Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: روحیه جهادی و ایثار را نیاز داریم تا بتوانیم از این پیچ مشکل و خطرناکی که دشمنان دارند در جلوی راه می گذارند عبور کنیم و به سرمنزل مقصود برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ محمدعلی نظری یکشنبه (30 شهریور) در آئین گشایش نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در اداره کل تأمین اجتماعی کرمان ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: امسال برنامه های گرامیداشت دوران دفاع مقدس را 10 روزه برگزار می کنیم و امروز روز دوم دهه گرامیداشت دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز با همت مدیرکل تأمین اجتماعی استان، همکاران و بسیج پایگاه مقاومت این مجموعه، نمایشگاهی را هم از دستاوردهای دوران دفاع مقدس و هم آثار شهدای تأمین اجتماعی و بسیج ادارات راه اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه، خدمات و کمک مؤمنانه به همت کارکنان تأمین اجتماعی تهیه شده که به یاد ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس از مال خود ایثار و به محرومان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا کمک کردند.

 

سرهنگ نظری با اشاره به ساعات بازدید از این نمایشگاه، اظهار داشت: هر روز از ۸‌ صبح‌ تا ۱۴ و عصرها از ۱۶ تا ۱۸‌ پذیرای‌ علاقه مندان‌ بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: بعد‌ از آزادسازی خرمشهر، ما با کل دنیا و تمام‌ ابرقدرت‌ های آن‌ زمان از جمله شوروی و آمریکا روبرو بودیم‌ (امروز می بینیم‌ ابرقدرتی‌ آن‌ ها افول کرده و به خاک سیاه نشسته اند) و این ایثارگری‌ ها و جهادی عمل کردن‌ رزمندگان‌ در آن‌ دوران‌ باعث شد ایران‌ اسلامی به پیروزی نائل شود.

 

وی تصریح کرد: امروز هم شما کارکنان‌ تأمین‌ اجتماعی همان‌ ایثار را انجام‌ دادید و از مال خود در جهت کمک به نیازمندانی که در بحران‌ کرونا آسیب‌ دیده و در تنگنا قرار دارند‌ بخشش کردید؛ کارهایی بزرگ در خصوص جامعه هدف بسیار عظیمی که شما به آن ها روبرو هستید؛ یعنی کسانی که از شما در تأمین اجتماعی خدمات می گیرند، بخش عظیمی از مردم‌، کارگران، شاغلین‌ آزاد و ... هستند که با آن‌ ها روبرو هستید و انصافاً نشان‌ از کار جهادی و انقلابی شما دارد.

 

 

سرهنگ نظری گفت: اهتمام شما به مسائل انقلاب و به فرمایشات مقام معظم رهبری و ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس به ویژه در ایامی مانند هفته دفاع مقدس نشان دهنده این است که هم شما بحث انقلاب، هم از خود گذشتگی و هم جهادی کار کردن را از دفاع مقدس به خوبی ادامه دادید و خواهید داد.

 

وی بیان کرد: امسال با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا همه را درگیر کرده، رژه نیروهای مسلح و خیلی از برنامه های جمعی که برگزار می شد را نداشتیم، به همین دلیل از 29 شهریور ماه تا 7 مهر ماه دهه دفاع مقدس را داریم و برنامه های زیادی را به خصوص در فضای مجازی برگزار می کنیم.

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: بازسازی عملیات هایی که هر سال داشتیم را امسال نداریم و به صورت فضای مجازی است که از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه ملی پخش می شود اما موزه دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی هم صبح و عصر به طور رایگان در اختیار نسل جوان و دیگر اقشار است.

 

 

وی با اشاره به اینکه نکته اساسی در دفاع مقدس همت، پشتکار، کار انقلابی، جهادی و از خود گذشتگی بود که رزمندگان ما با ایثار جان، مال و حتی خانواده خود باعث شدند که دفاع مقدس به این شکلی که صورت گرفت، به پیروزی برسد و الان ما نیاز به این موضوع اهتمام داریم، بیان کرد: تحریم هایی که دشمن در این موقعیت انجام داده و بحث برجامی که شما می بینید و مکانیزم ماشه را بعضاً اعلام می کنند، خوشبختانه تمام اعضای سازمان با این مکانیزم مخالفت کردند، به خاطر اینکه کسی که از برجام خارج شده دیگر از این مکانیزم نمی تواند استفاده کند.

 

 

سرهنگ نظری با اشاره به سخنان شب گذشته سردار سلامی، ادامه داد: الان دیگر کار، کار جنگ سرد و عملیات روانی نیست؛ سردار سلامی شب گذشته گفتند «اگر دشمن کوچکترین آسیبی به مردم ما برساند، کرک و پشم آن ها را می ریزیم»؛ این دیگر لاف یا عملیات روانی و این مسائل نیست.

 

 

وی خاطر نشان کرد: واقعاً امروز آمادگی نیروهای مسلح، آمادگی سپاه و آمادگی دفاعی ما به حدی رسیده که بتوانیم به راحتی در منطقه و جلوی تمام دشمنان قد علم کنیم و به این راحتی که سردار سلامی شب گذشته گفتند می توانیم از کشور دفاع کنیم.

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: پس باید داخل کشور هم به یک انسجام خوب برسیم و با کارهای خوبی که انجام دادید و می دهید و امید بخشی که در مردم به وجود می آورید، به امید خدا از این پیچ سخت و دشوار تاریخی که عبور کنیم، قطعاً آینده جهان، جهان اسلام است و ما می توانیم اسلام را به تمام دنیا، همانطور که تاکنون ارسال کردیم، بتوانیم تمام دنیا را در بر بگیریم.

 

وی گفت: ما این روحیه جهادی و ایثار را نیاز داریم تا بتوانیم از این پیچ مشکل و خطرناکی که دشمنان دارند در جلوی راه می گذارند عبور کنیم و بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرهنگ نظری هفته دفاع مقدس تامین اجتماعی نمایشگاه جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأمین اجتماعی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد