Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@10:44:25 GMT

جمعیت ۱۵ هزار نفری شناور در کوهسرخ

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۷۰۱

جمعیت ۱۵ هزار نفری شناور در کوهسرخ

فرماندار کوهسرخ گفت: اگر چه بر اساس آخرین سرشماری جمعیت شهرستان ۲۵ هزار و ۱۴ نفر اعلام شده اما از این تعداد ۱۵ هزار نفر جمعیت شناور هستند.

به گزارش قدس آنلاین، رضا رمضانی عنوان کرد: این جمعیت شناور نیمه اول سال در رفت‌ و آمد به کاشمر، نیشابور و یا مشهد هستند، برخی روستاها داریم که ۲۰۰ واحد خالی دارند ولی آخر هفته پر می‌شوند این‌ها همان جمعیت شناوری هستند که آخر هفته‌ها فقط به منطقه بر می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکثر جوانان منطقه چهره‌های اقتصادی و علمی و مهاجری هستند که اگر به کوهسرخ برگردند موجب رونق شهرستان می‌شوند، قطعاً بدون سرمایه اجتماعی نمی‌شود، کار کرد.

رمضانی تأکید کرد: کوهسرخ باید با دست توانای همه آن‌هایی که دل در گرو زادگاهشان دارند و تمامی کسانی که هنوز دلشان برای خانه‌های گلی‌شان می‌تپد و نمی‌خواهند شاهد محرومیت در منطقه باشند و از بیکاری جوانان شهرستانشان رنج می‌برند، آباد شود.

وی مطرح کرد: باید همه کمک کنند و با سرمایه خود جهاد اقتصادی انجام دهند تا شاهد کاهش مهاجرت و تغییر اقتصاد و معیشت مردم باشیم، طی یکی دو سال اخیر در برخی روستاها مهاجرت‌های معکوس داشته‌ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

بسیاری از مدیران در رفت و آمد هستند

فرماندار کوهسرخ ادامه داد: با توجه به این‌که تا کنون ادارات شهرستان کوهسرخ مستقر نشده‌اند و بسیاری از مدیران باید برای شرکت در یک جلسه هر روز ساعت‌ها این مسیر را در رفت‌وآمد باشند از مدیران کل استان تقاضا داریم با توجه به محرومیت منطقه، مسافت تا شهرستان کاشمر و جاده‌های بحرانی، نسبت به استقرار هر چه زودتر ادارات در منطقه تلاش بیشتری کنند.

وی با تأکید بر این‌که برای نجات از محرومیت همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به کوهسرخ نگاه ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: با وجود این‌که ظرفیت‌های بسیاری در شهرستان کوهسرخ وجود دارد ولی یک‌چهارم جمعیت شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند و این برای ما درد است.

هنوز هیچ گامی برای کشت‌های جایگزین برنداشته‌ایم

رمضانی گفت: ظرفیت‌های کوهسرخ در حوزه‌های صنعت اقتصادی پنهان گردشگری، دامپروری، کشاورزی، معادن و نیروی علمی منطقه تعریف شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز هیچ گامی برای کشت‌های جایگزین در شهرستان برنداشته‌ایم و ظرفیت‌هایی در کوهسرخ نظیر بزرگترین بادامستان کشور، آنغوزه و... وجود دارد می‌تواند ثروت مادی و اجتماعی بزرگی در شهرستان ایجاد کند، افزود: تولیدات منطقه کوهسرخ به‌ صورت خام فروخته می‌شوند در صورتی که از این تولیدات ثروت‌های زیادی برای شهرستان‌های دیگر به ارمغان دارد.

فرماندار کوهسرخ اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در منطقه و نبود چاه‌های کشاورزی و بالا بودن سنگ‌ بستر در آموزش و ترویج و روش‌های نوین آبیاری باید بیشتر تلاش شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقتصاد منطقه که بر پایه دامپروری و کشاورزی است، ایجاد مجتمع‌ها می‌تواند کمک شایانی را به دامپروری و کشاورزی کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندار کوهسرخ جمعیت شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود

یک مرد ۴۰ ساله که برای عکاسی به ارتفاعات جنگل ابر شاهرود رفته بود، بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت. - اخبار استانها -

علی عامریان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حوالی ساعت 18 و 40 دقیقه عصر روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت 1403، بنا بر گزارش واصله اطلاع یافتیم مردی حدوداً 40 ساله در منطقه موسوم به "قلعه‌چه" که در سمت چپ آن پرتگاهی وجود دارد دچار حادثه سقوط شده است.

وی با اشاره به وجود پرتگاه‌های عمیق در این منطقه افزود: فرد مذکور به پایین پرتگاهی حدوداً 100 متری سقوط کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شاهرود با تأیید کشته شدن این مرد 40 ساله افزود: تیم امدادونجات جمعیت هلال احمر شاهرود با احداث کارگاه نجات در منطقه و انجام طناب‌کشی‌های لازم در حال بالا کشیدن جسد از پرتگاه به سمت بالا هستند.

عامریان با اشاره به اینکه تیم دوم امدادونجات نیز برای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شده است بیان داشت: باتوجه به اینکه مسیر حادثه صعب‌العبور بوده و منطقه نیز متأثر از هوای ناآرام جوی است، عملیات بالا کشیدن جسد فرد فوت شده به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/363/

 

دیگر خبرها

  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • سقوط از کوه نوجوان ۱۶ ساله را به کام مرگ کشاند
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری