Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری در هر شهر و منطقه، با در نظر گرفتن شرایط و براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با نظر و تشخیص مدیر هر مدرسه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین‌ هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خاورستان، از آغاز رسمی دروس سطح یک حوزه علمیه از امروز ۲۹ شهریور خبر داد و گفت: تعدا کل طلاب استان یک‌هزار و 700 نفر است که از این تعداد 800 نفر خواهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی، تعداد طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه استان را 330 نفر عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش به شیوه‌های نوین و متناسب با شرایط روز یکی از ویژگی‌های مهم سیستم آموزشی است.   مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به کیفیت برگزاری کلاس‌ها، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان جهت شفافیت بیشتر در قالب شیوه‌نامه اجرایی کیفیت برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و شرایط شیوع ویروس کرونا را تبیین کرده است.   حجت‌الاسلام خسروی خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری در هر شهر و منطقه، با در نظر گرفتن شرایط و براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با نظر و تشخیص مدیر هر مدرسه است.   وی یادآور شد: به محض اعلام عادی‌شدن شرایط از طریق مقامات ذی‌صلاح، شیوه آموزش به حالت عادی تغییر خواهد کرد.   مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی به نحوه برگزاری سال تحصیلی جدید نیز اشاره و عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری و در زمان شیوع ویروس کرونا، شیوه آموزش به صورت حضوری و مجازی است و شیوه‌نامه تفصیلی برگزاری کلاس‌ها از سوی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اعلام شده است.   حجت‌الاسلام خسروی، حفظ سلامت طلاب و اساتید را مهم‌ترین رکن برگزاری کلاس‌های حضوری دانست و تأکید کرد: باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا رعایت شود و مسئولیت آن بر عهده مدیران مدارس است.   وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های پایه پیش‌نیاز و پایه‌های یک تا سه به صورت حضوری است و در صورت عدم‌امکان برگزاری حضوری، دروس پرحجم مانند ادبیات عرب، فقه و اصول در سطح یک و همچنین دروس فقه و اصول در سطح ۲ و ۳ و ۴ با اولویت حضوری یا به صورت تلفیقی حضوری و مجازی آفلاین و آنلاین خواهد بود.   مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که فعالیت مدارس با صلاح‌دید مدیران انجام می‌شود، یادآور شد: مدارس می‌توانند برخی از دروس هر پایه را به صورت حضوری و برخی را به صورت مجازی برگزار کنند، یا تعداد روزهای حضور پایه‌های مختلف در مدرسه را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (به صورت چرخشی) برنامه‌ریزی کنند.   حجت‌الاسلام خسروی با بیان این‌که فعالیت‌های حوزه خراسان در سامانه دانا انجام می‌شود، گفت: تمام فعالیت‌های آموزش مجازی آفلاین و آنلاین مدارس علمیه خراسان از طریق سامانه دانا (LMS) و ایجاد شعبه مجازی مدرسه در آن سامانه صورت می‌پذیرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی برگزاری کلاس ها صورت حضوری حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های روز معلم می‌توان به برنامه دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که ۴۰ معلم از استان در این برنامه حضور داشتند و به محض برگشتن، از سخنان، مطالبات و خواسته‌های رهبری چکیده‌ای به جامعه معلمی استان منتقل خواهند کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم اشاره کرد.

موسوی نژاد بیان کرد: امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به بحث کمبود فضا و معلم اشاره کرد و ادامه داد: در مورد فضای آموزشی نیز چند روز پیش جلسه‌ای با خیرین مدرسه ساز داشتیم که پارسال مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تقبل کرده و بیش از ۶ درصد این تقبل وصول و تعداد قابل توجهی کلاس به بهره‌برداری رسید و همچنین پیش بینی می‌شود مهر امسال نیز با همت خیرین بیش از ۱۰۰ کلاس به مجموعه ما در شهرستان بیرجند اضافه شود.

او عنوان کرد: همچنین از اداره کل شهرسازی تقاضا داریم تا برابر ساخت و ساز‌ها در فضا‌های در استان، بحث ساخت مدارس به وسیله انبوه سازان را تسریع بخشند؛ همچنین مجتمع بزرگی در بلوار پیامبر اعظم بیرجند با مشارکت بانک پاسارگاد و اداره اوقاف در حال ساخت است و بحث سازه دبیرستان کوثر به اتمام رسیده و کار‌های عمده آن در بخش مقدماتی در حال انجام است.

موسوی نژاد تصریح کرد: برای کمبود نیرو نیز ساز و کاری در کشور ترتیب داده شده که طی دو سال آینده به وضعیتی خواهیم رسید که حتی در استان می‌توانیم با ماموریت نیرویی یا همان دادن نیرو‌ها به سایر دستگاه‌ها موافقت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به مشارکت خوبی که چه در زمینه حق التدریسی و چه استفاده از ظرفیت بازنشستگان داشتیم، هزار و ۴۸۰ ورودی جدید آموزشی خواهیم داشت و چالش‌هایمان در زمینه کمبود نیرو نسبت به سال تحصیلی قبل بسیار کمتر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود