Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@06:10:10 GMT

تورم هلند در کمترین سطح چهار سال اخیر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۵۴۷

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، طی این مدت در هلند بیشترین تاثیر در کاهش قیمت‌ها در حمل و نقل با تورم منفی ۲.۲ درصدی، لوازم منزل با ۰.۶ درصد و فرهنگ و آموزش با ۰.۹ درصد مشاهده شده است.

از سوی دیگر تورم در بخش لباس و پوشاک به ۳.۵ درصد رسیده است. هسته تورمی که به دلیل نوسانات بالا، تغییرات قیمتی گروه مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد در ماه قبل به ۱.۲ درصد در ماه آگوست کاهش پیدا کرده است. تورم ماهانه این کشور نیز منفی ۰.۵ درصد بوده است یعنی ۱.۶ درصد کمتر از ماه قبل.

متوسط نرخ تورم هلند در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ برابر ۳.۲۱ درصد بوده است که بیشترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۴ با ۱۱.۱۹ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۸۷ با منفی ۱.۳ درصد بوده است. در هلند بیشترین وزنه تورم مربوط به تورم آب و برق و گاز با ۲۴.۵ درصد است و پس از این بخش، حمل و نقل با ۱۱.۶ درصد و غذا و نوشیدنی با ۱۱.۳ درصد قرار دارند.

از سوی دیگر نرخ تورم در روسیه افزایشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به آگوست، نرخ تورم در روسیه از ۳.۴ درصد در ماه قبل به ۳.۶ درصد افزایش یافته است که این نرخ، بیشترین نرخ تورم ۱۴ ماه اخیر محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۴.۳ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، خدمات با تورم ۳.۴ درصد در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با ۰.۸ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم روسیه در ماه آگوست ۰.۴ درصد اندازه‌گیری شده که نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

بانک مرکزی روسیه دستیابی به تورم چهار درصدی را تا پایان امسال هدفگذاری کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هلند کرونا تورم درصد بوده نرخ تورم ماه قبل ۶ درصد ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد

این مصوبه مجلس، از سال گذشته تا کنون، به دلیل اشکالاتی که شورای نگهبان به آن وارد کرده بود، ۳ بار رفت و برگشت و سرانجام نظر اعضای شورای نگهبان را جلب کرد.

اما کدام موجر‌ها مشمول «سقف دستوری اجاره‌بها» می‌شوند؟
 براساس این قانون، در استان‌هایی که تورم عمومی سالانه، بیش از ۳۰ درصد است، وزارت راه و شهرسازی باید «رشد سالانه اجاره‌بها» را تعیین کند.

 نرخ تعیین شده برای «رشد مجاز اجاره‌بها در هر سال» در این استان‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد نرخ تورم خواهد بود.

به عنوان مثال اگر در تهران تورم عمومی ۵۰ درصد است، دولت میزان رشد مجاز اجاره‌بها را می‌تواند ۲۵ تا ۵۰ درصد تعیین کند.

پیش‌تر، برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به «تبعات اجاره‌بهای دستوری» هشدار داده بودند و گفته بودند، اگر سمت عرضه در بازار اجاره‌نشینی دچار این ذهنیت شود که «هزینه‌های زندگی‌اش از محل اجاره‌داری با عایدی اجاره» همخوانی ندارد، احتمال دارد از این بازار خارج شود و در نتیجه عدم تعادل بیشتر می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

tags # بازار مسکن تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نرخ رشد پایه پولی با ۱۶٫۹ درصد کاهش به ۲۸٫۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید
  • نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • نرخ رشد پایه پولی به ۱۶.۹ درصد رسید
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس