Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال کشور میانگین فاصله تولد نخستین فرزند با ازدواج مادرانی که در سال ۱۳۹۷ صاحب فرزند شده‌اند در کل کشور ۳.۷ سال است؛ در این میان یک استان شمالی با ۴.۴ سال رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ باروری مهم‌ترین عامل تأثیرگذار به‌روی نوسانات جمعیتی است؛ رفتارهـای بـاروری یـک جامعه را به‌روش‌های مختلفی می‌توان بررسی کرد، یکی از این روش‌ها بررسی مـدت زمـان ازدواج تـا تولد فرزند اول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال کشور، میانگین فاصله تولد نخستین فرزند با ازدواج مادرانی که در سال 1397 صاحب فرزند شده‌اند در کل کشور 3.7 سال است؛ این در حالی است که استان مازندران با 4.4 سال و استان سیستان و بلوچستان با 2.1 سال از بیشترین و کمترین فاصله‌ زمانی میان ازدواج تا تولد نخستین فرزند برخوردارند؛ استان تهران نیز با 4.3 سال بعد از استان مازندران دارای مقام دوم در این فاکتور جمعیتی است!

"فیلم‌نوشت" زیر به بررسی این آمار پرداخته است:

این آمار نشان‌دهنده افزایش بازه زمانی نخستین فرزندآوری میان زوج‌هاست؛ هرچه این بازه زمانی افزایش پیدا کند به همین نسبت احتمال کاهش فرزندآوری زوج‌ها نیز در آینده افزایش می‌یابد؛ فاصـله‌گـذاری کوتاه و شناخت عوامل مؤثر در افـزایش فاصله ازدواج تا نخستین تولد برای جامعـه دارای اهمیت است زیرا تأخیر در تولـد نخستین فرزنـد به معضلاتی همچون کاهش باروری منجر می‌شود و نیز باعــث بــروز تفاوت‌هایی در بـاروری مقطعـی و سلامتی مادران مـی‌شـود.

تلاش گسترده دیروز رسانه ملی برای تحقق شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و کم‌کاری امروز برای فرزندآوری! + جدولهفته آینده؛ بررسی مشوق‌‌های فرزندآوری در کمیسیون فرهنگی مجلسمیانگین فرزندآوری در استان بوشهر کاهش یافته است/ نزول محسوس آمار جمعیتی

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری کاهش جمعیت سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری کاهش جمعیت نخستین فرزند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: درپی اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزند آوری، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، یکی از این موارد سودجویی کلاهبرداران سایبری را ترفند استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی برای شهروندان برشمرد و افزود: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزند‌آوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند. وی به شهروندان توصیه کرد توجه داشته باشند که تنها سایت ve.cbi.ir به عنوان سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir خش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان