Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@17:08:17 GMT

خروج از ان‌پی‌تی راهکار جلوگیری از فعال شدن مکانیسم ماشه است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۰۲۶۳

‍‍‍‍‍‍

حجم ویدیو: 6.20M | مدت زمان ویدیو: 00:04:22 دانلود ویدیو به گزارش افکارنیوز،

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی امروز (شنبه 29شهریور) در همایش مردمی دانشجویی اقدام متقابل ایران در مقابل مکانیسم ماشه اظهار داشت: نباید به دولتمردان برای امضای برجام انتقاد کنیم چرا که آنها به خوبی مأموریت‌شان را انجام داده‌اند چرا که اصلاً قرار نبود متن برجام را بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر حقوقی برجام توافق نیست ضمن اینکه معاهده و یادداشت همکاری هم نیست. 

کارشناس مسائل سیاسی  تصریح کرد: دروغ بسیار بزرگی با عنوان برجام در راستای مأموریت دولت برای برجام گفته شده است که امضای کری تضمین برجام است. در حالیکه برجام اصلاً مبنای حقوقی ندارد. زیرا هیچکس آن را امضا نکرده و توافقنامه و هیچ چیز دیگری نیست.

کوشکی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای برجام هیچی نیست ولی اگر ایران تعهدات برجام را عملیاتی نکند مجازات خواهد شد.

وی افزود: برجام ضمانت اجرا ندارد و جز برای ملت ایران که سنگین‌ترین خسارات را دارد چیز دیگری ندارد. 

این استاد دانشگاه تهران گفت: برجامی که آقایان آن را پذیرفته‌اند قابلیت خروج به راحتی را ندارد چرا که برجام فقط برنامه جامع اقدام مشترک و یک سویه است.

کوشکی گفت: من دولت را مقصر برجام را نمی‌دانم زیرا آنها مأموریت خود را برای کدخدا انجام دادند و آقای روحانی قرار نبوده برای ملت ایران مأموریتی انجام دهد؛ مردم توقع نداشته باشند که حسن روحانی به تذکرات مقام معظم رهبری فکر کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر ظریف یک روز سربازی رفته بود به توان نظامی ایران احترام می‌گذاشت در حالیکه او جمله‌ای را بر زبانش علیه دستاوردهای دفاعی و موشکی جاری کرد که حتی وزیر خارجه آمریکا هم جرأت بیان آن را ندارد.

این استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: صداوسیما در قضیه برجام به ملت ایران دروغ گفته و خیانت کرده است در حالیکه زمانی که به برجام در تلویزیون پرداخته می‌شد اجازه حضور منتقدین را ندادند و فقط گفتند ما اجازه اظهارنظر یک سوم منتقدین را دادیم و عملاً آنها امکان حرف زدن را نداشتند چرا که همه چیز بایکوت شده بود.

کوشکی گفت: وقتی عده‌ای اجازه ندادند درباره برجام و انتقادات وارده به آن موضوعات را بفهمند معنایش آن است که مأموریت به خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد‌: چرا باید با فضاسازی کاری کنند که 75 درصد مردم به برجام امید داشته باشند درحالیکه برای اجرای آن دروغ گفتند و اجازه بیان و اظهارنظر را به منتقدین ندادند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما هم‌اکنون با برجامی مواجه هستیم که خودمان با دست خودمان مکانیسم ماشه را فعال کرده‌ایم زیرا تعهدات 5+1 در برجام بار حقوقی ندارد.

کوشکی افزود: ما انقلاب نکردیم که آنها کنش داشته باشند و ما واکنش؛ ما انقلاب کردیم که به گوش استکبار سیلی بزنیم. 

وی تصریح کرد: خروج از ان‌پی‌تی ضمانت بزرگی است که باید در برجام از آن استفاده کنیم زیرا آمریکایی‌ها از این موضوع به شدت می‌ترسند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: خروج از ان‌پی‌تی طبق قطعنامه ۲۲۳۱ است ولی اگر ما از برجام خارج شویم آمریکا مکانیسم ماشه را فعال می‌کند؛ اگر آمریکا هم فعال نکند اروپایی‌ها حتماً این کار را خواهند کرد.

وی افزود: امارات نیروگاه هسته‌ای خود را به برکت مأموریت برجام و کنار گذاشتن فعالیت‌های هسته‌ای‌مان فعال کرد؛ سعودی‌ها هم برنامه ۵ هزار مگاواتی‌ برق هسته‌ای‌شان را عملیاتی کرده‌اند اما در قلب رآکتور بتن ریختیم و سانتریفیوژ‌های‌مان را باز کرده و به انبار ریختیم.

کوشکی گفت: ما همه تعهدات‌مان را در برجام انجام دادیم و چیزی نمانده است؛ خدا می‌‌داند که خسارت برجام و آماده‌سازی اجرای قبل از برجام چقدر است.

وی افزود: اگر قرار است انقلابی باشیم و به خون شهدای خود وفادار بمانیم باید به تهدید طرف مقابل مبنی بر خروج از ان‌پی‌تی جامع عمل بپوشانیم هرچند که دولت چنین عزمی را ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مکانیسم ماشه برجام کوشکی حسن روحانی کوشکی ظریف برجام مکانیسم ماشه کارشناس مسائل سیاسی خروج از ان پی تی مکانیسم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به فیلم منتشر شده از صحبت های احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که گفته بود: یکسری نارضایتی های مقطعی در اقتصاد وجود دارد که با روی کار آمدن دولت فعال و برنامه‌ریز و با یک حرکت علمی و جهادی بزرگ تا شش ماه قابل رفع است، نوشت:

مطالب بالا را آقای احسان خاندوزی، چندهفته قبل از آنکه از سوی آقای رئیسی به سمت وزارت اقتصاد منصوب شود، سروده است!

بیان این جملات، از سه حال خارج نیست:

۱- بازی سیاسی به نمایندگی از جناحی که الان از بانیان وضع موجود است

۲- توهم

۳- تحلیل و پیش بینی نادرست

هریک از این سه، دلیل بر تصمیم رئیس جمهور برای برکناری اش نیست؟

اگر می بینید کنار گذاشته نمی شود، علتش را در سود کسانی ببینید که اجازه تصمیم درست به رئیس جمهور نمی دهند.

فیلم کامل صحبت های خاندوزی را در ادامه ببینید:

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899029

دیگر خبرها

  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم