیک بودن این جاده محرز است و هیچ بهانه‌ای برای همراهی نکردن وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موضوع ترانزیت در بحث توسعه بسیار مهم است، گفت: اگر در این مسیر به دنبال رونق اقتصادی هستیم باید ترانزیت رونق بگیرد و اگر این جاده محقق شود، ترانزیت رونق خواهد گرفت و به دنبال آن جدای از فواید اقتصادی که به دنبال خواهد داشت، جذب گردشگر هم اتفاق خواهد افتاد.

رحمتی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که در استان حتماً باید به آن کمک کنیم تا اقتصاد و توسعه اقتصادی ما وابسته به نفت نباشد، توسعه گردشگری است و همه ظرفیت‌های لازم برای این امر در منطقه ارس جمع شده است.

وی گفت: در طول این ۱۰۷ کیلومتر، تعداد زیادی روستا وجود دارد که اگر این جاده احداث شود، خدمت رسانی به آنها افزایش خواهد یافت و به رشد، کارآمدی و توسعه منطقه آزاد نیز کمک خواهد کرد.

رحمتی از تشکیل یک کمیته ویژه برای پیگیری این پروژه خبر داد و گفت: این کمیته به ریاست استاندار، ماهانه تشکیل می‌شود و کار هماهنگی دستگاه‌ها و تصمیمات استانی را برعهده خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نگاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه اقتصادی نبوده و ماموریت‌محور است، ما نیز وظیفه داریم از دولت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبار آن انجام دهیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه تقسیم کار در چنین پروژه مهمی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شرایط پروژه ایجاب می‌کند پراکندگی کارگاه‌ها را افزایش دهیم تا سرعت پیشرفت آن بیشتر شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر رعایت زمان‌بندی اجرای پروژه تاکید کرد و افزود: انجام زمان‌بندی برای اجرا و اتمام این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازمه آن تحویل نقشه‌ها توسط کارفرما و انجام مطالعات زیست محیطی است.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در طول مسیر پروژه ۱۰۷ کیلومتری، چند نقطه برای احداث مجتمع‌های رفاهی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در نظر گرفته شود تا اجرای پروژه برای مسافران و مردم خسته‌کننده نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این پروژه، جاده‌ای خواهد بود که کشورهای همسایه ما از آن استفاده خواهند کرد، بنابراین قرارگاه در کنار کارهای خوبی که همیشه انجام داده، به این منطقه نیز حساسیت ویژه‌ای داشته و از آخرین مطالعات، دانش علمی و تکنولوژی بهره گیرد تا یک افتخار دیگری رقم بخورد.

کد خبر 6096094

دیگر خبرها

  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر