Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، پیرامون اعزام کاروان و زائران به عتبات عالیات و مراسم اربعین عنوان کرد: در اربعین امسال با توجه به شرایط کرونایی موجود، به هیچ کاروانی اجازه خروج از کشور و حضور در کشور عراق داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت زائران به سمت مرزهای ایران و عراق ممنوع است، اظهار کرد: ما از مردم عزیز استان و مشتاقان اربعین حسینی می‌خواهیم که تحت هیچ شرایطی به سمت مرزها حرکت نکنند، چرا که با ممنوعیت اعزام زائران، در مرزهای کشور نیز هیچگونه امکاناتی جهت پذیرایی، اقامت و اجتماع زائران وجود ندارد و هیچ خدماتی در مرزها ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر اینکه موکب‌داران و هیئت‌های استان اخبار رسمی در حوزۀ اربعین را تنها از رسانه‌های رسمی دنبال کنند، اظهار کرد: ممکن است شایعات فراوانی در ارتباط با موضوع اربعین و زیارت عتبات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد که بر همین اساس از مردم می‌خواهیم نه تنها به این شایعات توجه نشود، بلکه از دامن زدن به شایعات نیز خودداری کنند.

این مسؤول عنوان کرد: علت عدم برگزاری مراسم اربعین صرفاً رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به سلامت زائران و شرایط کرونایی بوده و هیچ ملاحظه، سیاست و انگیزۀ دیگری وجود ندارد، لذا تا امروز کشور عراق هیچگونه مجوزی را برای ورود زائران کشورمان به عراق جهت ایام اربعین صادر نکرده است و ورود زائران به عراق ممنوع است.

وی افزود: دولت عراق رسماً اعلام کرده که امکان پذیرش زائران خارجی برای مراسم اربعین را ندارند و برای حفظ سلامت زائران در وضعیت شیوع بیماری کرونا، ضروری است که به توصیه مسؤولان توجه شده و مردم از مراجعۀ به مرزها خودداری کنند تا با توجه به بسته بودن مرز و نبود امکانات در آنجا دچار مشکل نشوند.

حبیبی عنوان کرد: فراخوان‌هایی که برای ثبت نام در کاروان‌ها صادر شده است هیچگونه رسمیتی ندارد و لذا از مردم می‌خواهیم هرگز به فراخوان‌ها و شایعات توجه نکنند چراکه در سال جاری اعزام زائر به اربعین حسینی را نخواهیم داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، با تأکید بر ضرورت گرامیداشت اربعین حسینی، عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و کارهای عمیق و معرفتی در حوزۀ اربعین و عاشورا در سطح استان توسط دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی برنامه‌ریزی خواهد شد تا شاهد اربعینی معنوی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

این مسؤول همچنین در پایان با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت جوانب ایمنی از هیئت‌ها و کاروان‌ها خواست از هرگونه ارتباط و رایزنی با گروه‌ها و هیئت‌های عراقی جهت اعزام به اربعین خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین زیارت اربعین منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی