Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:53:00 GMT

ثبت جهانی برای کردستان ثروت آفرین است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۰۶۰۱

ثبت جهانی برای کردستان ثروت آفرین است

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ثبت جهانی برای کردستان را ثروت آفرین دانست و گفت: معرفی در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو می‌تواند به توسعه زیرساخت ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.

محسن فتحی در بازدید خود از روستاهای منطقه هورامان در راستای ثبت جهانی هورامان اظهار کرد: پالنگان محور مهمی در پرونده ثبت جهانی است و از این رو ضروری است با حضور دستگاه های اجرایی و همکاری مردم ساماندهی روستا با فوریت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر و تقدیر از همراهی مردم پالنگان در راستای ساماندهی روستا درخواست و عنوان کرد: موارد در دستور کار پایگاه منظر فرهنگی هورامان در اسرع وقت با همکاری مردم پایان یابد.

فتحی در ادامه افزود: ثبت جهانی برای کردستان ثروت آفرین است و معرفی در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو می تواند به توسعه زیرساخت ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.

وی همچنین در بازدید از مسجد تاریخی روستای تنگی ور و حضور در جمع مردم با اشاره به اهمیت تاریخی این روستا، گفت: کتیبه تنگی ور باید به عنوان نقطه ای برای رونق گردشگری تاریخی در کردستان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

در این بازدید نماینده مردم کردستان در جریان مشکلات این روستا قرار گرفت و وعده داد مسائل برای تسریع در انجام از طریق ادارات شهرستان دنبال شود.

در ادامه دیدارهای دکتر محسن فتحی از منطقه هورامان که با هدف بررسی روند ساماندهی روستاهای هدف بازدید پرونده ثبت جهانی صورت گرفت، نماینده کردستان با حضور در بخش سیروان از روستای دولاب بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از پروژه های ساماندهی روستا، با اعضای شورای اسلامی روستا دیدار و از بوم گردی نیشتمان بازدید کرد.

نماینده مردم کردستان با حضور در بخش مرکزی شهرستان سنندج نیز از روستای بزلانه به عنوان یکی از روستاهای مهم پرونده ثبت جهانی بازدید کرد. آسفالت جاده روستا، توسعه شبکه آبرسانی و آنتن دهی موبایل از مطالبات مطرح شده توسط مردم خطاب به نماینده مجلس بود.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی برنامه های پایگاه منظر فرهنگی هورامان را برای پیشبرد طرح های توسعه گردشگری، مثبت ارزیابی و عنوان کرد: تاکنون برنامه مدونی برای توسعه گردشگری پالنگان اجرایی نشده است و ضروری است با استفاده از پتانسیل ثبت جهانی و با این رویکرد طرح توسعه گردشگری منطقه اجرایی شود.

ارزیاب سازمان جهانی یونسکو قرار است از 31 شهریورماه به مدت 10 روز با حضور در استان های کرمانشاه و کردستان از روند ساماندهی روستاهای منطقه هورامان بازدید کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ساماندهی روستا ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سال گذشته راه ۱۰۸ روستای استان به طول ۱۳۴ کیلومتر احداث شد که از لحاظ میزان احداث در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفته‌ایم.

حسن شهبازی از بهره مندی ۴ هزار و ۵۲۲ خانوار از این راه های احداث شده خبر داد و افزود: با این اقدام شاخص برخورداری روستا‌های استان از راه آسفالته در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، پنج درصد افزایش یافته و به ۷۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری احداث راه روستایی در سال گذشته ۸۰ کیلومتر بود که توانسته‌ایم بیشترین از این میزان را تحقق ببخشیم.

هزینه کرد ۸۷۱ میلیارد تومانی برای ساخت راه‌های روستایی در کردستان

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اذعان کرد: برای سال‌جاری نیز احداث ۱۹۷ کیلومتر را روستایی در استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۱ میلیارد تومان برای احداث راه‌های روستایی در استان هزینه شد، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی با وجود اقدامات مثبتی که با حمایت‌های استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است، اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند اعتبارات جهشی هستیم.

شهبازی با اعلام اینکه در سال جدید علاوه بر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های جدید، اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تامین بودجه پروژه‌های راه روستایی از منابع استانی و فقط تامین قیر برعهده سازمان راهداری است. 

 استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳ هزار و ۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی