Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه کیهان: یک کارشناس اقتصادی معتقد است بسیاری از مشکلات فعلی اقتصادی ربطی به تحریم‌ها ندارد و به مسئولیت‌ناپذیری و بی‌اعتنایی دولت برمی‌گردد.
آلبرت بغزیان استاد دانشگاه تهران گفته است: تورم و لحظه‌ای شدن قیمت‌ها به رنجی بزرگ برای مردم تبدیل شده. در مجموع، از بورس به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار سرمایه گرفته تا یک کالای کم‌اهمیت همچون کره، متاسفانه اوضاع مساعد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: «در سطوح مختلف همانند خودرو، بورس، افزایش قیمت کالا‌ها و... باید دولت وارد عرصه شود و به مردم توضیح بدهد که چرا وضعیت اقتصادی کشور به چنین آسیب‌هایی دچار شده است.
این کارشناس مسائل اقتصادی، درباره دلایل نابسامانی اقتصادی تصریح کرد: «شیوع ویروس کرونا را شاید در ماه‌های اسفند و فروردین ۹۹ بتوان در زمینه افت اقتصادی کشور تاثیرگذار ارزایابی کرد، اما در ماه‌های بعد از آن این بیماری در سطحی گسترده کنترل و مدیریت شد. در سطحی دیگر باید توجه داشته باشیم که تحریم‌ها سنگین‌تر نشده و هرچه زمان سپری می‌شود، راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.»
بغزیان در ادامه تاکید کرد: «بسیاری از مسائل کنونی اقتصاد به هیچ عنوان ارتباط مستقیمی با تحریم ندارد. برای نمونه اختلاف قیمت کارخانه و بازار در خودرو هیچ‌گونه ارتباطی با تحریم نداشته و ندارد؛ لذا بر این باور هستم که بخش عمده مشکلات کشور را باید در عدم مسئولیت‌پذیری و بی‌اعتنایی دولت به مسائل کلان اقتصاد کشور مورد ارزیابی قرار داد.» وی افزود: سیاست‌های غلط وزارت اقتصاد که ریزشی غیرطبیعی را در بازار بورس ایران به همراه داشت، تاثیری عمیق بر کاهش اعتماد شهروندان بر جای گذاشت. بی‌اعتمادی فراگیر شده به‌گونه‌ای است که دولت‌های آتی نیز باید با آن دست و پنجه نرم کنند. دولت باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگوی مسائل اقتصادی باشد. متاسفانه در زمینه ارائه آمار‌ها نیز شاهد نوعی تضاد و ناهمخوانی با آنچه در کف خیابان‌ها و جامعه می‌گذرد، هستیم. مگر می‌شود بدون هیچ‌گونه سندی از کاهش نرخ بیکاری سخن به میان آورد.
بغزیان تاکید کرد: «متاسفانه دولت مدیریت برخی از حوزه‌های اقتصادی را رها کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: آلبرت بغزیان مشکلات اقتصادی تحریم ها بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است