Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-روزنامه واشنگتن پست ضمن اشاره به عدم استقبال کشور‌ها از اقدام آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم‌ها علیه کشورمان می‌نویسد که این اقدام با مخالفت شدیدی در شورای امنیت مواجه می‌شود.

خبرگزاری میزان – بامداد امروز یکشنبه، ۳۰ شهریور، آمریکا مدعی بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، ضمن اعلام این مطلب که واشنگتن تمامی تحریم‌های سازمان ملل را علیه ایران بازگردانده، مدعی شد در صورتی که سازمان ملل موفق به اجرای تحریم‌ها نشود واشنگتن عواقبی را در نظر خواهد گرفت.

پایگاه روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: آمریکا می گوید که تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده شده اند، اما جهان با این اقدام اعلام مخالفت است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به اظهارات پمپئو که از تمامی کشور‌ها خواسته تا تعهدات خود را در این زمینه اجرا کنند، تاکید کرد: اما این اقدام آمریکا با مخالفت شدید از سوی دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل که مصمم به نادیده گرفتن آن هستند، مواجه می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌گویند زمانی که در سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد، آمریکا موضع قانونی خود را برای فعال کردن اسنپ بک از دست داد.

بیشتر بخوانید: لاف‎زنی آمریکا؛«تحریم‎های سازمان ملل علیه ایران بازگشتند» انزوای چندبرابری آمریکا و ترامپ در میدان اعمال تحریم تهران

واشنگتن پست می‌نویسد: حتی پیش از آنکه آمریکا بازگرداندن تحریم‌ها را اعلام کند، اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفتند که این اقدام هیچگونه وجاهت قانونی ندارد و درباره توانایی اجرایی شدن اسنپ بک ابراز تردید کردند.

در بخشی از این گزارش آمده است: چین و روسیه به خصوص در رد کردن موضع آمریکا مصمم بوده اند، اما حتی متحدان آمریکا نیز این موضوع را نپذیرفته اند؛ فرانسه، انگلیس و آلمان به عنوان سه کشور اروپایی حاضر در توافق هسته ای، روز جمعه و طی نامه‌ای به رییس شورای امنیت، اعلام کردند که این تصمیم آمریکا از نظر قانونی قابلیت اجرایی شدن را ندارد و نمی‌توان روند آن را به اجرا گذاشت.

واشنگتن پست در بخش دیگری می‌نویسد: مقامات آمریکا بسیار قاطع درباره تصمیم خود مبنی بر تضمین اجرای تحریم‌ها سخن گفته اند، اما هنوز مشخص نیست که دولت آمریکا چگونه می‌خواهد با نادیده گرفته شدنش به خصوص از سوی متحدان اروپایی که خواهان حفظ توافق هسته‌ای هستند، مواجه شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ تحریم های سازمان ملل اعضای شورای امنیت واشنگتن پست علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس