Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:18:31 GMT

آبرسانی به ۵۹ روستای کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۴۹۴

آبرسانی به ۵۹ روستای کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

ایسنا/کرمانشاه آبرسانی به ۵۹ روستای استان کرمانشاه در قالب پویش "هر هفته الف. ب. ایران" توسط وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس، به بهره‌برداری رسید.

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، امروز(30 شهریور) در این مراسم که در روستای عزیزآباد شهرستان صحنه برگزار شد، با اشاره به خدمات خوبی که در دولت تدبیر و امید در زمینه آب، فاضلاب و برق به روستاها ارائه شده، اظهار کرد: این پروژه‌ها با هزینه بالایی به بهره برداری رسیده که جای قدردانی از دولت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بهره‌برداری از بخشی از پروژه عظیم سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید هم اشاره کرد و یادآور شد: سامانه گرمسیری بزرگترین طرح عمران آبی غرب کشور بود که مردم از مزایای آن بهره‌مند شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از چند درخواست حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه هم  یاد کرد و افزود: تصفیه‌خانه آب شهر کرمانشاه با ظرفیت پوشش یک میلیون نفر جمعیت در دست احداث است و هم اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تقاضا داریم اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

وی همچنین از ساماندهی رودخانه «قره‌سو» و جداسازی فاضلاب از آن به عنوان یک مطالبه جدی مردم کرمانشاه نام برد و تصریح کرد: این رودخانه از داخل شهرکرمانشاه می گذرد و جاذبه‌های توریستی فراوانی دارد.

به گفته این مسئول، سال گذشته تمهیداتی برای ساماندهی این رودخانه فراهم شده که نیاز است ادامه پیدا کند.

سالاری خاطرنشان کرد: فرسودگی شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه نیز از دیگر مشکلات ما است که برای نوسازی آن نیازمند حمایت‌های دولت هستیم.

در ادامه علی کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز گفت: امروز آبرسانی به ۵۹ روستای استان در هشت شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی جمعیتی که از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند را بیش از ۱۴ هزار ۳۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: برای این طرح‌ها ۲۹.۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

در این مراسم آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور در ۲۰ استان و با اعتبار ۳۷۹ میلیارد تومان بطور همزمان به بهره‌برداری رسید و بیش از ۲۸۱ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبرسانی روستایی كرمانشاه استانی اقتصادی پویش هرهفته الف ب ایران بهره برداری رسید استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال