Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا ۲۷ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۳۰ شهریور  عرضه دو نفر افزار شبکه اجتماعی چینی در اپ‌استورهای آمریکایی ممنوع خواهد شد؛‌ فرمان اجرایی ۶ اوت (۶ مرداد) رئیس جمهوری آمریکا مبنای این تصمیم وزارت بازرگانی بود که بر اساس آن انجام هرگونه معامله شرکت‌های آمریکایی با دو  شرکت «تنسنت» مالک ویچت و «بایت دنس» (ByteDance) مالک تیک تاک باید ظرف ۴۵ روز متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری سی ان ان امروز یکشنبه گزارش داد: وزارت بازرگانی آمریکا اکنون با ادعای ترامپ، با انتشار بیانیه ای شب گذشته اعلام کرد که این ممنوعیت حداقل به مدت یک هفته در آمریکا به تعویق افتاده است.

بنا بر این گزارش، یک منبع آگاه به این موضوع به  سی ان ان گفت درحالی که ترامپ خرید این نرم افزار توسط یک شرکت آمریکایی را مورد تایید قرار داده است، با این وجود  بایت‌دنس همچنان بعنوان مالک عمده تیک تاک باقی خواهد ماند .

سی ان ان گزارش داد: ترامپ دراین باره به خبرنگاران گفت من انجام این معامله را تایید می‌کنم اگر این معامله صورت گیرد که چه عالی است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: قرار است شرکت اورکال  (Oracle- ORCL) اقدام به خرید بخشی از تیک تاک کند، اپلیکشینی که بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می کنند و دو شرکت آمریکایی «اپل» (Apple) و «گوگل» (Google) نیز از آن بهره مند هستند.

ترامپ ساعاتی پیش از به سر آمدن مهلت تعیین شده از موضع خود برای ممنوعیت این نرم افزار بازگشت که به گفته تحلیلگران، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا با بحران های متعدد داخلی در این کشور مواجه است.
 مقر جهانی تیک تاک که در آمریکا واقع است باعث ایجاد اشتغال برای ۲۵هزار نفر دراین کشور شده است.

سی ان ان گزارش داد: ترامپ گفته است تیک‌تاک می‌تواند در قالب شرکتی جدید در ایالت تگزاس به کار خود ادامه دهد.

«صفرا کاتز» (Safra Catz)  مدیر عامل شرکت اوراکل در این باره با انتشار بیانیه ای گفت: بعنوان بخشی ازاین توافق، اوراکل سرمایه گذاری جزء در شبکه جهانی تیک تاک خواهد بود و این شرکت به فوریت و در ابعادی وسیع  مبادرت به انتقال سیستم تیک تاک به فضای اختصاصی «اوراکل کلود» (Oracle Cloud) خواهد کرد.

منع فعالیت دو نرم افزار تیک تاک و «وی چت» تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین به شمار می رفت.

دولت ترامپ از آغاز فعالیت خود به جنگ تجاری با چین روی آورده و تعرفه‌های سنگینی بر واردات کالا از آن کشور وضع کرده است. این اقدام، تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین است.ترامپ مالک تیک تاک را تحت فشار قرار داده تا فعالیت این نرم افزار در آمریکا  را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور نرم افزار سی ان ان تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین

 تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور و با استفاده از نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های نظارتی، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.

این وبگاه نوشت: مجریان قانون هنگام بررسی اعتراض‌های دانشگاهی [در ایالات متحده]و معترضان دستگیر شده، به ابزار‌های تشخیص چهره و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند. با این حال، این فناوری‌ها نواقص بسیاری داشته و ممکن است برخی به اشتباه شناسایی شده و حتی مسئولان از این فناوری سوء استفاده کنند.

در ادامه گزارش آکسیوس آمده است: همکاری پلیس و دانشگاه‌ها در زمینه مسائل ایمنی سابقه طولانی‌ای داشته و تصاویر دوربین‌های دانشگاه ها، موقعیت جغرافیایی معترضان و مطالب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی در اختیار نهاد‌های امنیتی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، بخش انتظامی دانشگاه‌ها در دوران همه گیری کرونا و به بهانه نظارت بر مسائل ایمنی مانند تیراندازی‌های احتمالی، ابزار‌های نظارتی بیشتری خریداری کردند. حتی برخی دانشگاه‌ها پلاک خوان‌های خودکار را در محوطه نصب کردند.

آکسیوس یادآوری کرده است: طبق تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۲۲، از سال ۲۰۱۵ دست‌کم ۳۷ موسسه آموزش عالی در ایالات متحده از نرم افزار "سوشال سنتینل" (Social Sentinel) که یک ابزار نظارت بر محتوای رسانه‌های اجتماعی است، برای نظارت بر دانشجویان معترض استفاده کرده اند.

این وبگاه خبری تاکید می‌کند: اکنون بیم از آن وجود دارد دانشجویانی که در اعتراضات اخیر شرکت کرده‌اند، حتی پس از دانش‌آموختگی نیز با افزایش نظارت نیرو‌های امنیتی مواجه شوند. با این وجود، بسیاری از معترضان با فناوری‌های نظارتی آشنایی دارند.

آکسیوس می‌افزاید: در سال ۲۰۲۰ و در جریان اعتراضات "زندگی سیاه‌پوستان مهم است"، بسیاری از مردم دریافتند که ماسک‌هایی که برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ بر صورت می‌زدند، می‌توانند تشخیص هویت آنها را برای دوربین‌های تشخیص چهره دشوارتر کنند. از این رو بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراض‌های اخیر حمایت از فلسطین نیز برای جلوگیری از شناسایی، از ماسک صورت استفاده کردند.

به نوشته این رسانه، در جریان اعتراض‌های ۲ هفته اخیر دانشجویان طرفدار فلسطین، بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در دست‌کم ۴۳ پردیس دانشگاهی آمریکا دستگیر شده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...