Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش ابر در بعدازظهر و وزش باد پدیده قابل پیش بینی برای استان در هفته جاری خواهد بود و احتمال بارش رگبارهای خفیف نیز در گوشه و کنار استان دور از انتظار نیست ولی در مجموع جو پایداری برای استان پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: دمای هوای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۰ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود که هوایی مناسب در این فصل به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص بیشترین و کمترین دمای استان نیز بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پلدشت با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بودند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق

صادق ضیاییان گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹  اردیبهشت)  کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود