Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@03:13:06 GMT

به اجرای کامل قطعنامه 2231 متعهد می‌مانیم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۷۱۵

به اجرای کامل قطعنامه 2231 متعهد می‌مانیم

وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام، در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بر تعهد کامل خود به قطعنامه 2231 شورای امنیت تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام، در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: امروز، ۳۰ روز از زمانی که آمریکا تلاش کرد مکانیسم اسنپ‌بک را آغاز کند، گذشته است. (این مکانیسم) به یک مشارکت‌کننده برجام اجازه می‌دهد به دنبال بازگرداندن تحریم‌های چندجانبه علیه ایران که در سال ۲۰۱۵ طبق قطعنامه ۲۲۳۱ مصوب شورای امنیت برداشته شدند، باشد.

این بیانیه می‌افزاید: فرانسه، آلمان و بریتانیا (تروئیکای اروپایی) متذکر می‌شود که آمریکا به دنبال خروج از برجام در ۸ مه سال ۲۰۱۸ دیگر مشارکت‌کننده در آن نیست. در نتیجه، اعلامیه ادعایی تحت پارگراف ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) که آمریکا آن را برای اعضای شورای امنیت فرستاده، فاقد اثر قانونی است. در پی آن، هر تصمیم و اقدامی که بر مبنای این روند یا پیامدهای احتمالی آن اتخاذ شود هم اثر قانونی ندارد.

سه کشور اروپایی در ادامه بر تعهد به حفظ صلاحیت و یکپارچگی شورای امنیت تاکید کردند و افزودند: تروئیکای اروپایی به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، متعهد می‌مانند. ما بی‌وقفه برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تلاش کرده‌ایم و همچنان به این امر متعهد می‌مانیم.

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شده است.

ادعای آمریکا در اجرایی شدن مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک» و بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با واکنش مقام‌های مختلف جهانی مواجه شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت این سازمان گفت، نمی‌تواند در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اقدامی انجام دهد زیرا به نظر می‌رسد «عدم قطعیت» در این خصوص وجود دارد.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، گفت: «دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می‌کند».

نمایندگی روسیه همچنین تاکید کرد: «ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود بر دیگران، به تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد».

«مجید تخت‌روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل نیز طی نامه‌ای از دبیرکل این سازمان و اعضای شورای امنیت خواست تا مانع اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران سازمان ملل شورای امنیت تحریم های سازمان ملل علیه ایران قطعنامه ۲۲۳۱ ادعای آمریکا شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خورشیدی بعد از ظهر سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان و تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین اظهار کرد: دولت سیزدهم به حرکت‌های مردمی، اثرگذار و تصمیم ساز نگاه مثبتی دارد و از همان ابتدای کار حمایت و تسهیل اقدامات این مجموعه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته توسعه، توانمندسازی، تخصصی‌سازی و ساماندهی تشکل‌ها اصلی‌ترین مأموریت ما در این حوزه بود که در این راستا ۲۴ جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد برگزار و ۱۰۰ درصد مصوبات آن اجرا شده است.

خورشیدی بیان کرد: سال گذشته با ۵۵ درخواست تأسیس، تمدید، تطبیق و ارتقا در استان موافقت شد، همچنین با پیگیری و ۲۹۹ استعلام از دستگاه‌های متولی، ۳۰ اعتبارنامه و پروانه فعالیت صادر شده است، بقیه موارد نیز در سال جدید اجرایی می‌شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۸ دوره آموزشی با هدف توانمندسازی و تخصصی سازی سمن‌ها و همچنین بیش از ۴۰ همایش، نشست جمعی و تخصصی با اقشار مختلف و تشکل‌های مردمی در استان برگزار شده است.

خورشیدی گفت: در سال ۱۴۰۲ در راستای رفع مشکلات و آشنایی دقیق‌تر و بیشتر با سمن‌ها ۲۱ بازدید حضوری و ۲۲ مورد مکاتبه با دستگاه‌های مربوطه در راستای معرفی و حمایت از تشکل‌ها صورت گرفته است.

کد خبر 6099884

دیگر خبرها

  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند