Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:03:38 GMT

مهاجرت نخبگان رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۰۴۴۳

مهاجرت نخبگان رو به کاهش است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری عصر شنبه در حاشیه نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند کاهشی مهاجرت نخبگان حاصل تلاش و برنامه‌های جدید اجرا شده در سال های اخیر است.
وی افزود: در سال های اخیر با برنامه‌های اجرا شده توانستیم یک هزار و ۸۰۰ نخبه ایرانی را از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارجی امر مطلوبی است، تصریح کرد: باید امکاناتی را فراهم کنیم تا دانشجویان ایرانی پس از تحصیل دوباره به کشور باز گردند.
به گفته ستاری، در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان بین المللی ایران کاهش قابل توجهی داشته و متناسب با آمار دانشجویان کشور نیست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح شنبه وارد کرمانشاه شد،  ابتدا با حضور در شرکت پلیمر در شهرک صنعتی بیستون، در مراسم آغاز به کار پروژه ساخت کاتالیست شرکت کرد و سپس از شرکت های دانش بنیان زیست تولید رازی و شرکت دانش بنیان پژوهان صنعت کرمانشاه بازدید کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بازدید از پروژه برج فناوری پارک علم و فناوری استان، بازدید از از واحدهای تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه های ستاری در این سفر بود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری سورنا ستاری دانشجو کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری سورنا ستاری دانشجو کرمانشاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری سورنا ستاری دانشجو کرمانشاه اخبار کنکور دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

به گزارش ایسنا، سید مهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست طی سخنانی در نخستین نشست هماهنگی در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک، اظهار کرد: هدف از این نشست هماهنگی، تشکیل کارگروهی از خبرگان برای رسیدن به راه حل‌هایی جهت کاهش آلودگی نیروگاه شازند است. در این راستا، می‌کوشیم تا این موضوع را در سه بخش اصلاح سوخت نیروگاهی و سولفورزدایی مازوت، اصلاح فرآیندهای داخل نیروگاه و ارتقای راندمان و بهره‌وری و نهایتا حذف آلاینده‌های خروجی و اصلاح فضای سبز پیرامونی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی این نیروگاه در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

وی ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در حوزه مسائل زیست محیطی را برای پیشبرد ایده کاهش آلایندگی نیروگاه شازند، ضروری دانست و دراین راستا به فراخوانی که به تازگی از سوی ستاد منتشر شده، اشاره کرد و گفت: در این فراخوان ما به دنبال ایجاد کارگزار تخصصی برای تشکیل این کنسرسیوم هستیم و تا به امروز هفت شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوربخش همچنین به ابزارهای حمایتی معاونت اشاره کرد و اعطای اعتبار مالیاتی، ابزارهای تنظیم‌گری و وضع قوانین و مقررات و تسهیلگری جهت اجماع سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله این ابزارها برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،  وی در  پایان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای پیگیری موضوع، تشکیل کمیته فنی و بررسی پیشنهادهای دریافتی خواهد بود. پس از انتخاب کارگزار تخصصی، تدقیق فهرست خدمات و انتظارات و تدوین نقشه راه با راهبری کمیته فنی، انجام خواهد شد که انتظار می‌رود بتوانیم تا پایان سال، بخش‌هایی از این اقدام مثبت را به مرحله اجرا درآوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار