Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار زهرایی با اشاره به تعداد اعضای صندوق های قرض‌الحسنه گفت:بسیج همواره صدای مردم را به گوش مسولان می رساند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امروز بسیج سازندگی و شرکت آماده لذیذ جهت رسیدن بدون واسطه محصولات کشاورزی به صنعت غذایی و رسیدن غذای سالم به مناطق محروم کنار نشستی داشتند. سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین گروه اکتوور (شرکت آماده لذیذ) و سازمان بسیج سازندگی کشور حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی در این مراسم با اشاره به این که در آستانه هفته مقدس هستیم، گفت: زمانی ۶۰ کشور تا دندان مسلح مقابل کشور ایران اسلامی ایستادند و آن زمان توپ، تفنگ و مسائل نظامی بود و سرباز و سردار خودش را می‌خواست.

وی افزود:، اما امروزه دفاع مقدس و جنگ ما نوین شده است و خاک ریز ما تغییر پیدا کرده است و اگر جنگ اقتصادی شده حتما باید در دفاع آن دقت کنیم و توانمندسازی سربازان و سرداران آن متفاوت است. سازمان بسیج مستضعفین یک سازمان نه نظامی صرف، نه دولتی و نه حاکمیتی است. همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند بسیج سازمانی از دل مردم برای مردم است و جمعی از مردم که دغدغه دارند در بسیج این ظرف را به وجود آورده است. مزیت بسیج در نیروی انسانی آن در با مردم بودن است. هیچ سازمانی نمی‌تواند در ایران هر دنیا ادعا کند که این شبکه مویرگی را تا دل روستا‌ها و مردم دارد. بسیج فقط ۱۶۰ هزار رده بسیج از کانون‌های قشری متخصص وجود دارد. جمعیت ۲۰ میلیونی که در بسیج ثبت شده است و چند ده بسیجی که تفکر بسیجی دارند، ولی کارت بسیجی نگرفته اند. ولی همین افراد در بزنگاه‌ها و حوادث پای کار بودند. مثال آن هم کمک‌ها در سیل و زلزله و کروناست. در سیل و زلزله خیلی از افراد عضو و کارت دار بسیج نبودند، ولی مردانه پای کار بودند و به رفع بلایا کمک کردند.
وی با بیان این که در بسیج تجهیزات محور نیست، تاکید کرد: تفاهم‌ها بر مبنای تجهیزات یا منابع اعتباری ما نیست آورده ما نیرو‌های انسانی وفاداری است که سعی می‌کنند مشکلی از کشور حل کنند. وقتی می‌گوییم بسیج در اقتصاد ورود پیدا کرده است، به عنوان کارخانه دار نیست، چون در رسالت بسیج تصدی گری وجود ندارد. ما دو کار انجام می‌دهیم: ۱) بسیج کنندگی مردم و امتداد مردمی دولت ۲) تسهیلگری نهادی برای مردم. تک تک مردم قدرت چانه زنی و ارتباط گیری ندارند. بسیج سازندگی به عنوان تسهیلگر بین مردم و شرکت‌های خصوصی یا دستگاه‌های اجرایی وارد می‌شود و صدای مردم را می‌رساند.

سردار محمد زهرایی با اشاره به این که به دنبال تمام نهاد‌های اجرایی و بخش خصوصی رفته ایم، افزود: تفاهم با شرکت‌های خصوصی را تازه شروع کرده ای. چون حلقه مفقوده زنجیره ارزش از تامین، تولید، صنایع تبدیلی، برندسازی و بازار را در بازار مد نظر قرار دادیم. در این چند سال که برای عمومی کردن اقتصاد کمک کردیم، سراغ تولید، صنایع تبدیلی و حتی برای برندسازی نیز رفتیم. ولی به نظر می‌رسد پاشنه آشیل در هر محصول استراتژیکی بازار است. در حال حاضر شرکت اکتوور می‌تواند بازاری مطمئن باشد برای محصولات مردم به ویژه در مناطق محروم و روستایی‌ها باشد. مردم گاه نمی‌دانند چه تولید کنند و گاه هم نمی‌دانند تولیدات خود را چگونه و به دست چه کسی برسانند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: صندوق‌های قرض الحسنه‌ای داریم که جمعیت ۱.۵ میلیونی دارند و بیش از ۱۰۰۰ صندوق قرض الحسنه خرد و خانگی (نه صندوق‌هایی که اختلاس می‌کنند) تشکل یافته و جهت دارتر وجود دارد. برای ما که زیر نظر، ولی امر مسلمین جهان هستیم فعالیت در اقتصاد مقاومتی با امنیت اجتماعی ارتباط تنگاتنگی دارد. شعار ما این است "هر جا اشتغالی به وجود آمد و کشاورزی که انجام شد، حتما یک سرباز برای امنیت کمتر می‌شود و هزینه کمتری برای آن متحمل می‌شویم. " جای سرسبز نیازی نیست که با قوای نظامی امنیت را برقرار کنیم. مردمی که در زنجیره ارزش کاری انجام می‌دهند رضایتمندی، امید به زندگی و حتی پیوند روابط خانوادگی شان بیشتر است. این موضوعات برای ما ارزش است، چون سازمان ما انسان محور است. ما سراغ هر شرکتی که استقبال کند می‌رویم. باید از کنار این تفاهمنامه چندین شرکت شروع به کار کنند.

علی نراقی، مدیرعامل شرکت اکتوور نیز در این نشست گفت: بالغ بر ۱۰۰۰ تعاونی روستایی با ما کار می‌کنند. این تعاونی‌ها باعث شده که مستقیما با کشاورز‌ها همکاری داشته باشیم و محصولات مدنظر خودمان است را برایمان تولید کنند. وجود فلزات سنگین در کشاورزی ایران همیشه وجود داشته، اما مدیریت کردیم که این موضوع در محصولات ما از بین برود. وصل کردن کشاورزی به صنعت باید حالت رقابتی پیدا کند. ۶۰ خط تولید ما قابلیت گسترش بیشتری دارد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج آماده لذیذ سردار زهرایی شرکت غذایی بسیج سازندگی سازمان بسیج قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی(۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ماه)؛ آیین کلنگ زنی ۶۰ واحد مسکونی مددجویی و بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در روستای دهدلی از توابع شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این آیین با بیان اینکه برخی از عشایر توانسته‌اند اراده‌های آهنین خود را بر طبیعت سخت و سهمگین زاگرس چیره کنند، گفت: در طول تمام سال‌هایی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید

مسیرهای اصلی کشور از دل زاگرس عبور کرد و امروز جاده‌ها و راه‌های مهم ارتباطی در خدمت مردم است.
رییس سازمان بسیج مستضعفان افزود: با وجود تمام گام‌های عمرانی و توسعه‌ای برداشته شده برخی از مناطق فرعی در زاگرس وجود دارد که فاقد جاده اند و یا از داشتن جاده مناسب محروم هستند.

وی اظهار داشت: سپاه و بسیج با هم‌افزایی دستگاه‌های خدمتگزار، بسته‌ای از خدمات را با هدف رفع غبار محرومیت و خدمت رسانی به مردم این مناطق طراحی کرده که روستای دهدلی واقع در مرز استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان از جمله مناطق هدف برای خدمت‌رسانی به مردم به خصوص جامعه عشایری است.

سلیمانی یادآور شد: با توجه به صعب العبور بودن راه دسترسی روستای دهدلی احداث راه مناسب از مهمترین راهبردهای بسیج سازندگی است.

رییس بسیج مستضعفین گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ جاده‌ دسترسی به صورت خیلی ابتدایی با همت سپاه قمر بنی هاشم (ع) و بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری برای مردم روستای دهدلی احداث شده که با توجه به نیاز مردم باید قابلیت‌های این جاده افزایش یابد.

وی همچنین نصب پنل‌های خورشیدی خانگی پنج کیلواتی برای یکصد تا یکصد و ۲۰ خانواده در روستای دهدلی را از دیگر برنامه‎های بسیج سازندگی عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضفعین از ادامه خدمت رسانی به مردم منطقه با کمک گروه جهادگران عاشورایی خبرداد.

گفتنی است؛ سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضفعین کشور، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور، سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و جمعی ازمسئولین در سفر جهادی به منطقه صعب العبور دهدلی حضور داشتند و از نزدیک مشکلات مردم را شنیده و برای رفع آنها تصمیم گیری کردند.

اجرای طرح‌های آبخیز تا جالیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) ، لایروبی ۲ رشته قنات در منطقه عشایری دهدلی، بهره برداری از طرح تأمین آب شرب سالم و پایدار با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) ، همچنین آیین کلنگ‌زنی ۶۰ واحد مسکن مددجویان از برنامه های این سفر جهادی در منطقه صعب العبور عشایری بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901985

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است