Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@00:43:35 GMT

آجر به آجر این مدرسه را دانش آموزان ساختند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۳۱۶

آجر به آجر این مدرسه را دانش آموزان ساختند

کاشی های آبی در بخشی از دیوار مدرسه به چشم می خورد که نام حدود ۳۰۰ دانش آموز خیر در آن حک شده است. مدرسه نوجوان توسط پول های دانش آموزان و خیرین ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «نوجوان» مدرسه ای نوساز است که با مشارکت دانش آموزان  ساخته شده است. هر دانش آموز به میزان یک آجر سهیم شده است میزان پولی که دانش آموزان برای ساخت مدرسه که هزینه میلیاردی برده است بسیار کم بوده است اما همین تا مسئله موجب شده است که آن ها طمع خوب خیّر شدن را از همان دوران کودکی بچشند و کارهای بزرگ انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از دیوار این مدرسه یک اتفاق خوب و دلنشین رخ داده است، آکاشی های آبی به چشم می خورد که نام حدود 300 دانش آموز خیّر که درساخت این مدرسه سهیم بودند، حک شده است. مدرسه نوجوان در منطقه 4 قرار گرفته است که تراکم دانش آموز در آن منطقه زیاد است و در مقابل مدارس استاندارد و نوساز کم است.


 

نگران سه شیفته شدن مدارس منطقه 4 هستیم


در همین باره، «کاظم دلیلی»،  عضو جامعه خیرین مدرسه ساز شهر تهران به خبرنگار شبستان می گوید: در خیلی از دلنوشته های  دانش آموزان آن ها دوست داشتند در آینده مدرسه بسازند. بنده از دلم نیومد که آن ها از دوران کودکی خیر مدرسه ساز نشوند بنابراین طرح آجر به آجر را اجرا کردیم که آن ها با خرید یک سهم در ساخت مدرسه سهیم شوند.


 او بیان می کند: آحاد مردم می توانند با خرید یک آجر در ساخت مدرسه سهیم باشند، منطقه چهار از لحاظ سرانه فضای آموزشی با مشکلات زیادی رو به رو است و مدارسی وجود دارد که دو شیفته فعالیت می کنند و نگران سه شیفت شدن آن ها هم هستیم. 


این خیر مدرسه ساز می گوید: به همت دانش آموزان و خیرین مدرسه «نوجوان 2» نیز خشت گذاری می شود تا این الگوی آجر به آجر را در سراسر کشور تعمیم دهیم.


طرح آجر به آجر همان مثال «قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود» را تداعی می کنند، قلک های کوچکی  با آن ها مدرسه ساخته می شود و اگر حتی رقم میلیونی برای ساخت یک مدرسه میلیاردی جمع آوری شود، برکت دارد و مدرسه با تمام هزینه های زیاد به همت دیگر خیرین ساخته می شود.


به 40 مدرسه جدید در منطقه 4 نیاز داریم


«محمدحسن لونی»  مدیر آموزش وپرورش منطقه 4 هم درباره وضعیت مدارس این منطقه  به خبرنگار شبستان می گوید: امیدواریم در آینده دغدغه ما تنها آموزش باشد و فضای آموزشی نباشد. 


او بیان می کند: تعداد 22 مدرسه با جمعیت هزار نفر دانش آموز در نوبت دوم تحصیل می کنند و  ۴۰ درصد مدارس تخریبی و نیاز به بازسازی دارند.

 

مدیر آموزش وپرورش منطقه 4 بیان می کند: شرکت های انبوه ساز به تعهد قانونی خود عمل نکرده اند و برج ساخته اند ولی فضای آموزشی برای مدرسه اختصاص نداده اند و همین موضوع مسئله ساز شده است.

 

لونی می گوید: باید حداقل تعداد ۲۲ مدرسه بسازیم تا از مدارس شیفتی راحت شویم ما نیاز داریم حدود ۴۰ مدرسه بسازیم چون اکثر مدارس بالای ۵۰۰ نفر جمعیت دانش آموزیی دارند که زیبنده فعالیت های تربیتی و پرورشی نیست.

طرح آجر به آجر چند وقتی است توسط سازمان نوسازی مدارس کشور کلید خورده و تلاش می‌کند شرایطی را رقم بزند تا افراد علاقه‌مند به مدرسه سازی با هر توان مالی بتوانند به نیت خیر خود رنگ تحقق ببخشند. در این طرح هر فردی با هر توانایی مالی می‌تواندحتی با خرید یک آجر در ساخت یک مدرسه برای کودکان این سرزمین تلاش کند.

 

تهران نیز جزو شهرهایی است که  به لحاظ سرانه فضای آموزشی با کاستی های بسیاری مواجه است و تحصیل در مدارس فرسوده جان دانش آموزان را تهدید می‌کند. هم اکنون فرصتی فراهم است تا گروه های مختلف جامعه با توان مالی متفاوت در مسیر ساخت مدرسه گام بردارند.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: آجر به آجر مدارس فرسوده وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان فضای آموزشی ساخت مدرسه آجر به آجر دانش آموز مدرسه ساز منطقه 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی خاص برای دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل وقتی سخن از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به میان می‌آید بی شک به معلمانی می‌رسیم که عاشقانه به آموزش افرادی می‌پردازند که به دلیل نقص‌های خاص جسمی و ذهنی باید در مدارس خاص تحصیل کنند.
دانش‌آموزان استثنایی با تمام محدودیت‌ها، دانش‌آموزانی با استعداد و مشتاق یادگیری هستند و قطعا می‌توانند مانند دیگر دانش‌آموزان، آینده روشنی داشته و نقش موثری در جامعه داشته باشند.
در این میان معلمان مدارس استثنایی نیز نقش خطیری بر عهده دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی معلمی خاص برای دانش آموزان خاص

دیگر خبرها

  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها