Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در تجمع انتخاباتی کارولینای شمالی ضمن تکرار لفاظی‌ها علیه ایران و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اذعان کرد که حضور نظامیان آمریکایی در سوریه به خاطر نفت است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی بعد از ادعای وزارت خارجه این کشور مبنی بر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، در تجمع انتخاباتی حامیانش در ایالت کارولینای شمالی به تکرار اتهام‌زنی‌های سخیف علیه ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ در این سخنرانی برای جلب آرای مردم این ایالت تعیین‌کننده در نتیجه انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) بار‌ها به تعریف و تمجید از کارنامه دولت خود و تاختن به کارنامه دولت باراک اوباما و جو بایدن معاونش پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این سخنرانی شدیدا از رویکرد دولت‌های سابق آمریکایی در قبال دیگر کشور‌ها به ویژه اعضای ناتو انتقاد کرد.

وی گفت: «متحدانمان خیلی بد با ما رفتار می‌کنند. متحدان ما از بسیاری جهات با ما بدتر از دشمنانمان رفتار می‌کنند و آن‌ها از ما سوءاستفاده می‌کنند. همه از کشور شما سوءاستفاده می‌کنند، اما ما نمی‌خواهیم این موضوع را قبول کنیم، اما حالا (با روی کار آمدن دولت من) آن‌ها دوباره به ما احترام می‌گذارند چرا که قبلا فکر می‌کردند ما احمق هستیم».

ترامپ سپس به توافق سازش امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی و همچنین توافق بین‌المللی برجام اشاره کرد و مواضع دولت قبیل آمریکا را آماج حملات لفظی خود قرار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «آن‌ها (متحدان آمریکا) به ما احترام می‌گذارند. به اسرئیل نگاه کنید و ببینید ما چه کردیم. (جان) کری... بدترین مذاکره‌کننده بود که به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار شامل ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد داد».

او سپس به ماجرای زمین خوردن جان کری وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در حالی که رایزنی‌های هسته‌ای در قالب گروه ۱+۵ و ایران ادامه داشت، اشاره کرد و به تمسخر کری پرداخت.

خرداد ماه سال ۱۳۹۴ بود که وزیر خارجه وقت آمریکا یک روز بعد از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ژنو، حین دوچرخه سواری زمین خورد و پایش شکست.

دونالد ترامپ ضمن تمسخر کردن دوچرخه سواری جان کری با این سن و سال افزود: «البته این موضوع، خوب بود چرا که باعث به تاخیر انداختن امضای آن توافق وحشتناک (برجام) شد؛ توافقی که من به آن پایان دادم».

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به توافق سازش امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: «او (جان کری) حدود یک سال قبل گفته بود که شما هرگز قادر نخواهید بود بین کشور‌های عربی با اسرائیل توافقی برقرار کنید. البته که می‌شود چنان کرد ما همین تازگی دو توافق عالی را امضا کردیم».

وی افزود: «ما هفت (کشور) دیگر هم داریم که خواهان پیش قدم جلو گذاشتن (برای انعقاد توافق با اسرائیل) هستند».

رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه کدام کشور‌ها خواهان قدم جلو گذاشتن برای بستن توافق سازش با فلسطین اشغالی هستند، توضیح بیشتری نداد.

ترامپ سپس به اقدام تروریستی و غیرقانونی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اتهام‌زنی‌های بی اساس علیه او و ایران را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ما قاسم سلیمانی نفر اول تروریست جهان و عامل کشتار جمعی نظامیان آمریکایی و بسیاری دیگر را از پا در آوردیم. او کشته شد کشته شد».

وی افزود: «من از توافق فاجعه‌بار دولت قبل با ایران خارج شدم. من به وعده‌های انتخاباتی خودم پایبند ماندم، پایتخت واقعی اسرائیل را به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا را در اورشلیم (قدس اشغالی) افتتاح کردم».

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی انتخاباتی خود در کارولینای شمالی از عزم دولتش برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان، سوریه و عراق سخن گفت و تلویحا به حضور آمریکا در سوریه برای سرقت نفت این کشور اذعان کرد.

او مدعی شد: «ما تقریبا در حال پایان دادن به جنگ در افغانستان هستیم و ما می‌خواهیم از سوریه خارج شویم البته من تعدادی را آنجا به خاطر نفت باقی گذاشتم. آیا این خوب نیست که ما نفت را (برای خودمان) نگه داریم؟»

رئیس‌جمهور آمریکا درباره افغانستان گفت: «ما در حال تلاش برای رسیدن به صلح در افغانستان هستیم و تحقق این موضوع بسیار نزدیک است. شمار (نظامیانی ما در افغانستان) کاهش یافت و (تعداد نظامیان) ما به زودی به ۴۰۰۰ سرباز کاهش خواهد یافت و ما می‌خواهیم آن‌ها را بیرون بیاوریم چرا که دارند نقش نیرو‌های پلیس را انجام می‌دهند البته آن‌ها ماموریتشان را به خوبی انجام داده‌اند».

وی افزود: «ما می‌توانیم (در جنگ افغانستان) برنده شویم و همه چیز را پیروز شویم، اما من نمی‌خواهم برای این پیروزی به دنبال کشتن سه میلیون نفر باشم. ما هرگز نباید به خاورمیانه وارد می‌شدیم».

ترامپ در همین بخش از سخنان خود به حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: «ما داریم (نظامیانمان) را (به آمریکا) بر می‌گردانیم. فقط برای اینکه شما بدانید باید بگویم که ما ما دارزیم از عراق بر میگردیم، تعداد سربازان ما به دو هزار نفر در سوریه و عراق کاهش یافته است».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ نفت قاسم سلیمانی تحریم های سازمان ملل رئیس جمهور آمریکا نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن: در صورت حمله به رفح، به اسرائیل سلاح نخواهیم داد
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ