Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سازمان سنجش و آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۹ در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی را اعلام کرد که در بین آنها پنج تَن از استان اصفهان هستند.

با توجه به اسامی اعلام شده در این فهرست، اصفهان پس از تهران از نظر تعداد داوطلبان با رتبه برتر در جایگاه دوم در بین استان‌ها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، آرمین ثقفیان از اصفهان در رتبه چهارم و در گروه آزمایشی علوم انسانی، محسن سیاه مرد از خمینی‌شهر در رتبه چهارم و مهدی ضیائی آذرخورانی از شهرضا در رتبه پنجم قرار گرفتند.

همچنین در گروه آزمایشی هنر حانیه منصوری نهجیری از اصفهان در رتبه دوم و در گروه آزمایشی زبان‌ انیتا محمدی از اصفهان در رتبه سوم قرار گرفتند.

دانش آموزان استان اصفهان موفق به کسب یکی از ۱۰ رتبه برتر کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی نشدند.

تعداد نفرات برتر کنکور سراسری در سال جاری نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت زیرا در آزمون سراسری سال گذشته ۲ دانش آموز از استان اصفهان در بین رتبه‌های برتر کنکور در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و زبان قرار داشتند.

امسال بیش از ۸۰ هزار داوطلب در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که بیشتر آنها در رشته علوم تجربی بودند.

آزمون سراسری  ۹۹ در پی شیوع بیماری کرونا از بیست و نهم مرداد تا یکم شهریور پس از وقفه یک ماهه برگزار شد.

در استان اصفهان افزون بر ۹۰۰ هزار دانش آموز در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۱۳ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

برچسب‌ها آزمون سراسری اصفهان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری اصفهان دانش آموزان آزمون سراسری اصفهان دانش آموزان اخبار کنکور گروه آزمایشی استان اصفهان آزمون سراسری آزمایشی علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا

نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: این آزمون از فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.


رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.


او با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.


نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.


دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • برگزاری آزمون سراسری در پلدشت
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند