Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@15:24:17 GMT

گام بلند اصفهان در گسترش جنگل های دست کاشت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۱۰۲

گام بلند اصفهان در گسترش جنگل های دست کاشت

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ایجاد ۳۰۸ هزار هکتار جنگل‌کاری در بیابان‌های اصفهان حدود ۱۵ درصد از جنگل‌های دست کاشت کشور را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسینعلی نریمانی رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: مطالعه طرح‌های بیابان‌زدایی در ۹۷۰ هزار هکتار، مالچ پاشی ۳۱ هزار هکتار، احداث بادشکن در هزار و ۱۰۰ کیلومتر و اجرای طرح‌های مشارکتی با مردم در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار ازدیگر اقدامات مهم این اداره در سال‌های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مطالعات و تهیه طرح‌های مدیریت مناطق بیابانی و مدیریت جنگل‌های دست کاشت و کانون‌های بحران فرسایش بادی به منظور ارائه راهکار‌های و پیشنهاد‌های اجرایی با اصول علمی، اجرای عملیات بیولوژیک بیابان‌زدایی مشتمل بر نهال‌کاری و بذرپاشی با گونه‌های مقاوم به شرایط محیطی مناطق، تولید نهال گونه‌های مقاوم به خشکی و شرایط بیابانی و اجرای عملیات مالچ پاشی در مواردی که احیای بیولوژیک منطقه امکان پذیر نیست از جمله طرح‌هایی است که در سال‌های گذشته در این منطقه اجرا شده است.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان احداث انواع بادشکن در مناطق حساس به فرسایش بادی و نهال‌کاری در بادپناه آن، برگزاری کمیته‌های مشورتی با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران فعال در زمینه مقابله با بیابان‌زایی و فرسایش بادی، مشارکت و همکاری در طرح‌های تحقیقاتی به منظور ارائه راهکار‌های بهتر و علمی در زمینه مقابله با پدیده بیابان زایی و احیای مناطق بیابانی را از دیگر موارد مرتبط با مقوله بیابان زدایی در استان برشمرد.

حسینعلی نریمانی، اعتبار اختصاص یافته طرح‌های بیابان زدایی درسال ۹۸ را ۴۳۰ میلیارد ریال و سال ۹۶ را حدود ۱۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای طرح‌های بیابان زدایی در مقایسه با سال‌های ۹۸ و ۹۶، ۴۳ برابر رشد داشته است.

وی اصفهان را از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در کشور معرفی کرد و افزود: به نظر عضو هیات علمی و دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشکده صنعتی اصفهان در سال‌های گذشته اقدامات بسیار مثبتی در زمینه بیابان‌زدایی در استان اصفهان شده است تا جایی که در این خصوص این خطه از جمله پیشتازان کشور به شمار می‌رود.

رضا جعفری از استادان دانشگاه هم، یکی از چالش‌های اجرای طرح‌های بیابان زدایی بویژه نهال کاری در استان اصفهان را کمبود منابع آبی برشمرد و گفت: با اینحال اجرای حدود ۳۰۰ هزار هکتار نهالکاری در مناطق بیابانی این خطه اثرات مفید و شایانی داشته است.

وی تعامل بیشتر نهاد‌های اجرایی و دانشگاه و استفاده از توان فنی آنان و بهره گیری از نقشه‌های جدید لازم دانست و افزود: روش‌های مبتنی بر سنجش راه دور بهتر می‌تواند استان را در زمینه نیاز سنجی و اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی یاری کند.

 


 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی اصفهان جنگل منابع طبیعی بیابان زدایی اجرای طرح های بیابان زدایی طرح های بیابان زدایی منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر

تین نیوز

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان، به طول ۴۶ کیلومتر در دست اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره کل با بهره گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت در حال اجرای پروژه های راهسازی و ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.

شاهسوندی افزود: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان یکی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طول این پروژه ۴۶ کیلومتر است عنوان کرد: با اقدامات و تلاش های به عمل آمده، هم اکنون پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین اعتبار به موقع پروژه ها، گفت: تا کنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شاهسوندی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان تشریح کرد: تا کنون در این پروژه ۶۶ تن میلگرد، ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۳ هزار مترمکعب خاکریزی و ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر