Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحسن پروینی اسکویی امروز در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی در خصوص تامین مواد  اولیه واحدهای نساجی از پتروشیمی ها کشور با اشاره به این نکته که حدود ۵۰۰ واحد بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان در حوزه نساجی فعال هستند که مواد اولیه خود را از پتروشیمی ها تامین می کنند، اظهار داشت: مصرف سالانه این واحدها حدود یک میلیون تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رفع مشکل واحدهای تولیدی در حوزه نساجی استان یادآورشد: با توجه به این نکته که حدود ۲۰ هزار نفر در این واحدها فعال هستند، ساماندهی سایت های که ثبت سفارش انجام می دهند، شفاف سازی در بورس پلیمر به منظور کاهش قیمت تمام شده در راستای حمایت از تولید کننده را از جمله اقدامات دولت در سطح ملی خواند.

پروینی اسکویی برای حمایت از فعالان استانی در زمینه صنعت نساجی پیشنهاد داد: سازمان صمت در استان مثل برخی استان های دیگر کشور و به منظور حمایت از واحدهای کوچک و متوسط استان مدیریت ثبت مواد پلیمری از بورس برای تامین نیاز واحدهای استان را بر عهده گرفته و از طریق «تعاونی تامین نیاز» مواد مورد نیاز واح ها را با هدف کاهش بروکراسی های زاید اداری در اختیار واحد های نساجی قرار دهد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اشتغال آذربایجان نساجی بورس تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز اتاق بازرگانی تبریز بورس پلیمر پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی