Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان گفت: تاکنون ۱۶ استان کشور در این رشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که سمنان نیز جزو این استان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمدرضا سیدموسوی، دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان در حاشیه برگزاری دوره تخصصی کشوری ولتینگ به میزبانی شاهرود با اشاره به رشد این رشته ورزشی اظهار کرد: رشته ولتینگ یا آکروبات ژیمناستیک روی اسب یکی از شاخه‌های فدراسیون جهانی است که در آن، ورزشکار یا ورزشکاران (یک، دو یا سه نفر) روی اسب حرکات آکروباتیک ژیمناستیک (استاتیک، دینامیک، مایت و دیموند) را اجرا می‌کنند؛ه اسب در مسیر دایره‌ای توسط فردی به‌عنوان لونژر که هدایت اسب را به عهده دارد، حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در گذشته و روم باستان شوالیه‌ها و اشراف‌زاده‌ها این حرکات را روی اسب با نام لاولتیژ اجرا می‌کردند، افزود: این رشته حدود سه سال در کشور فعالیت خود را شروع کرده که با تحقیق و ترجمه مقررات و تشکیل کمیته فنی، مشغول به جذب افراد علاقه‌مند و آموزش در سراسر کشور است.

 

دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان با اشاره به اینکه این رشته تمام مزایای رشته‌های ورزشی را از لحاظ فیزیکی و روانی شامل می‌شود، گفت: چابکی، انعطاف‌پذیری، قدرت، تعادل و هماهنگی عصب و عضله و... از مزایای این رشته ورزشی جذاب و پرتحرک است.

سیدموسوی با بیان اینکه دومین کلینیکی تخصصی کشوری این رشته در استان و شاهرود برگزار شده، اضافه کرد: باشگاه‌های فعال این رشته در استان‌های البرز و قزوین هستند و استان سمنان و شهرستان شاهرود نیز در این زمینه شروع به فعالیت کرده است و برگزاری این دوره در این راستاست.

وی مشکلات این رشته ورزشی در کشور را نپرداختن به این رشته در فضای رسانه‌ای و عدم شناخت عموم و جذب علاقه‌مندان به این رشته، نبود سخت‌افزار استاندارد مانند سرسینگی، شبیه‌ساز جهت آموزش مقدماتی و زیرساخت اولیه عنوان کرد.

دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان گفت: اعضای کمیته فنی این رشته در کشور، هفت نفر هستند و تاکنون ۱۶ استان در این رشته شروع به فعالیت کرده‌اند که استان سمنان نیز جزو این استان‌هاست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.
حسن رنگرز سرمربی تیم ملی و برخی از اعضای کادرفنی در سالن حاضر هستند و مسابقات را زیر نظر گرفته اند، اما این رویداد تاثیری در چرخه انتخابی تیم ملی برای رقابت های المپیک و مسابقات جهانی غیرالمپیکی 2024 نخواهد داشت. 


نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: 
پیام احمدی _ حسین بیژنی
مهدی احدی _ محمد حسیوند

۶۳ کیلوگرم: 
عارف محمدی _ کارن اصلانیان(ارمنستان)
رضا بهمنی _ محمد مهدی کشتکار

۷۲ کیلوگرم: 
دانیال سهرابی _ شانت خاچاطریان(ارمنستان)
رضا ساکی _ علی دارابی کورای

۸۲ کیلوگرم: 
شاهین بداغی مفرد _ جمال اسماعیلی
عباس مهدی زاده _ اشکان سعادتی فر

۹۷ کیلوگرم: 
شایان حبیب زارع _ علی عابدی
امیررضا اکبری _ هایک خلویان(ارمنستان)

دیدار های نیمه نهایی از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد و در نهایت قهرمانان 5 وزن نخست امشب معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • استارت انفجاری خط دفاعی تراکتور را بهم ریخت!
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • مطهری: این یک استارت دوباره است
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند