Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@03:35:24 GMT

وزرای اقتصادی در مجلس جز الفبای اقتصاد چیزی نگفتند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۰۱۸۵

ساعت 24 -نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تا امروز وزرای اقتصادی در مجلس جز الفبای اقتصاد چیزی ارائه نکرده اند و رییس جمهور هم هنوز مجلس یازدهم را به رسمیت نشناخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش «این جنازه را دفن کنید» با موضوع بررسی اقدام متقابل ایران در قبال مکانیسم ماشه گفت: موضع مجلس یازدهم در قبال برجام کاملا روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از یک ماه پیش طرح دوفوریتی خروج از برجام و توقف اجرای تعهدات را به هیئت رییسه مجلس ارائه کردیم اما به دلیل صف طولانی طرح های دوفوریتی هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.وی همچنین گفت: چهارشنبه گذشته یک طرح سه فوریتی با ۷۰ امضا به هیئت رییسه داده شده تا در قبال برگشت تحریم ها اجرای تعهدات ما متوقف شود.

ایزدخواه ادامه داد: شبهاتی برخی دوستان نماینده دارند که نکند با این اقدام دولت بگوید که مجلس نگذاشت ما کار اکنیم و یا اینکه اگر ما سفت و سخت بگیریم بازار بهم می ریزد.وی افزود: برخی هم گفتند نکند با این کار ما ترامپ در آمریکا سر کار بیاید.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه برجام دیگر باغ دلگشایی که در سال ۹۴ رییس جمهور نشان داد نیست گفت: بعد از ۷ سال و نیم دولت دیگر نمی تواند بگوید که نگذاشتند کار کنیم. وضع بازار هم که شفاف است و قبل از اینکه آمریکا بخواهد کاری کند دولت خودمان همه چیز را ول کرده است.وی با اشاره به اینکه دولت اقتصاد را رها کرده افزود: تا امروز وزرای اقتصادی در مجلس جز الفبای اقتصاد چیزی ارائه نکرده اند و رییس جمهور هم هنوز  مجلس یازدهم را به رسمیت نشناخته است و نه در مرداد ماه و نه در معارفه وزیر صمت به مجلس نیامد.ایزدخواه با اشاره به اینکه برخی می خواهند هزینه ها را نتوجه رهبری کنند اظهار داشت: دولت و هیئت رییسه مجلس نباید برای لغو این تصمیم مجلس دنبال این بیفتند که در این باره از رهبری استمزاج کنند و این اقدام مبنایی ندارد و مجلس وظیفه خود را باید انجام دهد.

ایزدخواه با اشاره به اینکه برخی نمایندگان با مقابله با اقدامات آمریکا همراهی نمی کنند گفت: رای آوردن طرح سه فوریتی علیه برجام همانقدر راحت است که رد اعتبارنامه تاجگردون، یعنی تصویب این طرح کار بسیار دشواری است.ایزدخواه ادامه داد: اینکه شورای عالی امنیت از مجلس بخواهد که شما درباره ارز اظهار نظر نکنید ما نمی فهمیم یعنی چه ما دنبال این هستیم که از ته مانده حقوق مردم از برجام دفاع کنیم و الا چیزی از برجام باقی نمانده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!

سه سال پس از افشای مصاحبه جنجالی سعید لیلاز با محمدجواد ظریف که آن زمان گفته شده بود صرفا برای ثبت تاریخ شفاهی بوده و به دلایل نامعلومی به برخی رسانه‌های خارجی درز داده شده، حالا لیلاز تایید کرده که افشای آن "عمدی" و برای "ارسال پالس مثبت به آمریکا" بوده است.

این بخش از گفت‌وگوی روزنامه شرق با لیلاز را در ادامه بخوانید:

به نقل از شما شنیده بودم که انتشار فایل گفت‌وگوی چندساعته‌تان با محمدجواد ظریف هم نوعی پالس مثبت تهران بود؟ خودتان چنین چیزی را تأیید می‌کنید؟

لیلاز: احسنت بر شما. دقیقا همین‌گونه است. البته می‌دانم می‌خواهی به جزئیات انتشار آن فایل از زبان سعید لیلاز برسی تا آن را در این مصاحبه چاپ کنی، اما من از گفتن جزئیات خودداری می‌کنم. فقط این را سربسته می‌گویم که ماجرای انتشار آن فایل مصاحبه چندساعته من با محمدجواد ظریف، بدون آنکه بگویم چه کسی‌ چه کاری کرد، یکی از اهداف و دلایل و جنبه‌های افشاگری آن با هدف ارسال پالس مثبت به طرف آمریکایی بود که اگر دولت بایدن می‌خواهد برای احیای برجام کاری بکند، در همین ماه‌های منتهی به پایان عمر دولت روحانی باشد که احیای برجام بتواند به جریان همسوی‌ دولت روحانی برای تداوم قدرت کمک کند و دولت بایدن متأسفانه حتی همین کمک را هم نکرد. می‌دانی چرا؟

چون تصور واشنگتن این بود که جریان رادیکال در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به قدرت می‌رسد و تضمین بهتر و محکم‌تری برای توافق احتمالی و احیای برجام خواهد بود. به هر حال دولت بایدن سعی داشت یک توافق بزرگ‌تر را در دستور کار داشته باشد و با این فکر، عملا مذاکرات را تا زمان به قدرت رسیدن دولت نزدیک به هسته قدرت که رئیسی بود، نگه داشت.

لیلاز: احسنت. که نتیجه آن را هم دیدیم. یعنی آمریکایی‌ها در دولت بایدن، نه در چند ماه پایانی دولت روحانی کاری برای احیای برجام کردند که مثلا به سود اصلاح‌طلبان و میانه‌روها تمام شود و نه حتی در دولت رئیسی ‌توانستند برجام را احیا کنند که به سود اصولگراها باشد و نهایتا به شرایط حال حاضر کشور رسیدیم که احتمال دارد دوباره دونالد ترامپ هفت ماه دیگر در انتخابات آمریکا پیروز شود.

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند