Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان خبرداد.

دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم به همراه علی حسینی معاون این واحد و مسئولان این مرکز در قم، در دیداری که امروز با مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت ملی برگزار می شود و پس در قم نیز این طرح با تکفل جهاددانشگاهی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخذ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی از جمله فعالیت های اخیر جهاددانشگاهی قم در این حوزه بوده است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

وی تصریح کرد: در کشورهای بزرگ دنیا توجه خاصی به این نوع مشاغل می شود. در کشور چین ۴۰۰ میلیون نفر از طریق مشاغل خانگی زندگی می کنند که این مساله نشانگر جایگاه مشاغل خانگی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: این طرح با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر دنبال می شود و امیدواریم که پس از اتمام مراحل اولیه وارد فاز اجرایی کار شویم و فعالیت ماندگاری در این حوزه دنبال شود.

در ادامه علی حسینی معاون جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز با تشریح فعالیت های مختلف این طرح گفت: شروع این فعالیت از ۶ شهریور بوده است و فرایند ثبت نام تا ۷ مهرماه به طول خواهد انجامید. تا کنون ده ها نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که اگر این طرح با طرح های دیگر مزیت دار موازی تلفیق شود شاهد اثربخش بودن بیشتر آن خواهیم بود. زمینه کار هم به ۸ حوزه محدود شده است تا دامنه کار به کلی کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح مشاغل خانگی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی واحد استان قم مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران