Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@03:31:53 GMT

کرونا نتوانست مانع موفقیت شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۴۱۳

کرونا نتوانست مانع موفقیت شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۹ را اعلام کرد که در گروه آزمایشی علوم انسانی علیرضا چلابیان از آمل رتبه ۲، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کسری ملیحی از ساری رتبه ششم و در گروه آزمایشی علوم تجربی محمد مهدی قلی زاده از بابل رتبه ۱۰ کنکور را بدست آوردند که با آن‌ها به گفتگو پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب رتبه ۲ کنکور بدون شرکت در کلاس‌های خصوصی علیرضا چلابیان دانش آموز آملی که رتبه ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی را کسب کرد گفت: دوران کرونا اگر چه سختی‌های خودش را داشت، اما با توجه به راه اندازی  آموزش‌ها در فضای مجازی ، از بهمن ماه در این کلاس‌ها شرکت کردم.
او که اولین سال است در کنکور سراسری شرکت کرده است و با رتبه ۲  گروه علوم انسانی می خواهد در رشته علوم قضایی و حقوق دانشگاه تهران تحصیل کند، می گوید: بدون استفاده از کلاس های خصوصی  به طور متوسط روزانه ۷ تا ۸ ساعت درس می‌خواندم و در یک ماه آخر مانده به کنکور  زمان مطالعه به ۱۰ ساعت در روز رسیده بود.
این دانش آموز برتر مازندرانی که فقط در آزمون‌های آزمایشی موسسه‌های آموزشی شرکت کرده بود ، در خصوص شرایط سخت کرونایی و تاثیر آن بر این موفقیت می گوید: با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت در سفرها ، حضور در اماکن گردشگری یا پارکها و اجرای بسیاری از تفریحات  ممکن نبود به همین دلیل بیشتر انرژی خود را برای آمادگی آزمون سراسری صرف کردم.  
او توکل بر خدا، تلاش و پشتکار فراوان و علاقه مندی به رشته‌های علوم انسانی را عامل کسب رتبه برتر گروه آزمایشی علوم انسانی اعلام کرد و با بیان اینکه پدرم فرهنگی و مادرم خانه دار است  از حمایت‌های آن‌ها، مدیران و معلمان مدرسه که حتی در شرایط کرونایی شرایط تحصیل و رفع اشکالات را برای دانش آموزان فراهم کرده بودند قدردانی کرد. کسب رتبه ۶ گروه آزمایشی ریاضی با تغییر برنامه ریزی در شرایط کرونا کسری ملیحی دانش آموز ساروی که رتبه ۶ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی را کسب کرد، گفت: آخرین آزمون غیرحضوری مدرسه ۲۵ بهمن پارسال برگزار شده بود و تعطیلی مدارس تاثیر چندانی بر روند درس خواندن من نگذاشت.
او افزود: زمزمه‌هایی از کرونا می‌شنیدم، اما فکر نمی‌کردم آ‌نقدر جدی باشد که آزمون بعدی ما در عرض دو هفته غیرحضوری شود.
ملیحی گفت: با غیرحضوری شدن امتحان‌ها شیوه درس خواندن تغییر کرد و سعی کردم برنامه‌ای متناسب با شرایط کرونا تنظیم کنم، چون احتمال می‌دادم با توجه به شیوع کرونا زمان برگزاری کنکور تغییر کند.
رتبه ۶ گروه آزمایشی ریاضی می‌گوید:با توجه به اینکه در شرایط کرونایی امکان بیرون رفتن  از خانه فراهم نبود، زمان استراحت را با بازی‌های خانگی پر میکردم .
این دانش آموز برتر مازندرانی که در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی ساری تحصیل کرده بود، افزود: در طول روز ۱۰ ساعت را به درس خواندن اختصاص دادم.  
ملیحی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل نگرفتم، گفت: با مشورت خانواده و مشاور، رشته متناسب با علاقه مندی و نوع رتبه را انتخاب می‌کنم.
مصاحبه با نفر دیگر  برتر کنکور در همین خبر اطلاع رسانی می شود.       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: گروه آزمایشی علوم شرایط کرونا علوم انسانی دانش آموز رتبه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند

ایسنا/گلستان رئیس نمایندگان تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در گلستان از رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ داوطلب کنکور در پنج گروه آموزشی خبر داد.

شعبان شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و رئیس نمایندگان تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان گلستان با اشاره به اینکه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در استان گلستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۶، داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در عصر پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۶ و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در استان گلستان تعداد ۲۷ هزار و ۲۰۲ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۷۱  داوطلب زن (۶۳/۱۵ درصد) و ۱۰ هزار و ۲۵ داوطلب مرد (۳۶/۸۵ درصد) هستند که در مجموع نسبت به آزمون تیرماه ۱۴۰۲، شاهد حضور یک هزار و ۵۸۲  نفر افزایش داوطلب در استان در این آزمون هستیم. تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی به صورت در گروه ریاضی ۱۶۱۲ نفر، در گروه تجربی  ۱۲ هزار و ۲۵۶ نفر، در گروه انسانی هزار  و ۸۴۲  نفر، در گروه زبان‌های خارجی هزار و ۷۳۵ نفر و در گروه هنر ۷۵۷ نفر است. 

شتایی تصریح کرد: آزمون اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۱۳ شهرستان، ۲۱ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام.

دیگر خبرها

  • رقابت هفت هزار و ۶۰۹ داوطلب قمی در کنکور علوم تجربی
  • نوبت اول کنکور به ایستگاه پایانی رسید/ داوطلبان مردادماه منتظر نتایج باشند
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • آغاز رقابت ۹۲۷ نفر داوطلب کنکور در دلگان
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور
  • رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند