Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: با توجه به اجرای پروژه‌های عظیم آبرسانی وزارت نیرو در این استان کارنامه پرافتخاری دارد که موجب امیدواری است.

عبدالکریم گراوند در آئین افتتاح سه طرح آبرسانی در استان در قالب پویش #الف – ب – ایران افزود: همکاری و تلاش وزارت نیرو برای برطرف کردن مشکل آبرسانی استان را مورد تقدیر قرار می دهیم و امید می رود تا پایان دولت تدبیر و امید با بهره بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا اتفاق‌های ات مهمی در استان در بخش آبرسانی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص استان بوشهر نزدیک به ۱۰ درصد منابع آبی متعلق به استان و ۹۰ درصد وابسته به استان‌های همجوار بودیم اما با کارهایی که در دولت تبدیر و امید انجام شد به خصوص در ۲ سال گذشته و تا پایان دولت انتظار می‌رود۵۰ درصد از آب استان در درون استان تامین شود.

مقام عالی دولت در استان بوشهر ادامه داد: مردم استان بوشهر در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار داشتند اما از نظر تامین آب در مضیقه بودند و این امر منجر به ترک روستاها شده بود و استان بوشهر تنها مرکز استانی بود که آب آن جیره بندی بود.

گراوند یادآور شد: این مساله باعث شده که مردم در استانی که پایخت انرژی کشور بود با مشکلاتی روبرو شوند که این نگرانی با همت وزارت نیرو و حمایت استانداری کار ارزشمندی صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: سه سد در سال گذشته در استان بوشهر بهره برداری و سه سد دیگر نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و سد دالکی نیز آب‌گیری می‌شود.

سه پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان‌های دشتی و دشتستان شامل آب‌شیرین‌کن لاور ساحلی، آبرسانی و تامین آب روستای فاریاب و دهرود سفلی در آیین ارتباط زنده با وزارت نیرو و با حضور وزیر نیرو و استاندار بوشهر افتتاح شد.

اعتبار اجرای این پروژه‌ها ۱۱۴ میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال است و با افتتاح این پروژه‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها بهره‌برداری از سایت آب‌شیرین کن ۶۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دشتی می‌باشد که با بهره برداری از این پروژه به ۴ روستای زیارت ساحلی، گلستان، کبگان و لاور ساحلی آبرسانی می‌شود.

بهره برداری از شبکه آبرسانی و تامین آب شرب روستاهای دهرود سفلی وفاریاب از دیگر پروژه های افتتاحی امروز بود که این روستاها در شهرستان دشتستان قرار دارند و با افتتاح ۲ پروژه آبرسانی یاد شده مشکل دیرینه ساکنان این روستاها برطرف می‌شود.

در پویش آبرسانی هرهفته_الف_ب_ایران امروز به صورت همزمان طرح‌های آبرسانی در سراسر کشور در ۴۰۰ روستا با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۳۷۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت نیرو خليج فارس استاندار بوشهر گلستان نیرو بهره برداری استان بوشهر وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال تا خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر و استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری، اجرای عملیات پروژه‌ها در حداکثر ظرفیت ضروری است.

وی با اشاره به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال افزود: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پروژه تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان- جنت‌آباد، گلوگاه‌های اجرایی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 751134

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود