Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:50:18 GMT

جولان کرونا در بازارهای بدون نظارت بهداشتی آبادان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۰۰۵

جولان کرونا در بازارهای بدون نظارت بهداشتی آبادان

به گزارش ایرنا بازارهای آبادان بخصوص بازارچه محلی ذوالفقاری که با هدف جمع‌آوری فروشندگان و دست فروشان خیابانی کوی ذالفقاری همچنین نظارت بهداشتی بر فروش محصولات از سوی مسئولان شهری راه اندازی شد با گذشت ۹ سال از  فعالیت آن به اهداف خود نرسیده و هنوز بسیاری از کاسبان محلی بساط خود را در کف خیابان این منطقه پهن می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده نکردن از ماسک از سوی فروشندگان و خریداران و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در این منطقه خطر انتقال ویروس کرونا را دو چندان کرده است.

از طرفی بازارچه محلی کوی ذوالفقاری آبادان با ۱۶۰ غرفه، که روزگای یکی از بازارهای محلی بودبه دلیل شکل گیری دوباره فروش خیابانی در خیابان ۳۰متری ذوالفقاری و کوچ  بسیاری از کاسبان آن در حال تبدیل شدن به مکانی متروکه  است.

یکی از اهالی کوی ذوالفقاری به خبرنگار ایرنا گفت:متاسفانه نظارتی بر فروش کالا از نظر بهداشتی در شرایط کرونا نیست و فروشندگان میوه و سبزی در کنار خیابان و جوی فاضلاب فعالیت می‌کنند.

حبیب نصاری افزود:تعداد انگشت شماری از فروشندگان و خریداران در این منطقه از ماسک استفاده می‌کنند و با توجه به شرایط خاص و قرار گرفتن آبادان در وضعیت قرمز جای دارد تا مسئولان نظارت بیشتری در این منطقه داشته باشند.

یکی دیگر از اهالی منطقه هدف از احداث بازارچه میوه و سبزی در منطقه ذوالفقاری را جمع‌آوری دستفروش‌ها و نظارت بهداشتیعنوان کرد و گفت:به دلیل بی توجهی مسئولان به این بازار بسیاری از فروشندگان این بازار را ترک کرده و هم اینک محصول خود را در خیابان عرضه می کنند.

حسین رضوی افزود:علاوه بر مشکلات بهداشتی پیش آمده برای اهالی به دلیل ایجاد سد معبر از سوی فروشندگان در حاشیه خیابان تردد خودروها در خیابان ۳۰متری ذوالفقاری بخصوص در ساعات عصر به سختی انجام می شود و در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی خودروهای امدادی به سهولت نمی توانند در این منطقه تردد کنند.

علوان عیدانی از رانندگان خودرو در آبادان نیز گفت:همه دستفروشان آبادان در کف خیابان  ۳۰ متری ذوالفقاری بساط می‌کنند و این امر باعث ایجاد ترافیک و حادثه رانندگی می شود.

 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: میزان استفاده مردم شهرهای جنوب غرب خوزستان از ماسک کمتر از ۱۰درصد است.

  شکرالله سلمان‌زاده آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان  و بخصوص آبادان را  افزایشی و نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: تنها راه کنترل و مقابله با بیکاری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه و حضور نیافتن در مناطق شلوغ است.

وی نظارت بیشتر بر اصناف و بخصوص دستفرشان را خواستار شد و افزود: متاسفانه اصناف مختلف پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند که این امر باعث افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در منطقه شده است.

محمد طاهری معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و بازاریان به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا شد و گفت: برخی اصناف پروتکل‌های بهداشتی را بخوبی رعایت نمی کنند که در صورت تکرار این موضوع ناچار به برخورد قانونی هستیم.

معاون خدمات شهری شهردار آبادان که حاضر به پاسخگویی در خصوص بازارهای رها شده بخصوص بازار کوی ذوالفقاری نشد گفت: طرح ویژه‌ای برای جمع‌آوری زباله‌های شهری در سطح مناطق سه گانه و لکه‌گیری معابر منطقه احمدآباد،۴۰ متری ذالفقاری ، بلوار قدس ، ورودی شهر از سمت جاده اهواز و جاده ساحلی آغاز شده است.

محمد حسین عبیات افزود: اقدام گسترده ای در سطح سه منطقه شامل شست‌وشو و  ضدعفونی معابر اصلی بافت مرکزی شامل خیابان‌های امام ، امیری ، منتظری، دبستان ، معلم و دهداری به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: هرس درختان واقع در خیابان های اصلی و مناطق شهری و نخاله برداری از سطح معابر اصلی نقاط مرکزی شهر آبادان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله اجتماعی آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله اجتماعی آبادان ویروس کرونا فاصله اجتماعی آبادان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است

ایسنا/مازندران ذوالفقاری حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه من در جمع صمیمی با دوستان جذب آن‌ها به سمت قرآن و تبلیغ مفاهیم عرفانی است و تاحدودی نیز موفق بودم، گفت: زیرا معتقدم راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است، رسیدن به این درک نسل ما را از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

امیرعلی ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا از چگونگی علاقه خود به قرآن اظهار کرد:عشق به قرآن و مفاهیم قرآنی از کودکی با من بود برای همین به کلاس قرآن مسجد محل می‌رفتم آقایی داخل مسجد پی به استعداد من برد و پیشنهاد داد که قرآن را حفظ کنم.

وی با بیان اینکه همین تشویق‌ها سبب شد تا انگیزه حضور برای شرکت در کلاس حفظ قرآن برایم فراهم شود، افزود: در مدرسه قرآنی نورالعین ثبت نام و از سن ۹ سالگی شروع به حفط قرآن کرده و در ۱۳ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شدم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه در کنار حفظ قرآن مطالعاتی در معنی، ترجمه و لغات قرآن دارم، یادآور شد: مدرک درجه دوم معادل فوق لیسانس که به حافظان اهدا می‌شود را دریافت کردم.

ذوالفقاری ادامه داد: کسب رتبه سوم سمپاد کشور، رتبه دوم استان و رتبه اول شهرستان از دستآورد من در این حوزه است.

ذوالفقاری از تاثیر قرآن در رفتار، منش و برخورد با افراد خانواده و اجتماع اشاره کرد و گفت: احترامی که جامعه برای حافظان قرآن قائل است متقابلا توقع رفتار و منش خاصی هم از حافظان دارد واین امر معنی خاصی به زندگی ما برخلاف دیگران می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که قرآن چه تاثیری در روند تحصیلی شما داشته است، یادآور شد: قرآن در افزایش حافظه و یادگیری بسیار تاثیر دارد برای همین فراگیری من در کلاس سریع‌تر از دیگر دانش آموزان است.

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: قرآن سبب شد تا ارتباط من با خانواده بهتر و عمیق‌تر، برخورد اجتماعی درست‌تر، اضطراب کمتر و آرامش و تمرکز روحی من بیشتر باشد.

 ذوالفقاری حافظ قرآن از شهرستان بابل، با اشاره به اینکه با معدل ۱۹.۸۶ در رشته علوم انسانی مرکز تیزهوشان متوسطه اول شهید بهشتی بابل مشغول تحصیل هستم افزود: برای کنکور رشته دانشگاهی علوم قرآن و حدیث را انتخاب می‌کنم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه قرآن به زندگی فرد هدف، نظم وترتیب می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرآن سرشار از نکته‌های عمیق علمی است که امروزه به بخشی از آن دست یافتند و ما با مطالعه منابع قرآنی می‌توانیم به دانش نوین و به روز دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌جای استفاده از فضای مجازی برای اوقات فراغت وقت خود را صرف مطالعه تفاسیر و کتب دینی می‌کنم و نیازی به وب گردی در اینستاگرام و تلگرام ندارم.

ذوالفقاری گفت: قرآن مرا به سمت نماز اول وقت راهنمایی کرده است؛ نماز منشاء همه فضایل اخلاقی به‌خصوص دوری از تکبر و گناه است.

این نوجوان بابلی که حافظ قرآن کریم است یادآور شد: مهم‌ترین دغدغه من در جمع صمیمی با دوستان جذب آن‌ها به سمت قرآن و تبلیغ مفاهیم عرفانی است و تاحدودی نیز موفق بودم زیرا معتقدم راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است، رسیدن به این درک نسل ما را از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» به نمایشگاه می‌رسد
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد