Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@20:03:23 GMT

تولید مبل خوراکی توسط چاپگر ۳ بعدی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۱۳۲

تولید مبل خوراکی توسط چاپگر ۳ بعدی

گروهی از محققان سنگاپوری با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، یک مدل مبل راحتی خوراکی با پدر شیر تولید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون پژوهشگران مواد غذایی مختلفی مانند پیتزا، سوشی و حتی گوشت را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کردند، اما گروهی از محققان سنگاپوری به تازگی از پودر شیر به عنوان جوهر چاپگر سه بعدی استفاده کرده و یک مبل راحتی خوراکی با این روش تولید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران در این روش پودر شیر را با فشار زیاد در کنار هم قرار دادند و برای افزایش میزان چسبندگی بین پودرها، مقداری شیر به آن اضافه کردند. در این روش لازم نبود پودر شیر گرم شود؛ بنابراین مواد مغذی آن از بین نرفت. علاوه بر این محققان در تولید این نوع مبل خوراکی از تثبیت کننده که در بیشتر روش‌های چاپ سه بعدی از آن استفاده می‌شود، خودداری کردند.

پژوهشگران با استفاده از ترکیب شیر و شکلات به عنوان جوهر چاپگر سه بعدی، آزمایش دیگری انجام دادند و موفق شدند یک مبل راحتی دو رنگ تولید کنند. جوهر شکلات مورد نیاز در این آزمایش از ترکیب پودر کاکائو و شربت شکلات به دست آمده بود. به نظر می‌رسد بتوان از این روش ساده برای تولید غذاهای متفاوت با ارزش غذایی بالا و ظاهری جذاب استفاده کرد.

نتایج این مطالعه در مجله RSC Advances منتشر شده است.

کد خبر 445173

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های تکنولوژی مواد غذايي چاپگر سه بعدی چاپ سه بعدی مبل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی

دانشمندان از هوش مصنوعی برای ساخت مدلی سه بعدی از انفجار انرژی یا شعله استفاده کردند که در اطراف سیاهچاله مرکزی در کهکشان راه شیری "Sagittarius" (Sgr A*) رخ داده است. 

این نمونه سه بعدی می‌تواند به دانشمندان در توسعه تصویری واضح‌تر از محیط متلاطمی که به طور کلی در اطراف سیاهچاله‌ها شکل می‌گیرد، کمک کند.

ماده‌ای که به دور Sagittarius A* می‌چرخد در ساختاری مسطح به نام «دیسک برافزایشی» قرار دارد که می‌تواند به صورت دوره‌ای مشتعل شود.

این شعله‌ها در طیف وسیعی از طول‌موج‌های نور، از پرتو‌های ایکس پرانرژی گرفته تا امواج مادون قرمز و رادیویی کم‌انرژی رخ می‌دهند.

شبیه‌سازی‌های ابررایانه‌ای نشان می‌دهد که شعله‌ای که توسط آرایه میلی‌متری/زیر میلی‌متری آتاکاما (ALMA) در ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ مشاهده شد، از دو نقطه روشن از مواد متراکم در قرص برافزایشی Sagittarius A*، که هر دو رو به زمین هستند، سرچشمه می‌گیرد.

این نقاط روشن به دور سیاهچاله‌ای عظیم می‌چرخند که جرم آن حدود ۴.۲ میلیون برابر جرم خورشید است، در حالی که حدود نیمی از فاصله زمین و خورشید که حدود ۴۷ میلیون مایل (۷۵ میلیون کیلومتر) است از هم جدا شده است.

بازسازی این شعله‌های سه‌بعدی از داده‌های رصدی آسان نیست، به گونه‌ای که این تیم به رهبری آویاد لویس، دانسمند موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، یک تکنیک تصویربرداری جدید به نام «توموگرافی قطبی مداری» را پیشنهاد کردند. این روش هیچ تفاوتی با توموگرافی کامپیوتری پزشکی یا سی تی اسکن که در بیمارستان‌های سراسر جهان انجام می‌شود ندارد.

قوس A* در قلب کهکشان راه شیری قرار دارد و آن را به نزدیکترین سیاهچاله ابرپرجرم و کاندیدای اصلی برای مطالعه چنین شعله‌هایی تبدیل می‌کند.

دانشمندان برای دستیابی به نتایج خود، به فیزیک از نظریه گرانش و نسبیت عام آلبرت انیشتین در سال ۱۹۱۵ نگاه کردند، سپس آن مفاهیم را در مورد سیاهچاله‌های عظیم الجثه در یک شبکه عصبی به کار برده و برای ایجاد مدل Sgr A* استفاده کردند.

منبع: الیوم السابع

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی
  • یک گزینه جالب و غیر منتظره؛ روگر اشمیت هدف اصلی و بعدی بایرن مونیخ
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !