Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۴۶۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس استان اردبیل در ارگان های دولتی و مناسبت های مختلف همزمان با سراسر کشور تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «علی واحد» امروز (30 شهریورماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: 250 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه برنامه های مختلفی با شعار «ما قوی هستیم» در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: البته برنامه های چهل سالگی دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد آغاز شده بود و همچنان نیز این برنامه های فرهنگی در سطح استان در حال پیگیری است و برخی از برنامه ها به ویژه گردآوری خاطرات شهدا و رزمندگان استان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

واحد افزود: به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا برنامه های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد به ویژه مراسم تجلیل از رزمندگان نیز در سالن ولایت با حضور 250 رزمندگان اجرا می شود و در برنامه های مختلف دیگر در سطح شهرستان ها نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس در برنامه های مختلف تجلیل ها برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: پیش از این آئین نیز فرمایشات مقام معظم رهبری همزمان با 31 شهریور به صورت زنده به همت دستگاه های مختلف اجرایی در این مراسم پخش خواهد شد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اعلام داشت: نمایشگاه رزمی و فرهنگی همچون سال های قبل در جوار مرکز فرهنگی دفاع مقدس با محوریت بازسازی و بازخوانی عملیات کربلای 5 برپا خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: برپایی ایستگاه سلامت در سطح نمایشگاه، بازسازی عملیات کربلای 5 به همت هنرمندان استان تحت عنوان «افلاکیان خاکی»، بازآفرینی نقشه عملیات کربلا 5، برپایی غرفه های مختلف دستگاه های اجرایی، روایت علمیات کربلای 5 به همت روایان، برگزاری رزمایش و برنامه های مختلف در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

واحد یادآور شد: افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل همزمان با 7 مرکز فرهنگی دیگر در سراسر کشور با حضور سرلشکر باقری، سردار کارگر و رئیس مجلس روز دوم مهرماه از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بیان کرد: نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان، برگزاری جلسه شورای اداری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تقدیر از سربازان نمونه در یگان های نظامی استان، غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهدا و سخنرانی و خاطره گویی رزمندگان در آئین پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمندگان دوران دفاع مقدس سخنرانی مقام معظم رهبری مرکز فرهنگی دفاع مقدس حماسه دوران دفاع مقدس تجلیل از رزمندگان اردبیل مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان دفاع مقدس استان اردبیل برنامه های مختلف برگزار خواهد شد دوران دفاع مقدس مرکز فرهنگی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود

دریافت 257 MB

محمد تقی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه ریزی ها لازم برای استقبال و تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری) در گناوه با برگزاری نشست‌های مختلف انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: این شهید والامقام جمعه شب در مسجد امیرالمومنین با برگزاری برنامه ویژه همراه با سخنرانی و مداحی استقبال خواهد شد.

همچنین بعد از ظهر روز شنبه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تجدید میثاق و وداع با شهید در مصلی جمعه برگزار می‌شود و سپس پیکر مطهر این شهید والامقام تا گلزار مطهر شهدای گناوه بر دستان مردم قدرشناس شهرستان تشییع خواهد شد و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام خاکسپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6094567

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل