Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال جهش تولید، چندین پروژه ملی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح و بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور و رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط بومی کشور ساخت متخصصان صنعت دفاعی گفت: در آستانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام (جهش تولید) نامگذاری شده است، دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی در صدداند با ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، معیشت و زندگی عمومی مردم عزیزمان را با مشکل و چالش جدی مواجه کنند، اما متخصصین صنعت دفاعی با کار و تلاش شبانه روزی و جهادی و با تکیه بر ظرفیت‌های بی نظیر داخلی توانستند در حوزه تامین انرژی برای حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، با استعانت از خداوند متعال با افتتاح و بهره برداری از این مجتمع بزرگ و ملی، ظرفیت تولید باتری‌های صنعتی کشور را به ۱۸۰ میلیون آمپر ساعت در سال افزایش دهند که این دستاوردی بزرگ در این شرایط تحریم برای کشور یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:با بهره برداری از این مجتمع بزرگ تولید باتری‌های صنعتی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز صنایع مهم داخلی از جمله در حوزه‌های مخابراتی، نیروگاهی و پالایشگاهی و ارتباطاتی تأمین شده و با این ظرفیت تولیدی، سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

امیر حاتمی تصریح کرد: با دست یابی به این فرآیند‌ها، متخصصین صنعت دفاعی توانستند به دانش فنی پیشرفته طراحی این محصولات دست یابند و از این رهگذر جمهوری اسلامی به توان صادرات باتری‌های صنعتی و ارائه خدمات فنی مهندسی، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تمام شده، صرفه‌جویی ارزی، ارتقای شاخص‌های کیفی، افزایش و ارتقاء رضایت مشتریان، جلوگیری از واردات عمده محصولات خارجی و در نهایت به روزرسانی فناوری تولید باتری دست می‌یابد.

وی در ادامه افزود، با افتتاح و بهره برداری از این طرح‌های صنعتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد شده است.

افتتاح آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری‌های صنعتی سرب اسیدی

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه، آزمایشگاه و مرکز تحقیقات با تری‌های صنعتی سرب اسیدی را در سازمان توسعه منابع انرژی (توان) وزارت دفاع افتتاح کرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح این آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری‌های صنعتی سرب اسیدی را مجهزترین آزمایشگاه در کشور دانست که با راه‌اندازی آن امکان طراحی و نمونه سازی انواع باطری‌های صنعتی سرب اسیدی جدید فراهم شده و ارتقای کیفیت محصولات فعلی و بومی سازی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در کشور را میسر می‌سازد.

وی در ادامه افزود: در این مرکز تحقیقاتی، خط تولید باتری در اندازه آزمایشگاهی با امکانات کامل نمونه سازی و تست، راه‌اندازی شده است که ضمن تسهیل در فرآیند نمونه سازی و تست، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط در کشور

وزیر دفاع در ادامه این مراسم بصورت تصویری اولین توربین بادی مقیاس متوسط در کشور را رونمایی و تصریح کرد، نظر به طراحی و ساخت اولین توربین بادی مقیاس متوسط ۲۵۰کیلوواتی بومی کشور توسط متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، اجزای این توربین نسبت به نمونه‌های خارجی کاملا بهینه سازی شده و در این توربین قابلیت جا نمایی مبدل در درون برج منجر به اشغال فضای کمتر و ارتباط بهتر می‌شود.

وزیر دفاع تغییر منطقه کنترل دوربین از کنترل سرعت به کنترل گشتاور، حذف حسگر سرعت و عملکرد بدون حسگر دوربین و تولید انرژی با باد‌هایی با سرعت پایین (۴ متر بر ثانیه) را از ویژگی‌های این توربین برشمرد.       منبع:روابط عمومی وزارت دفاع

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزارت دفاع وزیر دفاع توربین بادی امیر حاتمی پارسی خبر تولید باتری های صنعتی کشور بهره برداری صنعتی سرب وزارت دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده